2019-12-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
+

Vi vet inte ännu hur detta slutar.

Fast det är ju det vi gör. Detta kommer sluta med att Cissi blir fälld för förtal i den nu pågående rättegången. Det finns stora likheter med fallet där riksdagsmannen som blev uthängd som pedofil som gav en fällande dom för förtal.

Cissi har heller inte nekat till omständigheterna utan argumenteringen handlar om att få ned böter och skadestånd.
Citera
2019-12-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Då står det inte alltså utan du drar egna slutsatser vilket i sig är ren spekulation. Jag har läst FUP. Så min slutsats är att har du inte mer så faller det platt.
Låt mig då bryta ned det i bitar som kanske blir lättare att förstå.

CW har både i blogginlägget och FUP beskrivit att:
  • Hon efter en kväll ute har följt med en känd man som är äldre än henne hem.
  • Hon trodde det var efterfest på gång.
  • Det fanns folk i lägenheten som gick när de anlände.
  • Hon drack vin och slocknade sedan.
Efter detta skiljer sig hennes historier. I blogginlägget skriver hon att hon inte minns ett skit av natten. I förhöret tre och ett halvt år efter samma blogginlägg ger hon en detaljerad redovisning av ett övergrepp.

I båda historierna beskriver hon sedan hur hon på morgonen efter spyr på toaletten och lämnar lägenheten.

Din förklaring är då att hon råkat ut för exakt samma sak vid två skilda tillfällen, där enda skillnaden är hur mycket hon minns?
Citera
2019-12-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Låt mig då bryta ned det i bitar som kanske blir lättare att förstå.

CW har både i blogginlägget och FUP beskrivit att:
  • Hon efter en kväll ute har följt med en känd man som är äldre än henne hem.
  • Hon trodde det var efterfest på gång.
  • Det fanns folk i lägenheten som gick när de anlände.
  • Hon drack vin och slocknade sedan.
Efter detta skiljer sig hennes historier. I blogginlägget skriver hon att hon inte minns ett skit av natten. I förhöret tre och ett halvt år efter samma blogginlägg ger hon en detaljerad redovisning av ett övergrepp.

I båda historierna beskriver hon sedan hur hon på morgonen efter spyr på toaletten och lämnar lägenheten.

Din förklaring är då att hon råkat ut för exakt samma sak vid två skilda tillfällen, där enda skillnaden är hur mycket hon minns?

Nej, du svamlar ju här. Första i ditt stycke har inget med en våldtäkt att göra. Den andra historien inleds med då hon är 20 år. I FUP är Cissi 21 år. Så hur fan du får ihop allt till samma händelse är mig en stor jävla gåta. När du får fram i texten du tar från sitt sammanhang och att det framgår att det rör sig om 2006 i juni då Cissi hamnar hos Virtanen är det intressant inte med det du har framställt
hittills.

FUP sidan 5
CW: Yes. Jo, eh det var i slutet på maj, sista maj eh, första eller andra juni 2006, då var jag
tjugoett år, hade fyllt det i mars. Samma år och jag var som de flesta andra, ja, unga, flyttat
till Stockholm eh, eller ja de som flyttar hit, flyttar hit, levde mycket sådana här party... Gick
ut mycket på krogen... Eh ja, det var mycket som hände där liksom, det var viktigt att synas i
de sammanhangen
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-06 kl. 21:09.
Citera
2019-12-06, 22:27
Medlem
Citat:

Nej, du svamlar ju här. Första i ditt stycke har inget med en våldtäkt att göra. Den andra historien inleds med då hon är 20 år. I FUP är Cissi 21 år. Så hur fan du får ihop allt till samma händelse är mig en stor jävla gåta. När du får fram i texten du tar från sitt sammanhang och att det framgår att det rör sig om 2006 i juni då Cissi hamnar hos Virtanen är det intressant inte med det du har framställt
hittills.

