2019-11-26, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nej, han anmälde henne inte för falsk tillvitelse efter hon gjorde en våldtäktsanmälan hos polisen 2011. Han anmälde henne för grovt förtal när hon namngav honom 2017 på Instagram.

Jag vill minnas att FV anmälde CW för falsk tillvitelse 2012 efter hennes falska påståenden men utan resultat.

Nu får FV dock upprättelse eftersom hans stalker CW inte gett upp utan har fortsatt att förtala honom.

Man kommer osökt att tänka på filmer som Farlig förbindelse där försmådda psykiskt instabila kvinnor tappar all kontroll efter en liten oplanerad helt frivillig förlustelse.
Citera
2019-11-26, 03:08
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag vill minnas att FV anmälde CW för falsk tillvitelse 2012 efter hennes falska påståenden men utan resultat.

Nej, det har inte hänt.

Däremot så meddelade Aftonbladets jurist Cissi 2011 att antingen så fick hon polisanmäla våldtäkten och få den utredd eller så skulle de ta det vidare till förtal. Då ville de helt enkelt få slut på historien så när den lades ned så trodde de att det var slutet.

När Cissi först gick ut med hans namn på Instagram så fick han meddelandet från Karin Pettersson att Cissi var "på krigsstigen" igen, så de var väl medvetna om hennes anklagelser.
Citera
2019-11-26, 04:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, det har inte hänt.

(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)

Citat:
Däremot så meddelade Aftonbladets jurist Cissi 2011 att antingen så fick hon polisanmäla våldtäkten och få den utredd eller så skulle de ta det vidare till förtal. Då ville de helt enkelt få slut på historien så när den lades ned så trodde de att det var slutet.

När Cissi först gick ut med hans namn på Instagram så fick han meddelandet från Karin Pettersson att Cissi var "på krigsstigen" igen, så de var väl medvetna om hennes anklagelser.

Snacka om att linda in en stalkers sjukliga fixering med att "nu är hon på krigsstigen igen"

Frågan är bara om den kvinnliga stalkern kommer att fortsätta jaga FV efter en högst trolig fällande dom för förtal?
Citera
2019-11-26, 04:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)

Med tanke på att den anmälan aldrig kommit upp sedan dess så skulle jag betrakta det som tomt skvaller.
Citera
2019-11-26, 05:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det blir inte fritt fram att ljuga om vad som helst om Wallin frias. Här står ord mot ord, men i fall där påståendena troligtvis är osanna och det inte finns några skäl att sprida uppgifterna alla skulle man fortfarande kunna döma folk för förtal. Det är så ordningen borde vara, att förtal handlar om sanningshalt och den förtalandes uppsåt.

Det har funnits och det kommer säkerligen att komma, många fler fall där ord står mot ord, en tjej anklagar en kille för våldtäkt, skriver över hela sociala medierna.

Hur menar du att Cissi Wallins eventuella firande inte kommer att ha en påverkan på liknande fall i framtiden?

Jag vill bara tillägga att antingen har vi ett rättsystem som sköter brottsliga aktiviteter, och isf är det fel det som Cilli Wallin har gjort, eller så har vi inte ett rättssamhälle där rättsystemet sköts professsonellt utan vi låter mobben sköta det istället, precis så som skedde till stor del under metoo-tiden.
Senast redigerad av UndeadNinja 2019-11-26 kl. 05:24.
Citera
2019-11-26, 05:22
Medlem
Citat:
Med tanke på att den anmälan aldrig kommit upp sedan dess så skulle jag betrakta det som tomt skvaller.
Nja se text i dokument:
Anmälan

Registreringsdatum 2012-08-31

Virtanen, Karl Fredrik Målsägande

Falsk tillvitelse, vårdslös tillvitelse 1505 1
Förtal
sid 2

I samband med förhör i ärende K376619-11, avseende våldtäkt, framkom att mt
Virtanen önskade göra en motanmälan gällande Falsk Tillvitelse alt. Förtal,
mot mä/mt Cecilia Wallin.
Sid 3

