2019-11-09, 14:35
Medlem
För det första. Tack alla ni som skriver här hela tiden. Cirkus Wallin, Cirkus Cecilia eller Cirkus Cissi (kan fortfarande inte bestämma mig vad som klingar bäst) är en underbar dokusåpa att följa. Ni gör det ännu bättre med intelligenta och ofta roliga analyser. Det är en fröjd att läsa.
Vet någon mer om rättegången? Kommer Aftonbladet od sända lajv?

Det har varit tyst sedan igår kväll. Har hon ångest efter sin hemkomst från vattenskalleland? Blir det ingen dokumentär (igen)?
Citera
2019-11-09, 14:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Dagen,/kvällen har väl visat att det är konsensus som gäller i tråden. Om man ens antydningsvis problematiserar det rådande hatet mot Cissi så är man, vad jag förstår, "kontrollerade" av denna ondskefulla person.
Hennes makt synes obegränsad om man ska tro det som sägs. Otäckt!

Samma fenomen ser man i nästan alla trådar som tar upp kvinnliga aktivister eller överhuvudtaget "starka kvinnor". Man får räkna med att ta skit om man inte rättar in sig i leden.

Vad gäller Cissi och Henko. Fundera på vad som framkommit. Vad är fakta och vad är ren och skär spekulation. Tänk självständigt och vägra följ flockbeteendet i tråden .

Kanske är jag udda men jag föredrar diskussioner där olika åsikter kan gnagas mot varandra utan att invektiven omedelbart blir en del samtalet .
Fast det gäller ju alla som på ett eller annat sätt sticker ut hakan och har inget med vilket kön man har att göra.
Citera
2019-11-09, 15:32
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Dagen,/kvällen har väl visat att det är konsensus som gäller i tråden. Om man ens antydningsvis problematiserar det rådande hatet mot Cissi så är man, vad jag förstår, "kontrollerade" av denna ondskefulla person.
Hennes makt synes obegränsad om man ska tro det som sägs. Otäckt!

Samma fenomen ser man i nästan alla trådar som tar upp kvinnliga aktivister eller överhuvudtaget "starka kvinnor". Man får räkna med att ta skit om man inte rättar in sig i leden.

Vad gäller Cissi och Henko. Fundera på vad som framkommit. Vad är fakta och vad är ren och skär spekulation. Tänk självständigt och vägra följ flockbeteendet i tråden .

Kanske är jag udda men jag föredrar diskussioner där olika åsikter kan gnagas mot varandra utan att invektiven omedelbart blir en del samtalet .

Fast när det gäller dig är det ganska uppenbart att du har som agenda att att framställa CW i god dager, att rationalisera hennes handlingar. Vi som läst dina poster de senaste åren ser det. Nu när alla inte köper din egen story om att du bara är ”neutral” och vill ge en ”nyanserad bild” så blir du frustrerad, beter dig hotfullt mot vissa postare drar på dig offerkoftan och anklagar forumet för misogyna åsikter.

Det råder någon slags konsensus om CWs eftersom de med normmoral ser att det hon gör/är är förkastligt.

Det är däremot förklarligt att de med en icke normal moral, likt du, kanske ser CWs agerande på annat sätt. Förlåt om jag påstått att du var på något sätt i beroende till CW. Det kan lika gärna vara så att även du är sociopat. Men statistiken säger att det är nog troligare att du går hennes ärenden för att du måste (kanske får du 30kr i timmen svart)
Citera
2019-11-09, 17:16
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Beklagar din taskiga uppväxt .:/ Att under sådana förutsättningar ändå göra ”något av sitt liv” är väl textboksdefinitionen av att vara stark skulle jag säga.

Tack, men det förutsätter att man har lyckats göra någonting av sitt liv utan att ha offrat en massa andra människor i processen tänker jag, att kunna kalla sig stark pga prestation alltså.

(Inget man kan säga om Cissi oavsett hur hemskt det var att vara gatans albinopolack med en mamma som rökte under fläkten.)
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-09 kl. 18:03.
Citera
2019-11-09, 17:31
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det råder någon slags konsensus om CWs eftersom de med normmoral ser att det hon gör/är är förkastligt.

Det råder konsensus på FLASHBACK om att hon är en alltigenom dålig människa och allt hon gör är klandervärt.

För mig är det omöjligt att se människor på det sättet. Ingen är alltigenom ond eller god.