FUP sidan 5
CW: Yes. Jo, eh det var i slutet på maj, sista maj eh, första eller andra juni 2006, då var jag
tjugoett år, hade fyllt det i mars. Samma år och jag var som de flesta andra, ja, unga, flyttat
till Stockholm eh, eller ja de som flyttar hit, flyttar hit, levde mycket sådana här party... Gick
ut mycket på krogen... Eh ja, det var mycket som hände där liksom, det var viktigt att synas i
de sammanhangen

Så du menar på riktigt att CW inte skulle ha berättat mer om den våldtäkten då? Nej, jag tror inte ens du tror på det själv. Hon ljuger ju bara, inte svårare än så..
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-12-06 kl. 22:38.
Citera
2019-12-07, 00:06
Medlem
Citat:
Den andra historien inleds med då hon är 20 år. I FUP är Cissi 21 år. Så hur fan du får ihop allt till samma händelse är mig en stor jävla gåta.
Det är inte så komplicerat: hon tar fel på sin ålder vid tillfället. Det fattar alla som läser länkarna i mitt inlägg. Att du inte förstår att hon pratar om samma händelse gör mig faktiskt inte så mycket. Det är igen väldigt uppenbart om man läser vad hon själv skriver samt säger i FUPen, och jag kan bara beklaga att du inte ser det.
Citera
2019-12-07, 00:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

hittills.

FUP sidan 5
de sammanhangen

Även om Cissi blivit våldtagen 2 gånger, som du påstår??? + försök till våldtäkt (som låter helt osannolikt förövrigt) ändrar det i sak ingenting. Kan du styrka de andra våldtäkterna CW råkat ut för?

Låter förövrigt osannolikt att CW skulle tiga om dessa när hon varit så explicit i Virtanen-fallet.

Du vet ju själv att du bara snackar skit, när ska du ge dig?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-12-07 kl. 00:29.
Citera
2019-12-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Det är inte så komplicerat: hon tar fel på sin ålder vid tillfället. Det fattar alla som läser länkarna i mitt inlägg. Att du inte förstår att hon pratar om samma händelse gör mig faktiskt inte så mycket. Det är igen väldigt uppenbart om man läser vad hon själv skriver samt säger i FUPen, och jag kan bara beklaga att du inte ser det.

Du har inte bevisat ett skit här egentligen utan vill gärna att det skall vara så att hon ljuger. Och du ger dig tid att söka i gamla blogginlägg som är skrivna för väldigt många år sedan. Och letar och rotar men ser inte så enkla saker som 20 år och 21 år.
Inte en siffra rätt hittills, så för min del återstår den sk lögnen som inte har visat sig ännu. Vare sig i domstol eller i tråden. Tröttsamt måste jag säga om man då ska påstå något får man fanimej få det att gå ihop.
Citera
2019-12-07, 02:44
Medlem
11433.08s avatar
Såhär är det. Sissy har aldrig blivit våldtagen, inte av freddan iaf.
Sissy kommer bli dömd för att hon förtalat honom.

Sen kan ju ni tokfeminister vrida och vända på det hur mkt ni vill.
Fakta är den att Sissy hade så lite "bevis" att åklagaren la ner fallet.
Smaka på orden: lade ner fallet.
Då lutar det mest åt att det inte varit någon våldtäkt, Sissy kunde inte bevisa jack shit trots vänner med påhittade historier.

Sissy är ett psykfall, det är också fakta för den insatta. Hon försöker hota alla sina antagonister till tystnad. Fakta.

Kom inte och gapa om våldtäkt när ni inte vet någonting.

Sissy såg sin chans till fame, men korthuset rasade. Nu kommer Sissy att för alltid att ses som en labil mytoman. Fakta.

Ärligt talat feminister... Varför skulle freddan våldta Sissy av alla kvinnor?
Ni vet ju hur hon ser ut.
Mullig albino med skitfult hår.
Om freddan hade varit våldtäktsman som dessutom behöver droga tjejer, så finns det kanske en halv miljon snyggare tjejer i sthlm han kunde tagit istället.
Jag tror inte att Sissy ligger i riskzonen att bli våldtagen av någon öht.
Syftet med att våldta är väl att ta en som faktiskt ser bra ut? Jag vet inte, men varför skulle en våldtäktsman vilja ta en fuling som sissy?
Sissy hade man nog fått i säng bara genom att locka med att man har Netflix. Om ens det, kanske räcker med att säga att hon gjorde en fantastisk insats i "tjenare kungen".
VAD VET JAG.

USCH.
Citera
2019-12-07, 06:19
Medlem
Cissi har två olika skilda minnesbilder om sina kläder vid den aktuella händelsen. I den första berättelsen skriver hon "han hade klätt av mig", medans i den andra berättelsen påstår hon "liksom rycker och sliter i mina kläder. Eh... Jag tror jag hade ett par jeans"

9:e april 2008
Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit.