Notera motanmälan avseende falsk tillvitelse/förtal K257753-12.
sid 56
https://minfil.com/Wb7eq2d9b2/AM-210794-11.pdf
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-26 kl. 06:05.
Citera
2019-11-26, 05:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Nja se text i dokument:
Anmälan

Virtanen, Karl Fredrik Målsägande

Falsk tillvitelse, vårdslös tillvitelse 1505 1
Förtal
sid 1

I samband med förhör i ärende K376619-11, avseende våldtäkt, framkom att mt
Virtanen önskade göra en motanmälan gällande Falsk Tillvitelse alt. Förtal,
mot mä/mt Cecilia Wallin.
Sid 3

Notera motanmälan avseende falsk tillvitelse/förtal K257753-12.
sid 56
https://minfil.com/Wb7eq2d9b2/AM-210794-11.pdf

Oj då! Då Cissi Wallin påstår att man blir åtalad för förtal om man anmäler en våldtäkt och Fredrik försökte just detta precis efter hon gjort det så faller det nog lite tunt för hennes del. Inte ens falsk tillvitelse kom upp. Ooops.

Med tanke på hur hårt hon fört fram denna linje så är jag mest förvånad att inte fler påpekat detta innan. Jag hade helt missat det (dock kan jag inte läsa PDF-dokumentet just nu, så du kanske bara ljuger).
Senast redigerad av moralhora 2019-11-26 kl. 05:59.
Citera
2019-11-26, 07:26
Medlem
qups avatar
Citat:
Men nu är inte FV fälld för ett skit utan han motanmälde istället CW för falsk tillvitelse, det har samtidigt aldrig funnits några bevis för CW:s motsägelsefulla anklagelser och påståenden och det är därför utredningen lades ned 2012.

CW har med andra ord inte spridit någon sanning utan hennes illaluktande kampanj i #metoo:s tecken bär istället prägel av en psykiskt obalanserad persons sjukliga fixering vid en person ur det förgångna. Stalker är väl nästan det första man tänker på när man begrundar CW:s sjukliga fixering vid FV?

Ryktet om FVs förehavanden har funnits lääänge, inte bara källa Wallin. Jag tycker hon har sina ljusa stunder. Jag tycker hursom oändligt mycket bättre om Wallin än opportunisten och ynkryggen FV.
Citera
2019-11-26, 07:43
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nästa:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...t-partikollega

Så: ”Före detta miljöpartist inför rätta för grovt förtal mot partikollega”
Citera
2019-11-26, 08:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Ryktet om FVs förehavanden har funnits lääänge, inte bara källa Wallin. Jag tycker hon har sina ljusa stunder. Jag tycker hursom oändligt mycket bättre om Wallin än opportunisten och ynkryggen FV.

Jag är så lyckligt lottad att jag tycker genuint illa om dem båda, så för mig är det bara att ta fram popcornen här.

I detta fallet känner jag dock, helt utan bevis, att FV förmodligen är offret. Jag har läst tillräckligt om den påstådda våldtäkten och Cissis beteende direkt efter (typ som att SMS:a en väninna med texten ("gissa vem jag låg med inatt, haha") för att bilda mig uppfattningen att hon sannolikt snarare blev försmådd då han dissade henne efteråt.

Men är det någon jag njutit av att se falla från sina höga hästar så är det ändå just Virtanen.
Citera
2019-11-26, 10:37
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av var_cool_1989
Förtal är ett brott som innebär att man sprider uppgifter i syfte att eller som kan skada någon, oavsett om uppgifterna är sanna eller inte. Typ som att spöa någon, oavsett om hen förtjänar det eller ej.

CW lever på att förtala andra, oftast kvinnor som inte dansar efter hennes pipa. Detta åtal är endast en droppe av hennes brottslighet. Hon tycks ha all uppsåt men verkar helt utan insikt.

Obs - det här är inte förtal, jag bara summerar hennes instagramaktivitet.
Jag hoppas du förstår vad du just skrev och varför det säger emot dig själv.
Citera
2019-11-26, 10:38
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:

Nix, inget skvaller bara att följa min källhänvisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in