Om vi talar konsensus på Flashback så innebär det inte konsensus i världen utanför forumet. Titta gärna in i någon av underforumen där politik diskuteras tex. Där är SD i princip normen.

Att gå emot flocken innebär att bli kritiserad. Trist bara att kritiken läggs på en så låg nivå.
Citera
2019-11-09, 17:45
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Det råder konsensus på FLASHBACK om att hon är en alltigenom dålig människa och allt hon gör är klandervärt.

För mig är det omöjligt att se människor på det sättet. Ingen är alltigenom ond eller god.

Om vi talar konsensus på Flashback så innebär det inte konsensus i världen utanför forumet. Titta gärna in i någon av underforumen där politik diskuteras tex. Där är SD i princip normen.

Att gå emot flocken innebär att bli kritiserad. Trist bara att kritiken läggs på en så låg nivå.

Trist att du duckar för enkla frågorna som tex varför du anser att Cissi är en stark kvinna. Dessutom verkar majoriteten tycka att Cissi är en manipulativ apa överallt på Internet där detta diskuteras, förutom på Cissis instagram.
Kanske för att hon är en manipulativ apa?

(Patetiskt att dra in SD , herregud så simpelt. Du verkar även ha missat att de tyvärr är på ordentlig uppgång.)
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-09 kl. 17:47.
Citera
2019-11-09, 19:18
Medlem
https://bloggbevakning.se/2019/11/09...-ingen-ursakt/

Jag stöttade även Cissi Wallin, både under och efter #metoo, och hade planer på att närvara vid rättegången som äger rum nu i november där Cissi står åtalad för grovt förtal av Fredrik Virtanen.
Inte heller det kommer hända, inte efter vad Cissi visat sig kapabel att göra för att tysta de röster som kritiskt granskat och ifrågasatt hur hon egentligen förvaltat sitt varumärke och sina projekt och saker hon sagt i och med det.
Cissi svarade med att publicera hot på Instagram.
Det finns en GRÄNS för hur mycket jag kan se mellan fingrarna med, och den gränsen är nådd.

Ni är så pass många som frågat mig var jag står i allt det här som utspelade sig i veckan som gick, mycket med tanke på att jag tidigare backat Cissi offentligt.
För att undvika att någon går runt och tror att jag har överseende med Cissis agerande mot Haveristernas medlemmar, eller ursäktar det med att hon minsann var ett offer under #metoo, så har jag valt att dra tillbaka mitt stöd på samma offentliga sätt som jag en gång uttryckte det, så behöver ingen undra…

Man får inte bete sig hur illa som helst bara för att man anser sig vara ett offer.
Det är på sin höjd en förklaring, men absolut ingen ursäkt!

Det här är ett inlägg jag önskar att jag aldrig någonsin hade behövt skriva, men universum ville annorlunda..
Citera
2019-11-09, 22:02
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Jag vet inte om jag beskrivit Cissi som en stark kvinna? Däremot är väl det en beskrivning som ofta ges omtalade kvinnor. Så, som svar på din fråga, stark är inte det första ord jag tänker på när det gäller Cissi. Sen är det väl så att de flesta av oss både visar styrka och svaghet beroende på tillfälle.

Jag har en fråga till dig också. Allt du skrivit om FB handlar antingen om Cissi eller har en anknytning till henne. Min fråga till dig blir vad som driver ditt hat mot henne. Har hon gjort dig ngt? Vore intressant att få svar på detta.

1. Ok, vilket icke-svar, tönt. Sen när beskrivs en kvinna som stark bara för att hon är omtalad?

2. Varför vill du veta? För att jag ska outa mig så att hon kan rikta sin narci-rage mot mina barn eller min gamla mormor typ?

3. “There’s blame on both sides . . . very fine people on both sides.” - Trump 2017/Nytorgsprinsessa 2019
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-09 kl. 22:37. Anledning: Edit
Citera
2019-11-09, 22:06
Medlem
Finns fup för anmälan 2011 tillgänglig?
Citera
2019-11-09, 22:32
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Finns fup för anmälan 2011 tillgänglig?

Den finns i tråden, sök på FUP.
Citera
2019-11-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Den finns i tråden, sök på FUP.

Försökt. Länka gärna.
Citera
2019-11-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Försökt. Länka gärna.

(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in