2019-11-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Har mitt yrke något med något att göra i detta? Har ni två något jobb? Eller är det mamma, soc och a-kassan som finansierar datorn och routern?

Anar jag en "Cissi-nedvärderande-ton?"
Citera
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Tack men nej tack kära Haveristernaärminatonårsidoler pojke

Jag är ju ingen terapeut, men jag skulle gissa på att det faktum att du inte svarar på frågorna har att göra med obehaget den kognitiva dissonansen framkallar?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 15:16.
Citera
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Oj. Lugna ner dig lite hun, jag informerade bara brottinator om att terapeut inte är en skyddad titel.

0-100 i rekordfart, var det en öm punkt?

0-100? Du har inte många erfarenheter av aktivitet märker jag...
Citera
2019-11-15, 14:23
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
0-100? Du har inte många erfarenheter inom aktivitet märker jag...

Kan inte du snälla rada upp lite grejer CW gjort senaste tiden och sen grundligt förklara hur hon är vettig i det? Can’t wait! 🍿

Och ja, du får välja vilka grejer helt själv!
Citera
2019-11-15, 14:26
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Kan inte du snälla rada upp lite grejer CW gjort senaste tiden och sen grundligt förklara hur hon är vettig i det? Can’t wait! 🍿

Och ja, du får välja vilka grejer helt själv!

Nej aldrig. Jag kastar inte pärlor till svin. Du får leta rätt på något på egen hand till popcornen
Citera
2019-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Lillplutten...

Får du mer i timlön än hennes nannys? Har du också ett skyffe under trappen?
Citera
2019-11-15, 14:29
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Nej aldrig. Jag kastar inte pärlor till svin. Du får leta rätt på något på egen hand till popcornen

Citat:
Ursprungligen postat av Donuts
Får du mer i timlön än hennes nannys? Har du också ett skyffe under trappen?

Hon jobbar inte på provision iaf!
Citera
2019-11-15, 14:36
Medlem
muminfjants avatar
Det här med att så mycket donerade pengar gått till bl.a. lån (gardet) och dyra lokalhyror (minupprättelse, var det va?), är inte det något att gräva i? Jag tvivlar i ärlighetens namn på att Cissi sitter och förskingrar pengar, med tanke på vilket kapital hon redan sitter på, men det är trots allt ganska makabert att så mycket pengar försvinner trots att varken utsatta kvinnor, kvinnoorganisationer eller medarbetare får några arvoden/utbetalningar. Turerna kring hennes svarta nanny tyder väl även det på att hon är mer förtjust i pengar än vad hon någonsin skulle medge.
Citera
2019-11-15, 14:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Det här med att så mycket donerade pengar gått till bl.a. lån (gardet) och dyra lokalhyror (minupprättelse, var det va?), är inte det något att gräva i? Jag tvivlar i ärlighetens namn på att Cissi sitter och förskingrar pengar, med tanke på vilket kapital hon redan sitter på, men det är trots allt ganska makabert att så mycket pengar försvinner trots att varken utsatta kvinnor, kvinnoorganisationer eller medarbetare får några arvoden/utbetalningar. Turerna kring hennes svarta nanny tyder väl även det på att hon är mer förtjust i pengar än vad hon någonsin skulle medge.
Det köptes väl in 50 st "dagen-efter-piller" eller liknande.
Citera
2019-11-15, 14:56
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
0-100? Du har inte många erfarenheter av aktivitet märker jag...

Vad menar du med aktivitet?

Jag är alltid noga med att försäkra mig om exakt vad som menas i samtal med terapeuter. Terminologin ni använder är -precis som pseudopseudokvasipseudovetenskapen ni grundar er expertis på - väldigt, hmm, kreativ.

(Som man kan se i exemplet på mitt eget hemmasnickrade ord ovan, där jag sammanfattar min syn på cordelias proffession, på cordelias språk)

Det innebär att 'aktivitet' här lika gärna kan avse en teori eller behandlingsmetod tex. Möjligheterna för vad man kan kasta ur sig är nästan oändliga när man saknar licens.

Du vågar inte svara på en enda fråga alltså? Jag som uppfattade dig som en stark kvinna, hallego..

