2012-10-17, 14:33
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Är den här damen verkligen äkta?

Det blir bara för mycket, hon är feminist, skryter om sitt polska ursprung, hon har blivit våldtagen, har adhd, hon har tarmproblem, brorsan har blivit misshandlad av nazister, hon är så jävla diskriminerad och kränkt hela tiden. Hon pratar om adhd precis som att det är onormalt att inte ha det, det är en tillgång att ha adhd och andra sjukdomar, är man frisk så är man sjuk i Sverige.

Hon får allt att låta som att det är mest synd om henne i hela världen.
Jag har aldrig hört Cissi tala om nåt hon tycker är bra, hon hatar allt, och allt i samhället är fel.
Samma sak med Cimon eller Kränkt-Cimon som han borde heta, det är nog den minst manliga man jag hört tala. Säger du att han är ful så skulle han börja storböla.

Igår gjorde Cissi sig skyldig till ett av de fetaste rasistiska uttalanden jag sett
"Jag är priviligerad som är vit"
Hon ser sig alltså som bättre än andra tack vare sin hudfärg.
Tänk er om Åkesson sagt det, då jävlar hade det blivit livat i media.

Nja det betyder ju mer att hon anser att hon har det lättare som vit i samhället, inte att hon ser sig som förmer. Skillnad imo. Är väl rätt många inom media som sagt samma sak? Att det är mer synd om svarta i samhället, eftersom de möter mer motstånd.
Citera
2012-10-17, 14:59
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nja det betyder ju mer att hon anser att hon har det lättare som vit i samhället, inte att hon ser sig som förmer. Skillnad imo. Är väl rätt många inom media som sagt samma sak? Att det är mer synd om svarta i samhället, eftersom de möter mer motstånd.

Det vet till och med jag att det är så, men grejen är att jag gör nu som journalisterna. Hade det här uttalandet kommit från nån dom inte tycker om så hade stora rasistdrevet gått igång omedelbart och avskedan hade nalkats.
Citera
2012-10-17, 15:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det vet till och med jag att det är så, men grejen är att jag gör nu som journalisterna. Hade det här uttalandet kommit från nån dom inte tycker om så hade stora rasistdrevet gått igång omedelbart och avskedan hade nalkats.

Okej då är jag med.
Citera
2012-10-17, 23:25
Medlem
Fan blir tänd på Cissi alltså..kan inte förklara hur bara.
Citera
2012-10-18, 11:55
Medlem
Hon pratade förra veckan om hur hon fick sin ADHD diagnos. Hon har fått till en utredning. Hon VILLE ha en ADHD diagnos, (för de som inte lyssnat så mycket på hennes äckliga program på Radio1 så tycker hon att det är rätt hippt med ADHD) men fick istället en asperger.
Hon KRÄVER att få göra om utredningen, för Asperger är ju mer att man sitter för sig själv i ett hörn och pillar på nåt, "å så är ju inte jag!" (hennes förklaring i radion! Så jävulskt oinsatt människa!) och en sån diagnos passar ju inte alls i hennes byggande av sin falska image.
(invandrare och ninjafeminist me asperger. Ja ni hör ju själva!)
Och hon måste ju förstås veta bättre än de där dumma dumma psykologerna. *ironi*
Hon får en ny utredning.
Vid det här laget vet hon vilka resultat som krävs för att lyckas få en cool ADHD, OCH få bort Asperger diagnosen. (Hur hon lyckades med en helomvädning i anhörigintervju delen är dock ett mysterium)
Så får hon tillslut sin efterlängtade ADHD diagnos.

Jag vet hur en utredning går till och är även rätt insatt i ADHD och Asperger. Och om man har gjort en utredning som görs av psykologer med väldigt lång utbildning, och det INTE visar på ADHD eller tendenser på ADHD, så HAR man med största sannolikhet inte ADHD!
Att sen KRÄVA en ny utredning och få det är ju sjukt.
Citera
2012-10-18, 12:20
Medlem
lundagrens avatar
Hon personifierar allt jag tycker är vidrigt och ruttet med mediasverige idag
Citera
2012-10-18, 12:36
Medlem
Och nu kommer hon läsa denna tråd och hennes slutsats är: "De som skriver här är illvilliga MÄN som inte TÅL att EN UNG KVINNA (hur länge ska hon påstå sig vara ung?) TAR FÖR SIG. All kritik riktad mot henne är således enligt henne alltid illvillig och grundar sig alltid, utan undantag, i att hon är kvinna. Det är i sanning en väldigt bekväm utväg. Kanske det som är mest trist med den moderna feminismen, att ständigt påstå att allt som går en emot handlar om patriarkatet. Tycker man måste kunna begära mer, man måste kunna bemöta kritik med något annat argument, för all kritik hon får handlar ju inte om könstillhörighet, det kan ju inte ens hon tro.

Hon är en person som ständigt räcker ut hakan och har åsikter om allt från himmel till jord, i vissa fall då hon faktiskt inte har särskilt djupa kunskaper i ämnet, men får hon kritik drar hon ständigt könstillhörighetskortet. Vilket ju bevisligen har varit framgångsrikt, men hur länge undrar jag, hur länge går det att påstå att alla ens tillkortakommanden (ja vi har alla människor sådana) inte egentligen existerar utan beror på ett sjukt maktförhållande mellan kvinna och man i världens mest jämställda land?
Citera
2012-10-18, 16:20
Medlem
William Hainess avatar
Hon är verkligen den gående och talande versionen av ordet "kränkt".
Citera
2012-10-18, 17:39
Bannlyst
Cissi har inte fått komma till på länge, därför denna kränkhet. Cissi har blivit ett skämt i mediastockholm
Citera
2012-10-18, 22:02
Medlem
En del som ringer in äger detta hål ganska så grundligt

Det börjar faktiskt bli väldigt jobbigt att lyssna på när hålet säger dumma saker som "Jag har ju ingen bil men en del av det jag betalar i skatt går ju till att bygga vägar, och inte klagar jag för det"

Hålet verkar inte förstå att huset hon bor i inte skulle finnas om det inte fanns vägar eller att butiken hon handlar mat i inte skulle ha någon mat om det inte fanns vägar
Citera
2012-10-26, 00:12
Medlem
Surprise surprise..idag var ännu ett program med återkommande tjat om hennes köpta bostadsrätt på Södermalms SOFO, hennes I-landsproblem som hon skäms över samt att det bor hipster-människor på söder.
Citera
2012-10-26, 10:36
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Surprise surprise..idag var ännu ett program med återkommande tjat om hennes köpta bostadsrätt på Södermalms SOFO, hennes I-landsproblem som hon skäms över samt att det bor hipster-människor på söder.

What?! Hon är ju hipster-surdegs söder personifierad?! Ja man känner andra som man känner sig själv...

Är så glad att jag har lyckats hamna utanför ciccisfären, för var hom med i varenda jävla tidning och morgonsoffa men har sluppit hennes oskar lindros frilla i säkert ett år. Förstår inte vad folk ser i henne? Jag hatar inte henne men hon är ju helt intetsägande i tycke och tanke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in