2019-11-15, 01:43
Medlem
DoraFs avatar
Rubrik ändrad.
Tidigare rubrik: Skvaller om Metrokolumnisten Cissi Wallin?
/Moderator
Citera
2019-11-15, 02:41
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Har missat inledningen på tråden som väl satt tonen på det som följt. Vi talar 2009 här. Så jäkla sjukt och skruvat.

"Bring on the hate People"

Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Är det inte någon som har något saftigt skvaller om denna äckliga människa?

Jag hatar verkligen metro som framställer denna tafatta "Kitty Jutbring"-kopia som någon form av språkrör för oss 80-talister.

Hur kan en bortskämd lantisunge med ADHD, urusel klädsmak och blåsta åsikter representera min generation? Bring on the hate people.
Citera
2019-11-15, 03:30
Medlem
Eftersom Cissi fulspelat med andras pengar förut vill jag inte säga vare sig bu eller bä om vem som har rätt gällande utbetalningar, ekonomiskt ansvar och så vidare så länge jag inte har sett hela beslutsprocessen och de dokument som ligger till grund för det hela. Om Gardet verkligen vill vara transparenta så borde de lägga upp alla mötesprotokoll, årsmöteshandlingarna från både det ordinarie årsmötet och det extrainsatta, de gamla stadgarna, rubbet. Den skärmdump av ett "styrelseprotokoll" ger ju inte vid handen någonstans att det ÄR ett styrelseprotokoll. I princip så kan den privata chatten där de pratar om utbetalningarna också vara ett styrelseprotokoll från ett styrelsemöte. Det vet vi inte heller.

Men utifrån den dokumentation som hittills visats och den information som bägge sidor har gett, så ställer jag mig oerhört skeptisk till att utbetalningarna skett på ett korrekt sätt. Oavsett om det är lån, arvode eller lön så verkar det ju inte finnas någon faktura, ordentligt avtal eller liknande. Det är en sån sak en revisor skulle kunna ha lite synpunkter på...

Klart är i alla fall att ingen i den ursprungliga styrelsen verkade ha någon som helst koll på hur man bedriver en ideell förening, vilket är märkligt eftersom det inte är särskilt svårt. Kunde jag och mina polare ha koll på ekonomi, föreningsdemokrati och ordentliga årsmöten när vi gick på högstadiet och hade en Sverok-förening, så borde ju vuxna också kunna klara av det.

Om Gardet ska klara sig (vilket jag inte tror att de kommer att göra, de blir av med patreons hela tiden, hemsidan uppdaterar sällan och det verkar ju mest ha blivit ytterligare en kanal för Cissi Wallin att använda för att slå vilt omkring sig) så måste de bli mer öppna med hur föreningen fungerar och skaffa en vettig styrelse som vet vad fan de sysslar med. INGEN från den ursprungliga styrelsen borde sitta kvar.

Sen kan ju folk hålla på och ta upp andras felsteg och svinigheter i oändlighet i den här tråden, på instagram och i olika poddar. Det förtar ju inte från grundproblematiken med Cissi Wallin, som verkar vara att hon är beredd att göra och säga lite vad som helst för att få synas, höras och framför allt, få sin vilja igenom. Hennes personlighetstyp är (i min erfarenhet) inte helt ovanlig i andra föreningssammanhang (och politiska) och de efterlämnar ofta ett rejält spår av svikna löften, förstörda vänskaper och allmänt kaos när de hoppar från projekt till projekt, från förening till förening. Till slut så finns det ingen kvar som vill arbeta med en, då alla vet att det ursprungliga engagemanget kommer att försvinna, saker kommer gå snett, konflikter kommer uppstå, och Cissi-personer klarar inte av det för fem öre, och de klarar inte heller av att ta det personliga ansvaret för sina egna misstag. Lägg på det Cissis rejäla narcissism och det blir lätt att förstå att hon ser alla former av kritik som angrepp på henne som person, och då ger hon igen med full kraft.

