2019-11-16, 19:59
Medlem
Villkorligt och dagsböter. Hon borde få fängelse eftersom hon har förstört mycket av hans liv.
Citera
2019-11-16, 20:27
Medlem
Cissi Wallin trodde såklart att hon skulle klättra i sin karriär efter natten med Virtanen men så blev det inte. Han visade inget intresse efter sexnatten och det satte förmodligen djupa sår hos henne. Wallin ringde väl en väninna på morgonen och fnittrade förtjust att hon haft sex med V...??? Och sedan skickade otaliga sms till honom? En bitter kvinna som trodde hon kunde köpa sin karriär med sex!
Citera
2019-11-16, 20:29
Medlem
StigAllans avatar
Har följt denna tråd en aning och flinat var gång jag läser om vansinnigheterna de så fredsälskande kvinnokämparna håller på med.
Fred på den kvinnliga planeten!
Helst med polska förtecken!

När det gäller Cissi Wallin så är hon ett typiskt exempel på ett tokigt kvinnligt ashkenazijudiskt exemplar.
Syns tydligt på ett uppträdande som Freud kunnat analysera henne in i psykvården på men nu får tyvärr de som umgås eller har någon kontaktyta med henne stå ut.

Varning för sådana exemplar!
Citera
2019-11-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Har följt denna tråd en aning och flinat var gång jag läser om vansinnigheterna de så fredsälskande kvinnokämparna håller på med.
Fred på den kvinnliga planeten!
Helst med polska förtecken!

När det gäller Cissi Wallin så är hon ett typiskt exempel på ett tokigt kvinnligt ashkenazijudiskt exemplar.
Syns tydligt på ett uppträdande som Freud kunnat analysera henne in i psykvården på men nu får tyvärr de som umgås eller har någon kontaktyta med henne stå ut.

Varning för sådana exemplar!

Exaktamente!!!
Citera
2019-11-16, 21:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Om CW bestämmer sig för (inte helt orimligt) att inte gå på nuvarande linje utan sparka byrån och istället köra vidare med de initiala anklagelserna om grov stöld och förskingring på egen hand; kan hon komma någonstans med det?
Räcker det med att Hanna av allt att döma handlat i god tro och att pengarna som Kajjan anklagades för att ha stulit fanns på ett konto i Wallins namn för att de ska sitta säkert, eller är det mer komplicerat än så?
Jag är inte jurist och jag har inte sett all kommunikation dem emellan, bara det som de själva publicerat. Jag skulle vilja måla upp det hela i två delar om det av någon anledning skulle gå till rättegång.

1) Brottmål

2) Civilrättsligt mål

När det gäller brottmål så handlar det om sådant som är olagligt och brottsligt. Det skulle i det här fallet kunna vara grov stöld, förskingring eller trolöshet mot huvudman. Det händer ibland att personer som är ansvariga för föreningars ekonomi tillskansar sig medel olovandes och utan medgivande från föreningen. Det är brottsligt och en polisiär fråga och det finns fängelse i straffskalan. Vad jag kan se så finns det inte någon möjlighet att Bergwall med fler medvetet skulle tillskansat sig medel ur Gardets kassa. De arvoden som utbetalats kan man tolka som att de fått OK till, eller i vart fall kunnat tolka det som att det inte var några problem med det. Vad gäller de pengar som sattes in på ett konto som "tappades bort" av Cissi Wallin och senare hittades av Kajjan verkar det hela vara Cissis fel. Hon anklagade de andra för stöld, men det var hon själv som slarvade bort kontot. Cissi skulle snarare framstå som en idiot om hon polisanmälde detta.

När det gäller den civilrättsliga delen så kan domstol avgöra tvister, t.ex. ekonomiska sådana. Vanligen har det då inte begåtts brott utan man är oense. Det skulle kunna vara så att pengarna betalats ut till berörda i god tro, men det senare visar sig att de inte har rätt till pengarna. Då kan en domstol avgöra tvisten. Jag vågar inte slå fast hur det hela skulle gå, men jag gissar att domstolen skulle tycka att det här var på barns nivå (inget den skulle säga förstås) och föreslå en förlikning, dvs. att de försöker göra upp i godo. Jag tror inte det blir lätt att reda ut eftersom det hela skötts väldigt dåligt ur föreningsekonomiskt perspektiv. Som sagt, sådant händer i nystartade föreningar som drivs på ideell basis.

Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Och vad kan Wallin och/eller nuvarande styrelse (Merly) åka på pga att dom offentligt har gått ut med de här anklagelserna? Kan någon annan åtalspunkt än förtal komma ifråga?
Teoretiskt så kan det mycket väl vara förtal om man går ut med sådana anklagelser offentligt. Dock gissar jag på att det inte finns ett sådant allmänintresse att åklagare får väcka allmänt åtal (som t.ex. i fallet Virtanen). Det innebär att den som känner sig förtalad själv får driva ärendet som ett civilrättsligt mål, dvs. att själv stämma den som förtalat till tingsrätten.

Jag är förvånad över vilken energi Cissi Wallin har för att göra livet surt för personer hon anser ha vänt henne ryggen. Det är många människor och det borde ta rejält med tid att nätverka, gräva fram information om andra eller att förbereda socanmälan mot sin svägerska. Känner sig Cissi kränkt kan hon sitta en hel kväll på Instagram och gå bananas. Vilket roligt familjeliv de måste ha, Blomberg Wallins
Citera
2019-11-16, 21:32
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Cissi Wallin trodde såklart att hon skulle klättra i sin karriär efter natten med Virtanen men så blev det inte. Han visade inget intresse efter sexnatten och det satte förmodligen djupa sår hos henne. Wallin ringde väl en väninna på morgonen och fnittrade förtjust att hon haft sex med V...??? Och sedan skickade otaliga sms till honom? En bitter kvinna som trodde hon kunde köpa sin karriär med sex!

Precis min teori! Det är den enda logiska förklaringen. Både synd om Virtanen och hennes man som inte kunde läsa av henne bättre.
Citera
2019-11-16, 21:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Strålande bra inlägg av Cissi i kväll på hennes Insta. För oavsett hur man ser på allt Cissi gör och skriver så är det naturligtvis inte en slump att dessa granskningar och drev mot henne startat i höst. Men nu börjar snart häxornas tid och då blir det åka av!

-" En kurs i hur man (samtiden) jobbar för att ”preppa” en kvinna som ska upp i rättegång för att ha ”förtalat” sin förövare:

Gräv fram allt tvivelaktigt hon någonsin sagt/gjort, klipp å klistra ihop skärmdumpar kreativt, mobilisera en mindre trollfabrik som målmedvetet försöker plantera bilden av henne som Galen. Dag efter dag, vecka efter vecka. ”Lögnaktig mytoman!” (är inte det för övrigt själva USPen hos mytomaner?) Och kan hon ljuga om DETTA (insert ovidkommande ”lögn” som kanske mest beror på vardaglig minnesslöhet) så kan hon givetvis ljuga om en våldtäkt. ”Nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro längre”. Så praktiskt. Perfekt narrativ. Patriarkatets lilla teamwork, allt medan förövaren vinner sympatier från oväntat håll. Stackarn, han har ju lidit så länge nu. Nu får väl den där galna lögnaktiga lilla horan ge sig.

Tillslut omfamnar man ju detta med att vara galen, och tänker ”dom ska få se på galen”. Häxkraft och Xena jävla warrior princess.

Nu i veckan som kommer så kommer den här galna dåren skriva mycket om förtal, modern häxbränning och de patriarkala bakslag som drabbar långt fler än bara mig.

Ta på era bästa nunnekläder, eller häxhattar så åker vi. "-

https://www.instagram.com/p/B48JPr-H...5chfQRCysOaQ0/
Citera
2019-11-16, 21:54
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Kanske ointressant för flashbackdrevet vad Cissi själv säger ifråga om Gardets ekonomi. Så här skriver hon på bloggbevakning.se som kommentar till Hannas inlägg.

"Ang skärmdumparna som lagts upp från chat – Hanna Bergwall har klippt bort Kajjan Anderssons svar, det hon skrev innan jag fyllde i. Ska alla hållas ansvariga så bör hela bilden visas.
Jag svarade alltså på att det var lugnt att betala ut ett lån, inte lugnt att strunta i skatt och andra avgifter

Jag är absolut medskyldig till att Gardets ekonomi inte skötts korrekt, och tar som sagt fullt ansvar för min del där. Vi har inte kopplat in en föreningsjurist för att ”sätta dit” någon, utan enbart för att lösa denna ganska röriga situation."

Kommentaren har lagts in i efterhand i tråden och lär väl inte läsas av många vilket väl är lite tanken från Camillas sida.

Fast problemet är väl att Cissi skrev att hon trodde att de andra skulle fakturera för att få sina utbetalningar. Den här dumpen visar ju att hon INTE tyckte det. Angående skatt eller avgifter så är det ju inte centralt alls när Hanna och Karin försvarar sig.
Citera
2019-11-16, 22:01
Medlem
Citat:
Strålande bra inlägg av Cissi i kväll på hennes Insta. För oavsett hur man ser på allt Cissi gör och skriver så är det naturligtvis inte en slump att dessa granskningar och drev mot henne startat i höst. Men nu börjar snart häxornas tid och då blir det åka av!