-------

13:e december 2011
"jag vaknar i sängen, hans..."
"Och det, minnesbilden är att han liksom rycker och sliter i mina kläder. Eh... Jag tror jag hade ett par jeans, och han försöker liksom... tighta stretchjeans, och han drar liksom, jag hade en känsla av att han rycker och sliter,"
(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)

Vidare (20/12/2010, 08:51 - Uppdaterad 4/10/2018):
"Jag anmälde aldrig, trots att det både fanns skador, bevis i form av sms och vittnesmål från mina närstående."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...allin-valdtakt

Någon som vet var alla de påstådda sms:n har tagit vägen, finns det något verifierat sms kvar?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-07 kl. 06:50.
Citera
2019-12-07, 08:56
Medlem
Kan någon förklara för mig vad det är Cissi och andra instagramfeminister vill med förtalslagen. Cissi har på sistone sagt att förtalslagen måste finnas (finns skärmdumpar) men att lagen måste tillämpas annorlunda. Vad menar hon med det? Att det ska vara ok att öppet anklaga män för våldtäkt utanför rättssystemet? Och även om rättsystemet redan hanterat ärendet, som i fallet med Virtanen?

Om man nu ska ta Cissi på allvar som en feminist (vad det nu betyder idag) så tycker jag hon måste få fler kritiska frågor vad hon egentligen menar. HUR ska lagen ändra eller HUR ska den tillämpas annorlunda?

Ska kvinnor alltid anses ha rätt och få anklaga andra människor hur man vill? Det verkar ju så. Alla "feminister" inklusive tusentals vanliga kvinnor som spontant håller med om detta, med alla bejakande emojis och kommentarer på hennes konto, kan väl rimligtvis inte tycka så? Svensk instagramfeminsim med Cissi i spetsen är verkligen nya "Sverjevännerna". Oseriösa och osakliga.

Jag såg att Maria Sveland kallade Cissi Wallings anklagelser för "civil olydnad". Civil olydnad är ju en metod för att uppnå lagändringar. Vad är det man vill? På vilket sätt menar Cissi att kvinnor är "rättslösa"?
Senast redigerad av Saklighettack 2019-12-07 kl. 09:42.
Citera
2019-12-07, 09:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Cissi har två olika skilda minnesbilder om sina kläder vid den aktuella händelsen. I den första berättelsen skriver hon "han hade klätt av mig", medans i den andra berättelsen påstår hon "liksom rycker och sliter i mina kläder. Eh... Jag tror jag hade ett par jeans"

9:e april 2008
Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit.

-------

13:e december 2011
"jag vaknar i sängen, hans..."
"Och det, minnesbilden är att han liksom rycker och sliter i mina kläder. Eh... Jag tror jag hade ett par jeans, och han försöker liksom... tighta stretchjeans, och han drar liksom, jag hade en känsla av att han rycker och sliter,"
(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)

Vidare (20/12/2010, 08:51 - Uppdaterad 4/10/2018):
"Jag anmälde aldrig, trots att det både fanns skador, bevis i form av sms och vittnesmål från mina närstående."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...allin-valdtakt

Någon som vet var alla de påstådda sms:n har tagit vägen, finns det något verifierat sms kvar?
Ja det låter som hon varit tydligt neddrogad av benz
Minnet brukar svikta rejält utav det.
Senast redigerad av Giant Squid 2019-12-07 kl. 09:40.
Citera
2019-12-07, 10:08
Medlem
Citat:
Du har inte bevisat ett skit här egentligen utan vill gärna att det skall vara så att hon ljuger. Och du ger dig tid att söka i gamla blogginlägg som är skrivna för väldigt många år sedan. Och letar och rotar men ser inte så enkla saker som 20 år och 21 år.
Inte en siffra rätt hittills, så för min del återstår den sk lögnen som inte har visat sig ännu. Vare sig i domstol eller i tråden. Tröttsamt måste jag säga om man då ska påstå något får man fanimej få det att gå ihop.

Det här är då alltså någon helt sinnessjuk teori som sprider sig bland sjukskrivna och överviktiga psykfall i CW’s kommentarsfält, nu när alla förstår att hon kommer torska, eller vad är grejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in