Henrik har ju också en del liknande drag, även om det i hans fall verkar handla mer om att han blir besatt av specifika grejer och personer, och att han, när han bestämt sig för att han har rätt i sak, inte kan släppa det överhuvudtaget, utan envist fortsätter att störa, debattera och argumentera oavsett hur oönskad han gör sig, vilket då till slut har gjort att han uppfattats som extremt efterhängsen och obehaglig av flera personer som han tyckt sig ha nåt tjafs med. Det hade ju säkert varit trevligt för hans sambo och barn om han lagt lika mycket dedikation på familjen som han gjort på att förfölja meningsmotståndare, istället för att vänsterprassla med Myra (och eventuellt andra?). Jag är uppriktigt sagt förvånad över att han har ett jobb som ombud på facket eftersom han dels säger saker i podden som borde få folk att reagera och dels för att han har ett dåligt rykte i vissa vänster/feministiska/antirasistiska sammanhang tack vare sitt buffliga beteende, och det borde ju ligga honom till last i yrket som "Samordnare facklig-politisk och ungdom och jämlikhet".

Ja ja, det finns säkert så pass mycket skit kvar på bägge sidor att de kan smutskasta varandra några vändor till. Sen kanske både Haveristerna och Gardet går under på kuppen, men det är ju inte direkt någon större förlust.
Citera
2019-11-15, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då lär hon bli dömt hårdare än vad jag trodde.

Du menar du tror det blir fängelse? Fler i tråden har ju spekulerat om fängelse och till och med i vilket fängelse CW kommer hamna, men i samband med att kommande rättegången var på tapeten sas det ju att hon inte kommer få fängelse, enligt de jurister som kallats in som experter.

Jag är mer nyfiken på CWs framtid. Vad kommer det bli av henne? Blir hon en ny Unni Drougge? Men det är klart de böcker som skulle kunna bli ekar väl bara bort i cyberrymden. Kanske blir hon och FV blott två föredettingar, som byter trottoar när de möter varandra på söder. Hur står de förresten ut med att bo så nära varandra? Hade jag varit FV hade jag bytt stadsdel, eller stad, för länge sedan. Men nej, ett stenkast från CW bor han så deras familjer lär ju se varandra ibland, ungarna kan bli kompisar och så vidare.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-15 kl. 06:06.
Citera
2019-11-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Har missat inledningen på tråden som väl satt tonen på det som följt. Vi talar 2009 här. Så jäkla sjukt och skruvat.

"Bring on the hate People"

Finns såna kommentarer och trådstarter om hur många andra offentliga personer som helst. Så den poängen var lite långsökt. 2009 visste väl inte en käft heller vart hon skulle hamna tio år senare. Då var hon som trådstartaren skrev om jag inte minns fel "en Kitty Jutgring kopia" och inte mycket mer. Sen hittade hon något som skiljde henne från mängden minst sagt.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-15 kl. 06:21.
Citera
2019-11-15, 06:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Jag är mer nyfiken på CWs framtid. Vad kommer det bli av henne? Blir hon en ny Unni Drougge? Men det är klart de böcker som skulle kunna bli ekar väl bara bort i cyberrymden.

Det är rätt uppenbart att Cissi är totalt körd på mediemarknaden i Sverige. Det finns nog ingen som vill anställa henne och har hon tur så kan hon bli en kuriosa som då och då får vara med i Malou, men till och med det verkar mer och mer långsökt. Alla som verkar ha samarbetat med henne verkar mer eller mindre inte ha med henne och göra. De som vågar prata ut offentligt om det säger att de aldrig upplevt något liknande (och då inte i positiv mening).

Böcker? Cissi har inte tålamodet att sätta sig ner och skriva en bok. Det tar faktiskt ett visst fokus att göra det och en förmåga att lägga upp sin fritid. Jag tror hon helt enkelt kommer att bli mer och mer en interneträttshaverist som sitter dag ut och dag in och krigar mot allt och alla.

Sorgligt.

Edit: jag får också intrycket av att Cissi har blivit mer oförblommerad i sina lögner, speciellt om det inte är sant att hon ens pratat med denna tjej. Kanske är det för att ingen tidigare vågade konfrontera henne med hennes lögner och nu faller hela fasaden i öppen ridå, kanske är det för att hon själv känner att hon inte har något att förlora längre.
Senast redigerad av moralhora 2019-11-15 kl. 06:34.
Citera
2019-11-15, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är rätt uppenbart att Cissi är totalt körd på mediemarknaden i Sverige. Det finns nog ingen som vill anställa henne och har hon tur så kan hon bli en kuriosa som då och då får vara med i Malou, men till och med det verkar mer och mer långsökt. Alla som verkar ha samarbetat med henne verkar mer eller mindre inte ha med henne och göra. De som vågar prata ut offentligt om det säger att de aldrig upplevt något liknande (och då inte i positiv mening).

