2019-11-15, 17:48
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag har själv blivit utsatt av anonyma användare på Flashback i en tråd som skapades för många år sedan ( inte en skvallertråd). Inte i närheten av denna tråd men där fanns en anonym användare som helt uppenbart var ute för att sabba mitt liv. Hade jag haft resurser och kunskap så hade jag naturligtvis velat veta vem denne någon var.

Och appropå obehaglig. Kan du tänka dig att Cissi upplever några av de som skriver om henne här som obehagliga?

Skillnaden är att Cisdu uppträder under eget flagg och kan ställas till svars. Som anonym användare på Flashback kan man i princip påstå vad som helst utan konsekvenser. Samtidigt så blir anonymitet mer sårbar ju mer man skriver. Det är inget hot utan ren fakta.
Jag tycker du verkar ha sansat dig mycket. Det är kul att se.

Men jag tror Cissi blir en symbol för mycket av det som är fel i samhällsklimatet för många. Just hur hon inte accepterar kritik utan kör whataboutism HELA TIDEN.
Och när kritiken blir samstämmig och så pass allvarlig att hon faktiskt blir ifrågasatt i stort, ja då ska hon dra in lakejer för att sabba folks liv ungefär.

Och det är en sån tydlig röd tråd, dom hon är emot vill hon ta ifrån inte bara värdighet utan även anställning och socialt liv. Hon nöjde sig inte med att hänga ut Virtanen, hon skulle kolla upp alla som fortsatte ha kontakt med honom, hon skulle veta vilka som gillade hans grejer och hänga ut det också.
Någon ifrågasätter henne eller stöttar någon som ifrågasätter typ Sigge eklund? Nä nu jävlar. Hans fru borde skilja sig.

Hon blockerar folk hela tiden på instagram och tar bort kommentarer som inte passar hennes världsbild vilket också blir Nordkorea-aura eftersom hon inte ifrågasätts.

Genom att JAGA folk för småsaker, för gillningar, för kommentarer. Så sätter hon sig väldigt högt upp på en piedestal. Så när folk jagar henne blir hyckleriet så tydligt, eftersom det då är häxjakt och förtryck och gud vet vad.

Hon utsätter andra för tusen saker som hon sen aldrig accepterar att folk gör tillbaka ens en tiondel av.

Och allt bra Cissi gör, faktiskt gör. Drunknar i allt ruttet hon drar med sig.
Citera
2019-11-15, 17:52
Medlem
Citat:
Vad som är trist med denna tråd är att den enbart handlar om hur Cissi utsatt andra. Att Cissi faktiskt är och varit utsatt för drev och förtal under lång tid tas sällan upp. Hon beskrivs som en genomgående ond person och de som angriper henne kritiseras aldrig.
Skillnaden är väl att C.W älskar att slåss mot väderkvarnar och vara offer för diverse konspirationer (nästan lika mycket som att konspirera själv). Ett liv i tystnad och obemärkthet är nog värsta straffet för henne. Hennes största fiende är hon själv, synd bara att ingen av hennes närmaste inser det.
Citera
2019-11-15, 18:08
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Och appropå obehaglig. Kan du tänka dig att Cissi upplever några av de som skriver om henne som obehagliga? Skillnaden är att hon uppträder under eget flagg och kan ställas till svars. Som anonym användare på Flashback kan man i princip påstå vad som helst utan konsekvenser. Samtidigt så blir anonymitet mer sårbar ju mer man skriver. Det är inget hot utan ren fakta.

Nej kan jag inte tänka mig att hon gör, hon är nog mest arg och inställd på att krossa och förgöra folk som envisas med att prata om hennes sjuka beteende. Okontrollerad vrede. Det är bara att titta på hennes senaste post på insta för att se hur desperat hon är.

Skillnaden mellan att DISKUTERA en förövare och att VARA en förövare är naturligtvis enorm. Den enda som har något att stå till svars för är väl Cissi?

