2019-11-17, 08:26
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det är du i din fulla rätt att tycka. Sen så tycker jag det är intressant att flera , av de fåtal, användare som inte tar ensidigt avstånd från Cissi Wallin anklagas för samma sak. Själv har jag fått på mig att jag är hotfull också.

På något sätt är det en spegling av hur drevet mot Cissi på sociala medier argumenterar.

Själv försöker jag lyfta komplexiteten i många av de frågor som kommer upp här. Det retar uppenbarligen många och det är kanske inte så konstigt i en tråd som är skapad just för att sprida hat mot Cissi . Bring on the hate!
Fast på riktigt, vill du bli tagen helt på allvar borde du faktiskt diskutera kritiken som är mot Cissi, annars är du ju bara en motsats till hatarna, en ytterlighet som inte vill diskutera och bara har en agenda.

Det finns sjukt mycket saklig kritik mot Cissi i den här tråden. Det finns sjukt mycket saklig kritik mot Cissi på instagram. På ett halvår har riktigt många feministprofiler haft någon form av fejd med Cissi. Handlar allting om ett hatdrev mot Cissi? Eller finns det något i hennes beteende som faktiskt motiverar folks ilska? Ska vi inte försöka ha en seriös diskussion kring detta?
Citera
2019-11-17, 08:59
Medlem
moralhoras avatar
LOL, normalt funtade fattar att om man vill lösa upp "en rörig situation" så är inte det första man gör att anlita en advokat som dessutom skickar kravbrev till tidigare berörda. Man är en idiot om man inte fattar vilka signaler man skickar.
Citera
2019-11-17, 09:08
Medlem
Belavias avatar
Helvetet för Cissi Wallin vore att befinna sig i en miljö där bara glädje, kärlek, förståelse och lyhördhet existerar bland människor.

Cissi lever för drama, "orättvisor", negativitet, hat, fördömande, skitsnack och splittring. Det är hennes livsluft och hon skulle inte orka existera utan det.

Hon blir levande av drev. Såväl drev mot henne själv som drev mot andra.
Citera
2019-11-17, 09:12
Medlem
moralhoras avatar
För övrigt - är det inte roligt att NarCissi i slutändan gör allt Gardets analyserat; i detta fall uttrycket "gaslighting"? Denna metod av att få den andre att tro att de överreagerat är trots allt klassiskt.

https://gardets.nu/gaslighting-att-leva-i-en-mardrom/
Senast redigerad av moralhora 2019-11-17 kl. 09:14.
Citera
2019-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Så kan det ju vara, men alla utbetalningar är ju långt innan det, så Cissi kan ju inte uttrycka förvåning att de inte fakturerats?

Hon kanske är förvånad över att det inte skickats in fakturor? Om det nu i inte gjort det.

Hur tolkar du själv materialet på gardets hemsida https://gardets.nu/redovisning-angaende-var-ekonomi/?
Citera
2019-11-17, 09:50
Medlem
Citat:

Själv försöker jag lyfta komplexiteten i många av de frågor som kommer upp här. Det retar uppenbarligen många och det är kanske inte så konstigt i en tråd som är skapad just för att sprida hat mot Cissi . Bring on the hate!

Haha, du kan inte vara på riktigt. Du försöker avfärda all relevant kritik och saker som tas upp i den här tråden av CW:s förehavanden som "hat". Bara att den här tråden existerar är hat enligt dig och du måste samtidigt verkligen slå knut på dig själv för att "nyansera" bilden av CW för varje svinighet som framkommer.

Om något så är det din gränslösa kärlek till din idol som styr hur du ser på det som kommer fram. Bortsett från ett fåtal förvirrade misogyna inlägg är den här tråden förvånansvärt saklig och skärskådande. Kanske inte för någon som gaslightats av CW i en decennium dock.

Väldigt kul att Cissis nya favoritord är "narrativ" och att hon nu driver tesen om att tjugo personer är onlineaktivister som sprider hat och organiserar sig för att framstå som hundratals. I CW:s nyspråk betyder detta att hon känner att opinionen har vänt och nu försöker skadereglera faktumet att fler och fler forum har vänt sig emot henne i ljuset av nya svinerier.
Citera
2019-11-17, 09:59
Medlem
Belavias avatar
Vilken är Cissis största svinighet hittills som är 100% belagd och inte bara ett rykte?
Citera
2019-11-17, 11:14
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Strålande bra inlägg av Cissi i kväll på hennes Insta. För oavsett hur man ser på allt Cissi gör och skriver så är det naturligtvis inte en slump att dessa granskningar och drev mot henne startat i höst. Men nu börjar snart häxornas tid och då blir det åka av!