Böcker? Cissi har inte tålamodet att sätta sig ner och skriva en bok. Det tar faktiskt ett visst fokus att göra det och en förmåga att lägga upp sin fritid. Jag tror hon helt enkelt kommer att bli mer och mer en interneträttshaverist som sitter dag ut och dag in och krigar mot allt och alla.

Sorgligt.

Mama, tidningen där ungar visas upp som accessoarer, har prisat henne i alla fall. https://mama.nu/mamaliv/stjarnmammor...-cissi-wallin/

I den här intervjun verkar det som om hon strävar efter att få fängelse. Inget i världen kan få henne att sluta tjata om FV vilket stärker min teori om att hon är en sjuklig stalker på riktigt. Hon har ett hjärnspöke, en demon, som inget rättsystem kan döda. Hon vill bli en martyr, i finkan.

Men för den skull tycker jag inte hon är psykopat. Det är bara ett par piller som fattas där. Hennes hjärna behöver lugn ro och vila från FV, som ju i sin tur verkligen behöver få vila från henne. Kommer han någonsin få det, vila från henne?
Senast redigerad av Ajara 2019-11-15 kl. 07:13.
Citera
2019-11-15, 09:19
Medlem
Durochmolls avatar
Bra sammanfattningen av gårdagens psykbryt på Cissis Instagram finns nu på bloggbevskning.se.
(Ett tips till alla, ni behöver inte följa henne, allt kommer ändå ut tillslut. Skulle vara roligt för hennes självförtroende om alla som ogillar henne försvann från följarlistan).

Jag förstod väl att historien skulle bli allt värre under kvällen. För varje gång Cissi berättar den lägst det till någonting. Hon påstår nu att männen fått flera polisanmälningar emot sig från kvinnor. Går inte sånt att kolla upp?
Citera
2019-11-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Bra sammanfattningen av gårdagens psykbryt på Cissis Instagram finns nu på bloggbevskning.se.
(Ett tips till alla, ni behöver inte följa henne, allt kommer ändå ut tillslut. Skulle vara roligt för hennes självförtroende om alla som ogillar henne försvann från följarlistan).

Jag förstod väl att historien skulle bli allt värre under kvällen. För varje gång Cissi berättar den lägst det till någonting. Hon påstår nu att männen fått flera polisanmälningar emot sig från kvinnor. Går inte sånt att kolla upp?

Det är som gängkrig mellan kriminella, grovt urspårade människor som vill utrota varandra till allmän beskådan. Man vill bara skrika:
"- Sluta bråka nu, ni har ju alla mat, kläder och tak över huvudet!" Och hänvisa till hemlösa och fattiga, som inte äger något tangentbord.
Citera
2019-11-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Så svara gärna på frågor själv och försök att förstå skillnaden på att vara kritisk och att sprida hat. Respektera också att alla inte har samma åsikt som du.

Apropå frågor:

1. Vad är din relation till Cissi Wallin?
2. Hur kommer det sig att du kände till ett antal skärmdumpar som Cissi hävdar att hon nyss fått? Har ni daglig kontakt, eller har Cissi (tvärtemot vad hon påstår) suttit på dumparna ett tag?
Citera
2019-11-15, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Jag hatar Cissi, men jag tror fan jag hatar Henko och Axel mer. Så som ni förstår är detta ljuv musik för mina öron... Ät varandra era godhetsknarkande as! 🤗 💕
"Haveristerna" känner jag enbart till genom att dom nämnts i den här tråden, men jag antar att du känner likadant som jag känner avseende CW & Virtanen.
they bought their tickets, they knew what they were getting into. I say, let 'em crash.
Citera
2019-11-15, 11:55
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Sorgligt.

Edit: jag får också intrycket av att Cissi har blivit mer oförblommerad i sina lögner, speciellt om det inte är sant att hon ens pratat med denna tjej. Kanske är det för att ingen tidigare vågade konfrontera henne med hennes lögner och nu faller hela fasaden i öppen ridå, kanske är det för att hon själv känner att hon inte har något att förlora längre.

Du sitter och känner och tycker och tror väldigt mycket du? Känns det bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in