-" En kurs i hur man (samtiden) jobbar för att ”preppa” en kvinna som ska upp i rättegång för att ha ”förtalat” sin förövare:

Gräv fram allt tvivelaktigt hon någonsin sagt/gjort, klipp å klistra ihop skärmdumpar kreativt, mobilisera en mindre trollfabrik som målmedvetet försöker plantera bilden av henne som Galen. Dag efter dag, vecka efter vecka. ”Lögnaktig mytoman!” (är inte det för övrigt själva USPen hos mytomaner?) Och kan hon ljuga om DETTA (insert ovidkommande ”lögn” som kanske mest beror på vardaglig minnesslöhet) så kan hon givetvis ljuga om en våldtäkt. ”Nu vet man ju inte riktigt vad man ska tro längre”. Så praktiskt. Perfekt narrativ. Patriarkatets lilla teamwork, allt medan förövaren vinner sympatier från oväntat håll. Stackarn, han har ju lidit så länge nu. Nu får väl den där galna lögnaktiga lilla horan ge sig.

Tillslut omfamnar man ju detta med att vara galen, och tänker ”dom ska få se på galen”. Häxkraft och Xena jävla warrior princess.

Nu i veckan som kommer så kommer den här galna dåren skriva mycket om förtal, modern häxbränning och de patriarkala bakslag som drabbar långt fler än bara mig.

Så menlöst inlägg. Strålande? Ha ha ha.

Det finns ingen stor konspiration. Granskningen mot henne och kritiken är ett direkt resulat av att HON har betett sig som en rövhatt under sommar/hösten och tidigare... Inget annat!

Dina inlägg är så pinsamma. Du kanske borde skriva in att de är sponsrade av Cissi Wallin?
Citera
2019-11-16, 22:15
Medlem
Jag tycker snarare hennes inlägg visar exakt var som är problematiskt med henne.

Hon försöker göra sin kamp till allas kamp och målar med breda penseldrag upp en bild av att hon är offret.

Men - hon är ju en del i att #metoo fått en backlash. Varför skulle det vara bättre att svinen är kvinnor är män ? Det ideala är väl snarare att ingen agerar för att krossa andra människor och dra dem i smutsen.

Självklart kommer hon att fällas för förtal och självklart har hon ingen rätt att slippa undan granskning.

Jag vet ärligt talat inte vad som hände mellan henne och FV - men förtalslagstiftningen finns av en god anledning och när brottet är av den art att allmänt åtal väcks så är det rätt solklart.

Min feminism handlar inte om tjejerna mot killarna a la högstadiet utan om att alla ska behandlas lika oavsett kön. Och åt båda hållen.

Citat:

Citera
2019-11-16, 22:33
Medlem
Citat:

Du är väldigt långrandig i allt du skriver så man tröttnar på att läsa! Om den är någon som ska ut och åka så är det Wallin. Som jag skrev, man kan inte köpa en karriär genom/med sex!
Citera
2019-11-16, 22:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissliss
Jag tycker snarare hennes inlägg visar exakt var som är problematiskt med henne.

Hon försöker göra sin kamp till allas kamp och målar med breda penseldrag upp en bild av att hon är offret.

.

Exakt. Hon beter sig som en jävla rövhatt och får befogad kritik. Sen försöker hon knyta det till sitt brottmål och brottmålet= den feministiska kampen.
Det är fan svårt att se skillnaden på Cissi Wallins insta och det Allting handlar om Cissi Wallin postar.

Att hon gnäller över att kvinnor arbetar gratis , samtidigt som hon har en lång historia av att själv utnyttja gratisarbetare=Cissi är en jävla rövhatt och att uppmärksamma detta är inte ett angrepp på den feministiska kampen.

Att hon gnäller över att folk anlitar svart arbetskraft , samtidigt som hon själv nyttjar svart arbetskraft=Cissi är jävla en rövhatt och att uppmärksamma detta är inte ett angrepp på den feministiska kampen.

Att hon ljuger om att först Elcim har stulit pengar och nu Kajjan/Hanna=Cissi är en jävla rövhatt och att uppmärksamma detta är inte ett angrepp på den feministiska kampen.

*Insert vallfritt rövhattsbeteende från Cissi*=Cissi är en jävla rövhatt och att uppmärksamma detta är inte ett angrepp på den feministiska kampen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in