2019-11-10, 10:56
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Återigen, jag tycker Cissis hot mot Henrik är klandervärt samtidigt som jag tycker att Haveristernas "granskning" av Cissi i vissa avseenden gick helt galet ( beroende på privata schismer mellan Henrik och Cissi).

Herregud va du upprepar dig till ingen nytta, du har redan fått fram din poäng, i korthet: Det var klandervärt av Cissi men ändå försvarbart.

Här får du ett citat du kan spara i notes och copypastea nästa gång, sparar tid:

"There’s blame on both sides . . . very fine people on both sides.” - Trump 2017/Nytorgsprinsessa 2019
Citera
2019-11-10, 12:01
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Tillåt mig tvivla. Jag förstår att någon som anser att Cissi har varit någon sorts viktig fögrundsfigur och ledare för den feministiska kampen tror att feminismen skadas av att Cissi faller, men din "feminism" är en (två med Claeson?) persons narcissistiska självförverkligande, verkligen b a r a det.

Vi klarar oss bra utan dig och de tiotusentals kärringar som är för lata för att sätta sig in i vad feminism är och nöjer sig med buzzwords och grovt förenklade förklaringar på en narcissists instagramkonto…..

Hur du ser på feminismen framgår rätt tydligt när man läser dina alla dina hundratals kommentarer i den här tråden (och andra som handlar om Cissi). Är inte direkt förvånad över ditt språkbruk och att du tar upp Linnea Claesson nu. Allt annat hade överraskat mig.

När argumenten tryter för dig så är allt som återstår invektiv. Luder, kärringar och liknande. Noterar också du i tid och otid använder pronomet Vi. Det är just narcissim och hybris eller vilka är det som du tror dig vara taleskvinna(eller man) för?

Sen så framställer du det som ett hot när jag undrar om bakgrunden till att du lägger ner all denna tid på att hata Cissi på Flashback. Plus att du anklagar de som inte håller med dig för att vara "styrda" av Cissi eller rent av vara i hennes tjänst.

Att som en papegoja bara upprepa hat,hat,hata bidrar inte till diskussionen eller samtalet,
Citera
2019-11-10, 12:09
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Sujektiva åsikter? Jag trodde att en åsikt alltid var subjektiv. Vore väl hybris att hävda ngt annat?

Ja, den är väl subjektiv i den mån att en åsikt oftast vädras av en person, men ofta gör ju personen (även subjektivister som menar att sanning är ett relativt begrepp) anspråk på att hävda/peka på sakförhållanden ute i den sensibla verkligheten eller "matters of facts". Det är möjligt att åsikt var ett litet slarvigt begrepp, men nog finns det väl fog för att hävda att en åsikt kan vara mer eller mindre förankrad i verkligheten/faktiska förhållanden.

Som någon slags kritisk realist tycker jag inte att tanken/tron på fakta nödvändigtvis innebär att man har hybris.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-11-10 kl. 12:21.
Citera
2019-11-10, 12:32
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Hur du ser på feminismen framgår rätt tydligt när man läser dina alla dina hundratals kommentarer i den här tråden (och andra som handlar om Cissi). Är inte direkt förvånad över ditt språkbruk och att du tar upp Linnea Claesson nu. Allt annat hade överraskat mig.

När argumenten tryter för dig så är allt som återstår invektiv. Luder, kärringar och liknande. Noterar också du i tid och otid använder pronomet Vi. Det är just narcissim och hybris eller vilka är det som du tror dig vara taleskvinna(eller man) för?

Sen så framställer du det som ett hot när jag undrar om bakgrunden till att du lägger ner all denna tid på att hata Cissi på Flashback. Plus att du anklagar de som inte håller med dig för att vara "styrda" av Cissi eller rent av vara i hennes tjänst.

Att som en papegoja bara upprepa hat,hat,hata bidrar inte till diskussionen eller samtalet,

Ironin är så hård att man kan krossa diamanter med den. Ditt svar på att jag antar att din feminism inte är någonting annat än din förvirring kring personkult: Är alltså att bekräfta det? Top comedy
Citera
2019-11-10, 12:53
Medlem
muminfjants avatar
https://bloggbevakning.se/2019/11/10...rdet/#comments

Cissis galenskaper tar aldrig slut.
Citera
2019-11-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant

Ord och inga visor:

Det här var ett misstag från början till slut, att alliera mig med, hjälpa och stötta Cissi Wallin.
Jag skäms över att ha trott och litat på henne med tanke på vad hon visat sig vara kapabel till. Jag berättar mycket hellre om min inblandning i Cissi Wallins Virtanenblogg än låter mig skrämmas till tystnad av henne för nu fan RÄCKER DET!
Citera
2019-11-10, 13:12
Medlem
Cissi verkar inte riktigt klok. Camcam har publicerat Cissis sms.
Stackars FV.
Citera
2019-11-10, 13:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Som alla misstänkte så var det Wallin som låg bakom bloggen "Virtanens offer":

http://virtanensoffer.blogspot.com/

*poppar popcorn*
Citera
2019-11-10, 13:26
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

*poppar popcorn*

Så denna ”Annika” är 16-åringen som Cissi talat om? Har undrar vad denna uppgift kommer ifrån, då det inte dykt upp något förhör med henne, i någon av FUParna.

Jag är verkligen inte särskilt förtjust i Virtanen, och jag tror ärligt talat att han kan ha gått över kvinnors gränser (jag har stött på honom ett antal gånger för många år sedan), men att Cissis #metoo är helt och hållet påhittad, det är jag övertygad om. Jag hoppas innerligt att hon blir fälld för förtal.

Korthuset faller.
Citera
2019-11-10, 13:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Så denna ”Annika” är 16-åringen som Cissi talat om? Har undrar vad denna uppgift kommer ifrån, då det inte dykt upp något förhör med henne, i någon av FUParna.

Ja, det är det. En hel del som såg Virtanens offer-bloggen när det begav sig anmärkte att "Annika" skrev rätt likt Cissi. Gissar på att Wallin trodde hon var slug när hon fick Bloggbevakningskvinnan att skapa bloggen då det inte skulle gå att spåra tillbaka till henne och hon fick en historia som minsann bekräftade hennes historia om Virtanen som en drogande serievåldtäktsman.

Genom att Cissi inte kunde se bortom sitt eget narcissistiska raseri så har vi nu fått bekräftelse på att det var hon som stod bakom bloggen och antagligen hittade på hela historien.

Det går bra nu för Cissi Wallin.
Citera
2019-11-10, 13:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

*poppar popcorn*
Surprise, Cissi låg bakom hemsidan. Vem ger detta till Virtanen advokat?
Citera
2019-11-10, 13:47
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Surprise, Cissi låg bakom hemsidan. Vem ger detta till Virtanen advokat?

FV läser nog tråden, han försökte nyligen gå med i Haveristernas facebookgrupp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in