2020-06-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om det har gått till som CW säger så är det otroligt korkat av Atlas att låta det gå så här långt om deras jurist/advokat har varnat dom hela tiden. Trots att CW är rik som ett troll så borde hon faktiskt få betalt av dom för det nedlagda arbetet på boken.

Med det sagt så kan det finnas fler förklaringar än de CW själv anger.
https://www.sydsvenskan.se/2020-06-1...d-cissi-wallin
”Manuset var inte godkänt och kan inte betraktas som utgivningsbart”, skriver Tove Leffler, förlagschef på Bokförlaget Atlas, i ett sms till TT.
”Vi har låtit en av Sveriges främsta experter på tryckfrihet granska Wallins manus. Dennes bedömning var att om manuset publicerades i sin nuvarande form löpte Wallin stor risk för att hamna i fängelse. Det är ingen risk vi på förlaget vill utsätta någon av våra författare för”, skriver hon till TT.

”Vi hade gärna jobbat vidare med manuset utifrån juristens rekommendationer, men Wallin uttryckte att hon inte var intresserad av det”.
Om det var så att de inte ville publicera boken av andra skäl så är det ju snyggt löst. De slipper undan ett liknande drev som till exempel SVT fick mot sig när de inte ville publicera CWs SVTplay-dokumentär (som också EnGodKamrat skriver). Dock bara ett konstaterande, har ingenting som tyder på att det skulle vara så.
Citera
2020-06-11, 21:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
https://www.sydsvenskan.se/2020-06-1...d-cissi-wallin
”Vi hade gärna jobbat vidare med manuset utifrån juristens rekommendationer, men Wallin uttryckte att hon inte var intresserad av det”.

Låter mer rimligt. De kunde tänka sig att arbeta vidare på boken utifrån vad deras jurister sa, men Wallin var inte nöjd med det.
Citera
2020-06-11, 22:05
Medlem
Ograsts avatar
CW och hennes make är ju rika som troll - då för de väl ge ut boken själva och starta ett eget förlag.
Citera
2020-06-11, 22:43
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
CW och hennes make är ju rika som troll - då för de väl ge ut boken själva och starta ett eget förlag.
Hennes make är rik som ett troll. CW själv har knappast tjänat några pengar.
Citera
2020-06-12, 00:11
CWs IG nu:
En så kallad experts (jurists) utlåtande om min bok☝️ Alla stackars män som det vittnas om (inte så många, ingen namngiven, inte ens kända män som dragit sina kvinnliga offer inför rätta (förtal) och vunnit) får bli kränkta, får se sig som ännu mer förtalade och plötsligt ska typ hela boken skrivas om, så ingen av dessa män längre kan bli sårade och hämndlystna. Kanske vill de att jag skriver en bok om svampplockning istället?

Jag är färdig. Sedan länge. Jag är aktivist och har sagt flera gånger att vill svenska staten sätta mig i fängelse för att jag nyttjar min grundlagsskyddade yttrandefrihet och berättar om övergrepp och maktmissbruk - gör det då. Vill de tvinga mig betala miljoner till våldtäktsmän - gör det då. Så kan vi se vad det väcker för känslor och reaktioner.

Jag har redan varit i helvetet och jag tänker skriva om det, jag tänker nyttja min rätt att berätta om det utan att utsättas för ännu mer censur, ännu mer påtryckningar och rena hot om att Hålla Käften, eller skriva om sanningen totalt för att inte ”väcka anstöt”. .

Boken kommer ut och den kommer ut på ett förlag som tror på yttrandefrihet på riktigt, och som vet att en aktivist vågar ta risker för ett syfte viktigare än sig själv och sin karriär. ”Du kan hamna i fängelse!”, säger den plötligt chockade förlagschefen. Ja. Men jag har som sagt redan varit i helvetet, och jag skrev en bok om det. Sätter man mig i fängelse för det så får man bara en jävligt bra uppföljare.

Som jag siade då. Martyrpoängen är större, hon kommer pubba och hon kommer hamna i fängelse. Förargligt om hon får samhällstjänst och får städa parker.
Citera
2020-06-12, 00:14
Medlem
CassandraCs avatar
typiskt feminist luder som hatar vita män samtidigt som lever med en rik man som tar hand om henne och hon skriver massa böcker och ljuger ihop historier om män

dessa typer av individer borde spärras in, finns så sjukt många såna här nu för tiden.
Citera
2020-06-12, 00:54
Medlem
systems avatar
Vet någon om hon har offentliggjort eventuella diagnoser om sig själv?

Tråden är lång och jag kan därför missat om det redovisats innan.

Min fråga kommer sig inte av att jag önskar smutskasta, tvärtom. Jag önskar finna en förklaring.
Citera
2020-06-12, 00:55
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Min fråga kommer sig inte av att jag önskar smutskasta, tvärtom. Jag önskar finna en förklaring.
ADHD och OCD, påstås det.
Citera
2020-06-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system

Diagnos och diagnos. Hon e en ganska typisk borgerlig feminist. Miljonär. Dricker champagne och skrattar år arbetar-klassen.
Citera
2020-06-12, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Diagnos och diagnos. Hon e en ganska typisk borgerlig feminist. Miljonär. Dricker champagne och skrattar år arbetar-klassen.

Har hon börjat dricka igen? Var inte hon nykter alkoholist för 12 år sedan?

" Spiralen gick spikrakt neråt. Cissi Wallin var full minst fyra kvällar i veckan. Med stor målmedvetenhet gick hon in för att supa sig bortom all sans, vett – och ångest"

https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack
Citera
2020-06-12, 02:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har hon börjat dricka igen? Var inte hon nykter alkoholist för 12 år sedan?

" Spiralen gick spikrakt neråt. Cissi Wallin var full minst fyra kvällar i veckan. Med stor målmedvetenhet gick hon in för att supa sig bortom all sans, vett – och ångest"

https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack

Det var en himla massa år sedan som Cissi insåg att hon inte alls var alkoholist och numera så dricker hon ett glas rödvin till sin borgliga middag.

http://80.72.1.78/artikel/alla-som-h...lkoholister-xr
Citera
2020-06-12, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det var en himla massa år sedan som Cissi insåg att hon inte alls var alkoholist och numera så dricker hon ett glas rödvin till sin borgliga middag.

http://80.72.1.78/artikel/alla-som-h...lkoholister-xr

Dricker hon bara ett glas rödvin? Med tanke på hennes återkommande lögner och sinnessjuka fixering vid en viss manlig journalist så kan man misstänka att hon med tiden blivit den klassiska baginboxtanten som låter all sin bitterhet flöda fritt?

Hur som helst, jag är väldigt glad att förlaget stoppar utgivningen av hennes toalettlitteratur, vad trodde hon egentligen? Att hon kunde fortsätta sitt förtal?

https://www.vk.se/2020-06-11/bokforl...d-cissi-wallin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in