2019-11-24, 14:34
Medlem
Någon som kan göra en sammanfattning av vad som hänt efter rättegångsdagen?
Citera
2019-11-24, 14:46
Medlem
antoneriks avatar
Om hon frias får det oproportionerliga konsekvenser. Då kommer alla kvinnor att ostraffat kunna göra liknande uthäng av oskyldiga eller skyldiga män. Det kommer inte heller att gynna offren. Vilket värde får ett sådant uthäng om man vet att det inte leder till konsekvenser?

Om hon fälls kommer alla chefer att kunna fortsätta kladda ända tills cheferna fälls i en domstol.
Citera
2019-11-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om hon frias får det oproportionerliga konsekvenser. Då kommer alla kvinnor att ostraffat kunna göra liknande uthäng av oskyldiga eller skyldiga män. Det kommer inte heller att gynna offren. Vilket värde får ett sådant uthäng om man vet att det inte leder till konsekvenser?

Om hon fälls kommer alla chefer att kunna fortsätta kladda ända tills cheferna fälls i en domstol.

Hur fan drar du den slutsatsen? 😂
Citera
2019-11-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Lol juste.. Spännande indeed 🍿

Hanna-Wigh tog bort sitt inlägg precis men jäklar va det är tydligt i förhören att ”Annika” svamlar och är rädd för att göra bort sig. Antar att du läste det ordentligt och insåg det varpå du tog bort allt.. Så brukar iaf inte ärliga personer bete sig. Eller juste, det kan väl såklart ursäktas med att någon som blivit utsatt för övergrepp aldrig kan bedömas utifrån något som helst beteende alls.
Att hon svammlar det är klart utifrån FUP:n
Jag tog bort texten för att postarens text kom från bloggen:
https://bloggbevakning.se/2019/11/10...ort-pa-bordet/

Medans mitt svar hänvisade till FUP:n.
Citera
2019-11-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag tog bort texten för att postarens text kom från bloggen:
https://bloggbevakning.se/2019/11/10...ort-pa-bordet/

Då är jag med. Trodde du ifrågasatte emmaslemmas tes.
Citera
2019-11-24, 15:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Gymnasiet. Sen kanske vissa använder ordet istället för praktik när de går vidareutbildningar, skrivarlinjer eller journalistlinjer på folkhögskolor eller universitet.

.

PRAO är givetvis högstadiet. APL hette det senare på gymnasiet och numera APU tror jag.
Praktik säger man givetvis på både gymnasie och eftergymnasiala utbildningar.
Edit:
Prao*(praktisk arbetslivsorientering; tidigare*pryo, praktisk yrkeslivsorientering) innebär att svenska*elever*i årskurs 8 tillbringar 2 veckor på en*arbetsplats*vilket är obligatoriskt sedan 2019[1]. I*gymnasiet*ersätts prao med*APL

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Prao
Citera
2019-11-24, 15:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Hur fan drar du den slutsatsen? 😂

Av den enkla anledningen att dom inte är fällda för ett brott och därmed inte får hängas ut. Dom kan visserligen bli avskedade om kvinnans berättelse bedöms som trovärdig. Men det handlar alltid om ord mot ord. En städerska mot en vice-VD med 30 miljoner i årslön. Hur tror du Harvey Weinstein kunde fortsätta i 40 år?
Citera
2019-11-24, 15:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hanna-Wigh tog bort sitt inlägg precis men jäklar va det är tydligt i förhören att ”Annika” svamlar och är rädd för att göra bort sig. Antar att du läste det ordentligt och insåg det varpå du tog bort allt.. Så brukar iaf inte ärliga personer bete sig. Eller juste, det kan väl såklart ursäktas med att någon som blivit utsatt för övergrepp aldrig kan bedömas utifrån något som helst beteende alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh

(...)

Så att vi talar om samma person. Vem är det egentligen som kommer och vittnar på måndag? Med "Annika" avsåg jag den tjej från Norrland, påhittad eller ej, som påstås ha skrivit den enda texten som publicerades på bloggen "Virtanens offer" som skapades av Camilla på Bloggbevakning på uppdrag av Cissi Wallin.

Den tjej som förhörs på sidan 118 - 131 i fup:en är Eskilstunakvinnan (KF) som påstår att Virtanen drogade henne på Statshotellet i Eskilstuna år 2002. Fup:en är lite censurerad, men hon säger antagligen att han förgripit sig på henne eftersom det gjordes en polisanmälan långt senare typ 2017 tillsammans med Cissi Wallin. Är det hon som kommer till rätten på måndag? Finns ens "Annika" från Norrland?
Citera
2019-11-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så att vi talar om samma person. Vem är det egentligen som kommer och vittnar på måndag? Med "Annika" avsåg jag den tjej från Norrland, påhittad eller ej, som påstås ha skrivit den enda texten som publicerades på bloggen "Virtanens offer" som skapades av Camilla på Bloggbevakning på uppdrag av Cissi Wallin.

Den tjej som förhörs på sidan 118 - 131 i fup:en är Eskilstunakvinnan (KF) som påstår att Virtanen drogade henne på Statshotellet i Eskilstuna år 2002. Fup:en är lite censurerad, men hon säger antagligen att han förgripit sig på henne eftersom det gjordes en polisanmälan långt senare typ 2017 tillsammans med Cissi Wallin. Är det hon som kommer till rätten på måndag? Finns ens "Annika" från Norrland?

Eskilstunakvinnan = ”Annika” som ska vittna.
Citera
2019-11-24, 15:46
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Var det inte det du just skrev att det var, om hon fälls kommer det vara fritt fram skrev du.

Om hon fälls är det fritt fram att fortsätta begå övergrepp så länge man inte fälls i en domstol. Då är risken mindre för uthängning på sociala medier. Inte många vill bli bestraffade för förtal bara för att sätta dit någon.
Citera
2019-11-24, 15:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om hon fälls är det fritt fram att fortsätta begå övergrepp så länge man inte fälls i en domstol. Då är risken mindre för uthängning på sociala medier. Inte många vill bli bestraffade för förtal bara för att sätta dit någon.

Vad är din poäng här, att det är bra att man kan hänga ut folk med beskyllningar som inte kan styrkas, eller vad är det du vill få fram?
Citera
2019-11-24, 15:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Eskilstunakvinnan = ”Annika” som ska vittna.
För jag vill minnas att norrländskan som påstås ha skrivit på bloggen Virtanens offer undertecknade med "Annika". Kan jag minnas fel? Cissi Wallin har tagit bort bloggen efter att det uppmärksammades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in