Jag ser ingen här kasta runt anklagelser om att Cissi knullar barn tills de blöder och tar sitt liv t.ex? Vad jag vet finns det ingen här som har startat en fejkblogg för att publicera falska berättelser om våldtäkt av barn i syfte att förtala Cissi?

Jag ser mest människor uttrycka avsky över Cissis bevisade lögner och klandervärda beteende, så vad är det du syftar du på mer specifikt? Vem skall "stå till svars" och för vad?

Det fetade:

1. Va, är det sant Captain Obvious?

2. Vet du vad? Jag börjar bli trött på dina hot, du har min tillåtelse att outa mig i tråden om du gör det GENAST så att jag kan se fram emot att slippa lyssna på ditt dravel om det i fortsättningen iallafall. Vågar du inte det kan du posta vad det slutna sällskapet/researchgruppen har kommit fram till för värdefullt i PM till mig. Och se om jag håller käften sen. Idiot.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 18:13.
Citera
2019-11-15, 18:08
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi

Men jag tror Cissi blir en symbol för mycket av det som är fel i samhällsklimatet för många. Just hur hon inte accepterar kritik utan kör whataboutism HELA TIDEN.
Och när kritiken blir samstämmig och så pass allvarlig att hon faktiskt blir ifrågasatt i stort, ja då ska hon dra in lakejer för att sabba folks liv ungefär.

Och det är en sån tydlig röd tråd, dom hon är emot vill hon ta ifrån inte bara värdighet utan även anställning och socialt liv. Hon nöjde sig inte med att hänga ut Virtanen, hon skulle kolla upp alla som fortsatte ha kontakt med honom, hon skulle veta vilka som gillade hans grejer och hänga ut det också.
Någon ifrågasätter henne eller stöttar någon som ifrågasätter typ Sigge eklund? Nä nu jävlar. Hans fru borde skilja sig.

Hon blockerar folk hela tiden på instagram och tar bort kommentarer som inte passar hennes världsbild vilket också blir Nordkorea-aura eftersom hon inte ifrågasätts.

Genom att JAGA folk för småsaker, för gillningar, för kommentarer. Så sätter hon sig väldigt högt upp på en piedestal. Så när folk jagar henne blir hyckleriet så tydligt, eftersom det då är häxjakt och förtryck och gud vet vad.

Hon utsätter andra för tusen saker som hon sen aldrig accepterar att folk gör tillbaka ens en tiondel av.

Håller med dig i mycket! Hon är ju tyvärr också en av dem som kör den nya tidens stenkastning på torget och skampåle, dvs att hänga ut alla till höger och vänster på sociala medier, som att hon drev nån slags folkets domstol.

Alltså, jag tror att Cissi har ett patos och vill hjälpa utsatta kvinnor. Men sättet hon hänger ut andra på sin stora plattform är vidrigt och saknar helt eftertanke och moralisk kompass, så ändamålen ägnar inte medlen.
Citera
2019-11-15, 18:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi

Jag håller inte med om allt men din kommentar är bra eftersom den är ett paradexempel på skillnaden mellan saklig kritik och spridande av hat.
Citera
2019-11-15, 18:20
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Nej kan jag inte tänka mig att hon gör, hon är nog mest arg och inställd på att krossa och förgöra folk som envisas med att prata om hennes sjuka beteende. Okontrollerad vrede. Det är bara att titta på hennes senaste post på insta för att se hur desperat hon är.
.

På vilket sätt är det ett tecken på desperation och okontrollerad vrede att ta Linnea Claesson i försvar? Jag citerar början här.
" Nu måste jag ta @linneaclaeson i något slags försvar. Vi är inte nära vänner, snarare bekanta. Vi har aldrig jobbat ihop och för att lägga in en tvångsmässig svensk disclaimer- jag TYCKER INTE ALLT Linnea någonsin gjort sagt/gjort har varit toppen.

Men det måste fan få finnas proportioner...….."
Okontrollerad vrede??