Kort och koncis text från Nytorgsprinsessa som sammanfattar allt som är fel med instagramfeminismen. Feminism förvanskas till en dåligt skriven Fantasy-följentong av buzzwords, hets och appeal to emotion. Med en hjältinna som ger sig själv egenskaperna hos hjältinnor i fiction, småskurkar som ges tydliga positioner och namn (Daddys girl, SVT och handmaiden tex) och så en huvudfiende, patriarkatet. Patriarkatet har nu förvandlas till en Illuminati-liknande sammansvärjning med ett fysiskt råd som sitter och detaljstyr och manipulerar verkligheten för Cissi Wallin för hon är det största hotet mot patriarkatet i egenskap av Lisbeth Salander och June från the handmaidstale

Det finns absolut inget mystiskt med patriarkatet, tvärtom.

-" En kurs i hur man (samtiden) jobbar för att ”preppa” en kvinna som ska upp i rättegång för att ha ”förtalat” sin förövare:

Gräv fram allt tvivelaktigt hon någonsin sagt/gjort, klipp å klistra ihop skärmdumpar kreativt, mobilisera en mindre trollfabrik som målmedvetet försöker plantera bilden av henne som Galen. Dag efter dag, vecka efter vecka. ”Lögnaktig mytoman!” (är inte det för övrigt själva USPen hos mytomaner?) Och kan hon ljuga om DETTA (insert ovidkommande ”lögn” som kanske mest beror på vardaglig minnesslöhet) så kan hon givetvis ljuga om en våldtäkt. ”Nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro längre”. Så praktiskt. Perfekt narrativ. Patriarkatets lilla teamwork, allt medan förövaren vinner sympatier från oväntat håll. Stackarn, han har ju lidit så länge nu. Nu får väl den där galna lögnaktiga lilla horan ge sig.

Tillslut omfamnar man ju detta med att vara galen, och tänker ”dom ska få se på galen”. Häxkraft och Xena jävla warrior princess."

Nu i veckan som kommer så kommer den här galna dåren skriva mycket om förtal, modern häxbränning och de patriarkala bakslag som drabbar långt fler än bara mig." /Cissi Wallin

Det fetade: Det låter hemskt Cissi, så får det verkligen inte gå till. Även mytomaner kan bli våldtagna och det är synd och skam att ni misstros när ni berättar om det (Ärlig åsikt)

Men i just den här kontexten är den ovidkommande ”lögn” som kanske mest beror på vardaglig minnesslöhet =

Virtanen har våldtagit flera barn tills de blödde, ett av barnen begick senare självmord i sviterna av sitt lidande.

Efter att ha förstått att det inte gagnar dig att komma med grundlösa anklagelser skapade du bloggen virtanensoffer där du publicerade en våldtäktsfantasi som skulle representera ett av de barn som Virtanen förgripit sig på.

När man bryter ner det är det inte alls märkligt att folk börjar tvivla på just våldtäkten. Kan Cissi ljuga om något så grovt som övergrepp på barn och fabricera bevis för detta, kan hon antagligen falskeligen anmäla någon för våldtäkt.

Fram till att detta kom fram hade Cissi ett massivt stöd gällande just våldtäkten. Trots alla felaktigheter i sina olika historier, trots att vissa av detaljerna (Allkohol/drogning) skilde sig åt på ett sätt som bara kan innebära att en av versionerna är lögn.

Att Cissi ljuger så obehindrat om annat innebär inte per automatik att hon inte kan ha varit utsatt för våldtäkt, inte hennes grisiga beteende generellt heller. MEN när det grisiga beteendet nämns i samband med våldtäktsanklagelsen handlar det om dom saker hon har utsatt människor för som illustrerar hur fullständigt vidrig, hänsynslös och beräknande hon är. I proportion till narci-straffens orsaker målar det upp en bild av en galning som blir oerhört kränkt av minsta upplevda oförätt, och då kan gå precis hur långt som helst.

Det är av vikt när man ska bedöma hennes trovärdighet. Inte ensamt, men i kombination med vad jag har tagit upp i den här texten.

Det blir spännande att se vad Cissi tänker göra åt "trollfabriken". Kanske använder hon sina resurser till att hacka Flashback, bloggbevakning och jaga användare från instagram?

Som Cissi brukar säga: "Jag vill inte köra nån sorts whataboutism här", men vore det inte bättre att lägga tiden och pengarna på rättshjälp för utsatta kvinnor, eller outa pedofiler som skryter om sina våldtäkter på diverse forum?
Citera
2019-11-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jodå, en advokat kan visst syssla med föreningsrätt. Det jag menade är att Cissi på Gardet skrev att de kopplat in en föreningsjurist, vilket låter billigare än en riktigt advokat. Det var ett förtydligande från min sida. Poängen är att en advokat säkerligen tar 1400 kronor plus moms per timme och jag gissar att advokaten lagt ner ganska många timmar på att läsa styrelseprotokoll, kommunikation mellan tidigare redaktionen samt satt sig in i föreningens ekonomi. Advokatnotan kan sluta på 50000 till 100000 av de donerade pengarna. Det var min poäng.

