2019-11-21, 13:55
Medlem
farlings avatar
Var är horderna av sexualbrottsoffer som CW kallat till rätten som stöd idag?

Är lite tudelad inför detta. Å ena sidan gläds jag åt att rättegången är här då jag hoppas att hon får ett kännbart straff men å andra sidan blir det väldigt mycket utrymme i media och eftersom allt handlar om Cissi Wallin och ingen PR är dålig PR myser hon nog innerst inne ändå.
Citera
2019-11-21, 13:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Vänsterextrema? Jag råder dig att läsa vad Wallin skriver. Hon föraktar och hatar arbetarklassen långt värre än den extremaste moderat.
Det gäller väl för hela den intersektionella vänstern idag?

Klassföraktet var en bärande del av henne "journalistiska" gärning. Vilket även passa bra in på Virtanen. Så något vis förtjänar dom varandra.
Citera
2019-11-21, 13:59
Medlem
Oavsett vad som händer så kommer Cissi anse att det är hon som är offret.
Citera
2019-11-21, 14:14
Medlem
Det är synd att personer som Elaine Ekswärd går ut och påstår att detta fall skulle vara avgörande för huruvida man ska våga anmäla någon efter ett övergrepp på grund av risken att bli åtalad för förtal.

Majoriteten av hennes följare är lågbegåvade och kommer ta detta som sanning.

Det hade varit mycket mer skrämmande om Cissi Wallin frias i det här målet. Det hade visat att samhällets förmåga att döma rätt från fel är helt baserat på populism.
Citera
2019-11-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Fantastisk kommentar av Merly, angående att Cissi fick två platser och Virtanen också fick två platser i rättssalen till övriga. Merly anser att Cissi borde fått fler platser. Från Gardet live:
"Det är hon som blivit åtalad... ...det är hon som behöver stöd, liksom."

Ok? Så åtalade är de stora offren som behöver stöd??

Underbar logik.

Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Så jävla orättvist att man skall behöva stå utan för rättssalen kl 8 för att få en åhörarplats, men nästa gång kommer de iallafall att gå dit kl 8

https://imgur.com/a/uHIkZ8o

Bra uttänkt av patriarkatet att gå ut med den här informationen i förväg så att man kunde skita i den och sen bli förbannad

Jag orkar fan snart inte mer! Det spelar ingen roll vilken situation dessa kvinnor ställs inför, dom lyckas alltid vända och vrida på det så att dom skall framstå som offer och förtryckta. Hur i helvete är detta ens ett problem, informationen fanns tillgänglig flera dagar innan rättegången började. Problemet var väl att det inte stod på Instagram, för där sitter dom minsann hela dagarna och leker högstadiet all over again.
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
https://www.svtplay.se/video/2455835...t-cissi-wallin
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heninisten
Jag orkar fan snart inte mer! Det spelar ingen roll vilken situation dessa kvinnor ställs inför, dom lyckas alltid vända och vrida på det så att dom skall framstå som offer och förtryckta. Hur i helvete är detta ens ett problem, informationen fanns tillgänglig flera dagar innan rättegången började. Problemet var väl att det inte stod på Instagram, för där sitter dom minsann hela dagarna och leker högstadiet all over again.
Antar att dom inte är vana att gå upp så tidigt på morgonen.
Citera
2019-11-21, 14:21
Medlem
Citat:
Jag orkar fan snart inte mer! Det spelar ingen roll vilken situation dessa kvinnor ställs inför, dom lyckas alltid vända och vrida på det så att dom skall framstå som offer och förtryckta.

Ja? Det är ju också det som hela Cissis offentliga gärning handlar om - privat är hon ett svin och har knäckt hur många projektmedarbetare som helst, men offentligt är hon ett offer eftersom man då inte kan ifrågasättas. Är du elallergiker, lat, sviken eller bara kass så är offerskapet så klart ett ideal att eftersträva eftersom dina problem då är nån annans fel. Det är därför det aldrig blir nån aktivism av hennes projekt heller, det är inte viktigt att förändra, utan det är den offentliga bilden som är viktig.

Det är för övrigt helt i linje med situationisten Guy Debord, vars analys av den senkapitalistiska världen är att vi gått från:

-Att VARA något (t ex en mamma eller en präst eller en soldat)

till

-att äga nånting (hus, bil, aktier, pengar)

till

-att se ut som något (en aktivist, en stekare osv)

Vi ska spela en roll, och den rollen ger oss rätt till vissa saker. Cissi har valt offrets roll.
Citera
2019-11-21, 14:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det kommer alltid att finnas en marknad för ideologier som förklarar att allt dåligt som händer dig är någon annans fel.
Citera
2019-11-21, 14:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Det ligger i kvinnors DNA att framställa sig själva som offer. En överlevnadsstrategi.

I själva verket har kvinnor så gott som alltid och överallt varit mer privilegierade än män.
Citera
2019-11-21, 14:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Fantastisk kommentar av Merly, angående att Cissi fick två platser och Virtanen också fick två platser i rättssalen till övriga. Merly anser att Cissi borde fått fler platser. Från Gardet live:
"Det är hon som blivit åtalad... ...det är hon som behöver stöd, liksom."

Ok? Så åtalade är de stora offren som behöver stöd??

Underbar logik.
Får mig att tänka på.. Dan Eliasson var det har jag för mig, som sa att man var ju tvungen att tänka på vad våldtäktsmän har varit utsatta för...
Citera
2019-11-21, 14:59
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Daniel Suneson: Är namngivande en del av metoo för dig?
Cissi Wallin: Outningarna med namn i samband med metoo har varit väldigt få. Jag instämmer i resonemanget att få namngivningar av kända mäktiga personer som missbrukat sin ställning har varit nödvändiga. Annars över jag övertygad om att vi inte hade haft metoo.
Daniel Suneson: Är namngivning en del av metoo för dig?
Cissi Wallin: Hela poängen är ju inte att namnge, utan att berätta sin historia.

Från SVT: https://www.svt.se/kultur/cissi-wall...-mots-i-ratten

Hon kör på samma stil som vanligt ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in