Citat:
Ursprungligen postat av
muminfjant
Det här med att så mycket donerade pengar gått till bl.a. lån (gardet) och dyra lokalhyror (minupprättelse, var det va?), är inte det något att gräva i? Jag tvivlar i ärlighetens namn på att Cissi sitter och förskingrar pengar, med tanke på vilket kapital hon redan sitter på, men det är trots allt ganska makabert att så mycket pengar försvinner trots att varken utsatta kvinnor, kvinnoorganisationer eller medarbetare får några arvoden/utbetalningar. Turerna kring hennes svarta nanny tyder väl även det på att hon är mer förtjust i pengar än vad hon någonsin skulle medge.
Jag tror även att hon leker med pengar som maktmedel på lite olika sätt, genom att påstå att de är försvunna eller stulna trots att de inte är det t.ex. Jag tror henne oxå när hon säger att hon har noll koll, det är en lek för henne och hon skiter i pengar, allt handlar om uppmärksamhet.
Den nuvarande situationen slutar nog med:
"Jaha, nu kraschade gardet, ett feministiskt projekt, ekonomiskt pga att Kajjan och Hanna tvingade oss att bränna alla resurser på advokatskostnader, kvinnohat!!"
Det är en bra sorti, hon hade antagligen ändå inte tänkt att gardet skulle finnas kvar efter att det fyllt sin planerade funktion: Att skapa stöd och hype för Cissi Wallin och rättegången.
Nu gick det väl sådär med det, men jag tror att det var planen.