Advokaten företräder formellt Gardet ja. Men vi vet både du och jag vem som styr Gardet och vem som skickat advokaten på Bergwall och Kajjan.

Begreppet "brännvinsadvokat" använder jag ibland för jurister som företräder personer eller företag som uppenbarligen uppträder omoraliskt trots att denne borde inse detta, men ändå väljer att ta sig an fallet. Den här advokaten kan se korrespondensen mellan redaktionen där de är överens om att det är ersättning för nedlagt arbete, men ändå är advokaten så omoralisk att denne hävdar att det hela var ett lån. Alla kan se det, även du gissar jag?

Att bara få ett brev från en advokat i en fråga som skulle kunna lösas betydligt smidigare kan kännas hotfullt för många. När advokaten förklarar för Bergwall att Gardet ser pengarna som ett lån (de var överens om att det var ersättning för nedlagt arbete) och ber henne om hon anser att utbetalningarna var lön, att "noggrant redogöra varför så skulle vara fallet" kan såklart upplevas som hotfullt. Observera att jag inte avser hotfullt som i "olaga hot" i Brottsbalken. Vill du använda något annat bättre ord så är det okej för mig

Finns det något som tyder på att Kajjan och Bergwall inte skulle ha rent mjöl i påsen menar du?

Du skriver "Hela den dåvarande styrelsen har precis som Cissi skriver agerat klantigt. Nu krävs juridisk hjälp för att på rätsida på detta för att föreningen ska kunna leva vidare.". Av en ren händelse skrev jag ett inlägg för en stund sedan där jag spekulerar i att Cissi Wallin försöker hitta en bra anledning att lägga ned Gardet. Kom ihåg var du hörde det först

(FB) Gardet (Cissi Wallins nya medieprojekt)
Lån är det för att inga arbetsgivaravgifter betalats. Det är ju alla väl medvetna om. Problemet här är väl att detta lån skulle omvandlas till ersättning i september när revisorn började men att styrelsen och också arbetskraften hoppade av/ försvann i augusti så att inkomsterna stannade av. Mest rätt vore att berörda hade sett till att deras förening kunde fortleva Innan de hoppade av, dvs hittat ersättare. Att låna pengar och sen dra kan väl inte låta rätt i någons öron.
Senast redigerad av bazaar 2019-11-17 kl. 11:29.
Citera
2019-11-17, 11:45
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Strålande bra inlägg av Cissi i kväll på hennes Insta. För oavsett hur man ser på allt Cissi gör och skriver så är det naturligtvis inte en slump att dessa granskningar och drev mot henne startat i höst. Men nu börjar snart häxornas tid och då blir det åka av!

-" En kurs i hur man (samtiden) jobbar för att ”preppa” en kvinna som ska upp i rättegång för att ha ”förtalat” sin förövare:

Gräv fram allt tvivelaktigt hon någonsin sagt/gjort, klipp å klistra ihop skärmdumpar kreativt, mobilisera en mindre trollfabrik som målmedvetet försöker plantera bilden av henne som Galen. Dag efter dag, vecka efter vecka. ”Lögnaktig mytoman!” (är inte det för övrigt själva USPen hos mytomaner?) Och kan hon ljuga om DETTA (insert ovidkommande ”lögn” som kanske mest beror på vardaglig minnesslöhet) så kan hon givetvis ljuga om en våldtäkt. ”Nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro längre”. Så praktiskt. Perfekt narrativ. Patriarkatets lilla teamwork, allt medan förövaren vinner sympatier från oväntat håll. Stackarn, han har ju lidit så länge nu. Nu får väl den där galna lögnaktiga lilla horan ge sig.

Tillslut omfamnar man ju detta med att vara galen, och tänker ”dom ska få se på galen”. Häxkraft och Xena jävla warrior princess.

Nu i veckan som kommer så kommer den här galna dåren skriva mycket om förtal, modern häxbränning och de patriarkala bakslag som drabbar långt fler än bara mig.

Ta på era bästa nunnekläder, eller häxhattar så åker vi. "-

https://www.instagram.com/p/B48JPr-H...5chfQRCysOaQ0/

Håller med dig Nytorgsprinsessan! Det är en backlash som pågår just nu. Det som hänt är knapp någonting men blåses upp till enorma proportioner. Definitionen av backlash.
Citera
2019-11-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Håller med dig Nytorgsprinsessan! Det är en backlash som pågår just nu. Det som hänt är knapp någonting men blåses upp till enorma proportioner. Definitionen av backlash.

Snarare självsanering.

Feminismen är starkare utan företrädare som ljuger och beter sig så här mot andra.
Citera
2019-11-17, 11:52
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia

Apropå trollfabriker.. Ni får nog försöka lite hårdare 😂 Jag gav dig ju en simpel uppgift, kan du inte bara göra den? Det skulle ju hjälpa din idol väldigt mycket menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in