Citat:
Ursprungligen postat av
cordelia
Ok nu har jag tagit mig tid att lyssna på Haveristernas alla avsnitt som rör Cissi Wallin, läst bloggbevakning, Kajjan och Hanna B:s inlägg på olika platser. Och jag måste säga att i jag tycker i inget - INGENTING! - tyder på att varken Cissi Wallin eller Gardet begått några större fel än de inblandade personerna.
Det här är ett äckligt drev bara. Ett försök att karaktärsmörda en stark kvinna. Vidrigt. Men det kommer inte att lyckas.
Mest besviken är jag personligen på Kajjan och Hanna B som lierar sig med Haveristerna.
På vilket sätt är Cissi stark tycker du?
Varför är det fel av Kajjan och Hanna att uttala sig på samma plattform som CW använde för att smutskasta dem efter att hon bjudit in sig själv?
Vilka är de "inblandade" förutom gardet och Cissi i en konflikt som är mellan gardet och Cissi?
Tycker du att det spelar någon roll att det som skadar Cissis varumärke bevisligen kommer från henne själv och kan backas, eller är det tex "karaktärsmord" att gå ut med uppgifter om att CW spridit till flera personer att en kvinna stal #metoo-pengar? Går du på Cissis linje där hon försvarar sig med att hon spred de här lögnerna privat?
Menar du att bloggbevakning borde ha böjt sig för Cissis hot som en duktig flicka och inte avslöjat att hela virtanensoffer-bloggen var ett påhitt orkestrerat av CW själv för att ge stöd åt sina egna lögner?
Tycker du att det är feministiskt att sitta och fantisera ihop ett våldtäktsoffer för att ge stöd åt en falsk anklagelse? Tror du att det är sunt att fantisera ihop vidriga detaljer om vad "offret" blivit utsatt för?
Tycker du att det är feministiskt anklaga en ung kvinnlig student och en småbarnsmamma för grov stöld, för att sedan skicka advokater på dem med kravbrev på över 100 lax?
(Pga beslut man själv varit högst delaktig i, t.o.m initierat, men inte kommer att lida några större konsekvenser av eftersom man har en sugardaddy?)
Tycker du att det är rätt och riktigt att använda gardets donerade pengar för att sänka två kvinnor av ingen annan anledning än att man känner sig kränkt?