Citat:

Skillnaden mellan att DISKUTERA en förövare och att VARA en förövare är naturligtvis enorm.
.
Visst är det så. Vilket väl inte minst Cissi påtalat vid ett flertal tillfällen. Våldtäktsmän går fria samtidigt som offer för gärningsmännen blir straffade när de berättar om sina upplevelser.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-15 kl. 18:29.
Citera
2019-11-15, 18:25
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Har CW på Instagram eller annat ställe kommenterat det som kommit upp om henne den sista tiden? Till exempel varför hon via bulvan startade den anonyma förtalsbloggen Virtanensoffer, eller varför hon påstått att "superturken" förskingrat donationspengar?

Eller är det bara fokusförflyttningar, attacker och juridiska hot som gäller nu? Påminner nästan om scientologimetoder...

Senast jag kollade var hon igång med att framställa en print på ett brev adresserat till hennes psykiskt sjuka kompis Maria E (Ett brev som inte är någon hemlighet, knappast är det "hot" hon vill få det till och som hon varit medveten om sen det landade i Marias brevlåda för längesedan) som ett "vittnesmål" om Axels "övergrepp på kvinnor" som trillat in under dagen, i brist på vittnesmål får man anta

Vittnesmål var något hon efterlyste igår i samband med att hon utan tillåtelse använde en kvinnas utsatthet som slagträ mot Axel.

Hon är med andra ord i full fart med att flytta fokus, desperat.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-15 kl. 18:32.
Citera
2019-11-15, 18:34
Medlem
Hanna Bergwall har svarat Cissi och Gardets nuvarande (?) styrelse (??) https://bloggbevakning.se/2019/11/15...s-anklagelser/
Citera
2019-11-15, 18:39
Medlem
Citat:
Senast jag kollade var hon igång med att framställa en print på ett brev adresserat till hennes psykiskt sjuka kompis Maria E (Ett brev som inte är någon hemlighet, knappast är det "hot" hon vill få det till och som hon varit medveten om sen det landade i Marias brevlåda för längesedan) som ett "vittnesmål" om Axels "övergrepp på kvinnor" som trillat in under dagen, i brist på vittnesmål får man anta

Vittnesmål var något hon efterlyste igår i samband med att hon utan tillåtelse använde en kvinnas utsatthet som slagträ mot Axel.

Hon är med andra ord i full fart med att flytta fokus, desperat.

Axel är inte en normal kille som sitter och skickar sånt här till psyksjuka kvinnor https://minfil.com/taP9N9A5n4/_hman_jpg det behöver man inte tillhöra brunhögern för att tycka.
Citera
2019-11-15, 18:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyboy
Axel är inte en normal kille som sitter och skickar sånt här till psyksjuka kvinnor https://minfil.com/taP9N9A5n4/_hman_jpg det behöver man inte tillhöra brunhögern för att tycka.

Extremt roligt. Man behöver tillhöra Svenska Nazistpartiet för Frihet Jämlikhet och Broderskap för att inte tycka det.
Citera
2019-11-15, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av Soyboy

Men det var också som respons på att hon i tid och otid drog upp hans namn pga någon gammal oförrätt.

Dagens stories på Haveristernas instagram har lagt upp några filmer Engelwinge har gjort om Axel t.ex:
https://www.instagram.com/stories/haveristerna/
Citera
2019-11-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Men det var också som respons på att hon i tid och otid drog upp hans namn pga någon gammal oförrätt.

Dagens stories på Haveristernas instagram har lagt upp några filmer Engelwinge har gjort om Axel t.ex:
https://www.instagram.com/stories/haveristerna/

Ja nått troll utgav sig för att vara Axel och trissade Engelwinge, förmodligen samma troll som utgav sig för att vara Engelwinge som trissade Axel.

Man skulle kunna misstänka brunhögern för det konststycket mvh spermadjuret aka SYSTERSKAPET
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in