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
På vilket sätt är Cissi stark tycker du?

Varför är det fel av Kajjan och Hanna att uttala sig på samma plattform som CW använde för att smutskasta dem efter att hon bjudit in sig själv?

Vilka är de "inblandade" förutom gardet och Cissi i en konflikt som är mellan gardet och Cissi?

Tycker du att det spelar någon roll att det som skadar Cissis varumärke bevisligen kommer från henne själv och kan backas, eller är det tex "karaktärsmord" att gå ut med uppgifter om att CW spridit till flera personer att en kvinna stal #metoo-pengar? Går du på Cissis linje där hon försvarar sig med att hon spred de här lögnerna privat?

Menar du att bloggbevakning borde ha böjt sig för Cissis hot som en duktig flicka och inte avslöjat att hela virtanensoffer-bloggen var ett påhitt orkestrerat av CW själv för att ge stöd åt sina egna lögner?

Tycker du att det är feministiskt att sitta och fantisera ihop ett våldtäktsoffer för att ge stöd åt en falsk anklagelse? Tror du att det är sunt att fantisera ihop vidriga detaljer om vad "offret" blivit utsatt för?

Tycker du att det är feministiskt anklaga en ung kvinnlig student och en småbarnsmamma för grov stöld, för att sedan skicka advokater på dem med kravbrev på över 100 lax?
(Pga beslut man själv varit högst delaktig i, t.o.m initierat, men inte kommer att lida några större konsekvenser av eftersom man har en sugardaddy?)

Tycker du att det är rätt och riktigt att använda gardets donerade pengar för att sänka två kvinnor av ingen annan anledning än att man känner sig kränkt?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 15:21.
Citera
2019-11-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
1. Vi träffas då och då .
2. Det finns mycket mer här,..Dumparna från igår fick hon samma dag.
Ja just det, men hur visste du att hon hade dem innan de kom ut? I så fall hade ni ju kontakt just precis igår?

Tvek på precis allt du säger. Om ni träffas "då och då", vad är chansen att du fick förhandsinfo om nåt som Cissi precis fått och hinner snacka om det på internet innan det syndsamt läggs ut av Cissi för att varna andra för den hemske förövaren. Sen besvarar du ju faktiskt inte frågan heller.

Men det för ju med sig åtminstone en intressant följdfråga:
3. Så Cissi sitter och håller på en massa info om hur elaka diverse män är? Trots att hon försvarat sitt Virtanen-förtal med att det är viktigt att varna andra kvinnor? Borde hon då inte lägga ut namnet på förövaren i skärmdumparna igår (vilket hon inte gjort) OCH släppa ut precis allt hon har just för att varna andra kvinnor för dessa hemska män?

Citat:
Jag tänker lite på hur nojjiga många här verkar vara på Cissi. Är ni inte skraja för att outa er själv till henne med alla era skrivirier? Hon har ju resurser om man säger så ;-)
Vi önskar Cissi lycka till. Det verkar som ett rimligt sätt att spendera makens 200 millar på, att försöka jaga upp enskilda privatpersoner som skriver ofördelaktigt om henne på internet. Det låter inte alls sjukligt besatt eller så.
Senast redigerad av Habakuck 2019-11-15 kl. 15:10.
Citera
2019-11-15, 15:11
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant

Jag tror även att hon leker med pengar som maktmedel på lite olika sätt, genom att påstå att de är försvunna eller stulna trots att de inte är det t.ex. Jag tror henne oxå när hon säger att hon har noll koll, det är en lek för henne och hon skiter i pengar, allt handlar om uppmärksamhet.

Den nuvarande situationen slutar nog med:

"Jaha, nu kraschade gardet, ett feministiskt projekt, ekonomiskt pga att Kajjan och Hanna tvingade oss att bränna alla resurser på advokatskostnader, kvinnohat!!"

Det är en bra sorti, hon hade antagligen ändå inte tänkt att gardet skulle finnas kvar efter att det fyllt sin planerade funktion: Att skapa stöd och hype för Cissi Wallin och rättegången.

Nu gick det väl sådär med det, men jag tror att det var planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in