2019-09-22, 11:45
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Artikeln är 8 år gammal. Hon instagrammar då och då stories med en öl eller vinglas i handen.

Jag har faktiskt fått intrycket av att hon dricker med måtta.

Jag får också det intrycket, men är man tidigare alkis vet jag inte om det finns nått som heter dricka med måtta efteråt...bara som jag förstått det.
Citera
2019-09-22, 11:52
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Det sistnämnda lite som Glitterfeminist i tråden som upprepar att hon arbetar hårt för utsatta kvinnor i feminismens namn samtidigt som hon påstår att posttraumatisk stress inte existerar utan att alla offer för olika typer av våld helt enkelt är personlighetsstörda. Victim blaming. Att hon alltså vet bättre än dom som forskar på området eller är psykologer som faktiskt ger diagnosen.
Lustigt att en socialarbetare tror sig vara expert på psykiatri. Ganska narcissistiskt.

Jag har fortfarande inte sagt vad jag jobbar med, jag har fortfarande inte sagt att PTSD inte existerar. Jag har definitivt inte sagt att alla offer för våld är personlighetsstörda, eller påstått att jag "vet bättre" än någon annan. Det blir inte mer sant hur många gånger du än envisas med att rapa upp det. ....Men jag kan konstatera att du har en osund hang-up på socionomer och att du tycker att det är ok att slänga sig med varenda diagnos utom just Borderline: Vilket är talande.

Släpp din besatthet nu och återgå till ämnet.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-22 kl. 12:01.
Citera
2019-09-22, 11:58
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Jag får också det intrycket, men är man tidigare alkis vet jag inte om det finns nått som heter dricka med måtta efteråt...bara som jag förstått det.

Hon har aldrig varit alkoholist, det var något som gav henne uppmärksamhet just då. När uppmärksamheten klingade av försvann alkoholismen.
Citera
2019-09-22, 14:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Jag ser att när Cissi, med rätta, kritiseras så dras det in gammalt unket kvinnohat. Istället för att fokusera på att hon begår någon slags ekonomisk brottslighet, duperar, utnyttjar, ljuger, använder andras utsatthet för att framhäva sig själv. Det sistnämnda lite som Glitterfeminist i tråden som upprepar att hon arbetar hårt för utsatta kvinnor i feminismens namn samtidigt som hon påstår att posttraumatisk stress inte existerar utan att alla offer för olika typer av våld helt enkelt är personlighetsstörda. Victim blaming. Att hon alltså vet bättre än dom som forskar på området eller är psykologer som faktiskt ger diagnosen.
Lustigt att en socialarbetare tror sig vara expert på psykiatri. Ganska narcissistiskt.

Istället för att jämföra Cissi med andra duperande män som är experter på att manipulera och roffa åt sig pengar jämförs hon med kvinnor som INTE gör detta utan är ”instabila” pga traumatiska upplevelser, utsatta för brott etc.
Kopplingen ska vara livmodern då, inte beteendet. För dom flesta ”trasiga små flickor” är inte sektledare och förskingrar pengar.
Fast folk är ju jättebra på att kritisera Trump för massor av saker som inte har med hans politik att göra så din poäng är ju moot.
Citera
2019-09-22, 15:02
Medlem
Citat:
Artikeln är 8 år gammal. Hon instagrammar då och då stories med en öl eller vinglas i handen.

Jag har faktiskt fått intrycket av att hon dricker med måtta.
Då har hon aldrig varit alkoholist. En gång alkis, alltid alkis. Fråga vilken alkis som helst.
Citera
2019-09-22, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Då har hon aldrig varit alkoholist. En gång alkis, alltid alkis. Fråga vilken alkis som helst.

Kanske är det så, men jag vet iaf en del som lyckats hålla en väldigt återhållsam nivå i flera år innan de har trillat dit igen.
Citera
2019-09-22, 16:07
Medlem
Citat:
Kanske är det så, men jag vet iaf en del som lyckats hålla en väldigt återhållsam nivå i flera år innan de har trillat dit igen.
Men triilar dit gör dom om dom är alkisar, aldrig hört om en alkis som lärt sig dricka normalt igen.
Citera
2019-09-22, 16:07
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså. Cissi tillhör ju överklassen nu. Då är man inte alkis. Inte ens om man konstant sitter med ett vinglas i näven. Det är bara fattiga och dåliga människor som är alkisar och Cissi är ju vare sig det ena eller andra.
Citera
2019-09-22, 16:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså. Cissi tillhör ju överklassen nu. Då är man inte alkis. Inte ens om man konstant sitter med ett vinglas i näven. Det är bara fattiga och dåliga människor som är alkisar och Cissi är ju vare sig det ena eller andra.
Jag har för mig någon gammal ordlista i Svenska Mad där:
Excentriker = Fyllo med pengar
Citera
2019-09-22, 16:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har för mig någon gammal ordlista i Svenska Mad där:
Excentriker = Fyllo med pengar
Ja, nåt åt det hållet.
Citera
2019-09-22, 18:43
Medlem
Att CW var alkoholist baserade hon på ett test på internet. Ingen utredning eller liknande. Det kan alltså betyda precis vad som helst.

Källa: https://www.aftonbladet.se/relatione...-och-jag-drack
Citera
2019-09-22, 19:10
Medlem
Jag brukar inte ha så mycket sympati för techmiljonärer i Stockholms innerstad men mitt hjärta blöder för stackars Linus Blomberg! Har någon sett kunnat försäkra sig om att han mår bra överhuvudtaget, eller är sitter han fången i en garderob som ett ryggradslöst mähä medan hans borderlinehäxa till fru går bananas med hans kreditkort på internet medan han stammar "Ä-ä-älskling, ursäkta?"?

Det är dags att vi startar "Operation Rädda Daddy Blomberg" för den stackarn har ju uppenbarligen inte förmågan att stå upp för sig själv inför denna manipulativa mardröm! Vi samlar ett gäng och marscherar upp till makarna Blomberg/Wallins våning och kräver att få prata med "Limpan" (som han så skämtsamt kallas) och får vi inte det så stormar vi lägenheten. Det här måste få ett slut! Linus förtjänar en värdigare framtid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in