2019-11-15, 15:11
Medlem
Brottinators avatar
Haha två ganska jävla slaktande inlägg här av Habakuck och Glitterfeminist.

Om vi låter idioterna bemöta de nu utan massa andra inlägg emellan, kanske det ser bäst ut.
Citera
2019-11-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Ja just det, men hur visste du att hon hade dem innan de kom ut? I så fall hade ni ju kontakt just precis igår?

Tvek på precis allt du säger. Om ni träffas "då och då", vad är chansen att du fick förhandsinfo om nåt som Cissi precis fått och hinner snacka om det på internet.

Men det för ju med sig åtminstone en intressant följdfråga:
3. Så Cissi sitter och håller på en massa info om hur elaka diverse män är? Trots att hon försvarat sitt Virtanen-förtal med att det är viktigt att varna andra kvinnor? Borde hon då inte lägga ut namnet på förövaren i skärmdumparna igår (vilket hon inte gjort) OCH släppa ut precis allt hon har just för att varna andra kvinnor för dessa hemska män?

Vi önskar Cissi lycka till. Det verkar som ett rimligt sätt att spendera makens 200 millar på, att försöka jaga upp enskilda privatpersoner som skriver ofördelaktigt om henne på internet. Det låter inte alls sjukligt besatt eller så.

Exakt detta. Jag tror att Nytorgsprinsessa står närmare CW än så (jag vet hur nära jag personligen gissar på) men att hen inser att hen avslöjade sig när hen råkade avslöja att CW hade info om skärmdumparna och därför måste mörka med att de är bekanta.
Citera
2019-11-15, 15:28
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Vi önskar Cissi lycka till. Det verkar som ett rimligt sätt att spendera makens 200 millar på, att försöka jaga upp enskilda privatpersoner som skriver ofördelaktigt om henne på internet. Det låter inte alls sjukligt besatt eller så.

Roligt att någon vars uttalade mission är att "framställa Cissi som mänsklig" på flashback skjjuter sig själv i foten genom att mer eller mindre bekräfta att Cissi är en gränslös narcissist som inte drar sig för någonting. Det går bra nu
Citera
2019-11-15, 15:29
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Jag tror även att hon leker med pengar som maktmedel på lite olika sätt, genom att påstå att de är försvunna eller stulna trots att de inte är det t.ex. Jag tror henne oxå när hon säger att hon har noll koll, det är en lek för henne och hon skiter i pengar, allt handlar om uppmärksamhet.

Den nuvarande situationen slutar nog med:

"Jaha, nu kraschade gardet, ett feministiskt projekt, ekonomiskt pga att Kajjan och Hanna tvingade oss att bränna alla resurser på advokatskostnader, kvinnohat!!"

Det är en bra sorti, hon hade antagligen ändå inte tänkt att gardet skulle finnas kvar efter att det fyllt sin planerade funktion: Att skapa stöd och hype för Cissi Wallin och rättegången.

Nu gick det väl sådär med det, men jag tror att det var planen.

Jag håller med dig i allt du säger. Med daddy B adderade Cissi pengar i sin arsenal av maktmedel. Pengarna är dock en perfekt öppning för mer seriösa journalister att inleda en granskning av hennes förehavanden. Jag hoppas de tar chansen.
Citera
2019-11-15, 15:32
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Jag håller med dig i allt du säger. Med daddy B adderade Cissi pengar i sin arsenal av maktmedel. Pengarna är dock en perfekt öppning för mer seriösa journalister att inleda en granskning av hennes förehavanden. Jag hoppas de tar chansen.

Frågan är om de hittar något annat än dåligt affärssinne och korkade utgifter?

Kanske om de tittar lite närmre på det som sker runt gardet nu iofs.
Citera
2019-11-15, 15:38
Medlem
muminfjants avatar
Citat:

Ja, deras årsredovisning vore intressant att titta närmare på.
Citera
2019-11-15, 15:43
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenMagiskaTaurtan
Exakt detta. Jag tror att Nytorgsprinsessa står närmare CW än så (jag vet hur nära jag personligen gissar på) men att hen inser att hen avslöjade sig när hen råkade avslöja att CW hade info om skärmdumparna och därför måste mörka med att de är bekanta.

Du spekulerar och det tycker jag är ok. Även om du just i det här fallet är ute och cyklar.

Sen så är det självklart att Cissi är väl medveten om denna tråd. Det är inte svinkul att utsättas för hat ( man ska skilja på kritisk granskning och har) av personer som i skydd av sin anonymitet kan uttrycka sig gränslöst om henne . Uppenbarligen finns det ju somliga som har gjort det till sin livsuppgift ( syftar inte direkt på dig här).

Cissi har resurser och det finns åtskilliga slutna nätverk där detta diskuteras.

Tycker du själv att det på något sätt är omoraliskt av henne att försöka ta reda på vilka som kan tänkas stå bakom konton som sprider hat mot henne 24/7. Är det rimligt att granska de som granskar en? Eller ska man bara ta det.

För att också vara tydlig. Jag rotar verkligen inte i sådant är bara förvånad över den naivitet vissa visar upp när det gäller möjligheten att vara anonym .
Citera
2019-11-15, 15:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Tycker du själv att det på något sätt är omoraliskt av henne att försöka ta reda på vilka som kan tänkas stå bakom konton som sprider hat mot henne 24/7. Är det rimligt att granska de som granskar en? Eller ska man bara ta det.
Man kan ju bemöta kritiken. Kritik är inte hat. Varför måste man efterforska vem som kritiserar, är det inte bättre att bemöta kritiken istället?
Citera
2019-11-15, 15:46
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Oavsett hur du ser på det rent moraliskt så har Hanna och Kaljjan gjort bort sig här. Årsmötet kräver en ekonomisk rapport som ska granskas av en revisor . Har svårt att se hur Gardet skulle kunna agera på annat sätt. Sen kan man ha synpunkter på att det görs publikt
Citera
2019-11-15, 15:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan ju bemöta kritiken. Kritik är inte hat. Varför måste man efterforska vem som kritiserar, är det inte bättre att bemöta kritiken istället?

Nej,kritik är inte hat det håller jag med om till 100%. Men det sprids också mycket hat i trådarna . Inte av alla men av några.

Temat för tråden är ju också Bring on the hate.
Citera
2019-11-15, 15:52
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Nej,kritik är inte hat det håller jag med om till 100%. Men det sprids också mycket hat i trådarna . Inte av alla men av några.

Man kanske inte ska ta allt bokstavligt, har CW bemött den kritik som framkommit annat än med fokusskiftning och nya lögner?
Citera
2019-11-15, 15:55
Medlem
banjoduells avatar
Citat:

Temat för tråden är skvaller om Cissi Wallin. Det är den röda tråden, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in