Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Dagen,/kvällen har väl visat att det är konsensus som gäller i tråden. Om man ens antydningsvis problematiserar det rådande hatet mot Cissi så är man, vad jag förstår, "kontrollerade" av denna ondskefulla person.
Hennes makt synes obegränsad om man ska tro det som sägs. Otäckt!
Samma fenomen ser man i nästan alla trådar som tar upp kvinnliga aktivister eller överhuvudtaget "starka kvinnor". Man får räkna med att ta skit om man inte rättar in sig i leden.
Vad gäller Cissi och Henko. Fundera på vad som framkommit. Vad är fakta och vad är ren och skär spekulation. Tänk självständigt och vägra följ flockbeteendet i tråden .
Kanske är jag udda men jag föredrar diskussioner där olika åsikter kan gnagas mot varandra utan att invektiven omedelbart blir en del samtalet .
Fast när det gäller dig är det ganska uppenbart att du har som agenda att att framställa CW i god dager, att rationalisera hennes handlingar. Vi som läst dina poster de senaste åren ser det. Nu när alla inte köper din egen story om att du bara är ”neutral” och vill ge en ”nyanserad bild” så blir du frustrerad, beter dig hotfullt mot vissa postare drar på dig offerkoftan och anklagar forumet för misogyna åsikter.
Det råder någon slags konsensus om CWs eftersom de med normmoral ser att det hon gör/är är förkastligt.
Det är däremot förklarligt att de med en icke normal moral, likt du, kanske ser CWs agerande på annat sätt. Förlåt om jag påstått att du var på något sätt i beroende till CW. Det kan lika gärna vara så att även du är sociopat. Men statistiken säger att det är nog troligare att du går hennes ärenden för att du måste (kanske får du 30kr i timmen svart)