2019-11-14, 23:07
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Fast har vi fått en förklaring på hur Cissi fått skärmdumparna? Det finns väl bara två rimliga alternativ, antingen har tjejen gett dem till Cissi eller så har tjejen skickat dem till en kompis i samband med händelsen, som nu lämnat de vidare till Cissi, med eller utan tjejens medgivande.

Cissi är ju borstgalen och kapabel till det mesta verkar det som. Å andra sidan är hela Henkes version också väldigt märklig. Varför kontaktar tjejen honom för att berätta vad Alex gjort? Och varför tar han inte avstånd från Alexs beteende i så fall. Det är många hundar begravna i den här soppan.

Det är så orimligt uppförstorat. Det känns verkligen att Cissi varit och petat i den här historien. Två personer har sex med samtycke. Den ena kontaktar den andra i efterhand för att diskutera att hon känner att hon gick med på saker hon ångrar. Det är ingen våldtäkt. Men i Cissis händer är det bara en tidsfråga innan det tillskrivs våld, pedofili och fysiska skador till historien.
Citera
2019-11-14, 23:08
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Personen kan däremot inte själv gå ut offentligt och försvara sig mot Cissi utan att avslöja sin identitet, så på så sätt är det ju ett smart drag av Cissi. Jag skulle också be en vän om hjälp i en sån situation för att få fram sanningen.

Detta är kärnan i den här historian. Nivån på den beräknande hänsynslöshet som krävs för att göra en sån här sak; trumfar alla anklagelser som riktas åt andra håll just nu (för att flytta fokus) med råge.
Citera
2019-11-14, 23:12
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Bara en ren gissning: under #MeToo så lade en massa människor ut saker hit och dit online. Gissningsvis så kan denna tjej ha lagt ut denna konversation då och någon lyckades spara ned den och har suttit på den, precis som Myras utläggning hur hon och Henrik legat med varandra. De skärmdumparna hade ju gått runt i "extremhögerkretsar" så varför skulle inte denna typ av skärmdump gjort det?

Gissningsvis så kontaktade Henrik tjejen i fråga när hon lade ut det och försökte medla mellan henne och Axel.

Att NarCissi skulle ljuga om att hon haft kontakt med tjejen är knappast osannolikt - snarare tvärtom.
Ja det låter som en möjlig alternativ förklaring. De kanske har figurerat i nån sluten Facebookgrupp eller på nåns privata stories? Jag fortsätter dock misstänka både Cissi och åtminstone två av Haveristerna för klandervärt beteende där de dessutom förvränger vissa delar av sanningen.
Citera
2019-11-14, 23:12
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Det är så orimligt uppförstorat. Det känns verkligen att Cissi varit och petat i den här historien. Två personer har sex med samtycke. Den ena kontaktar den andra i efterhand för att diskutera att hon känner att hon gick med på saker hon ångrar. Det är ingen våldtäkt. Men i Cissis händer är det bara en tidsfråga innan det tillskrivs våld, pedofili och fysiska skador till historien.

Vi får väl se när haveristernasoffer.blogspot.com kommer upp på internet med totalt sanna vittnesmål från "Annika" och vänner.
Citera
2019-11-14, 23:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ja det låter som en möjlig alternativ förklaring. De kanske har figurerat i nån sluten Facebookgrupp eller på nåns privata stories? Jag fortsätter dock misstänka både Cissi och åtminstone två av Haveristerna för klandervärt beteende där de dessutom förvränger vissa delar av sanningen.

Oavsett så tror jag Haveristernas beskrivning att situationen är "utagerad" ligger närmare sanningen än Cissis påstående om att ha pratat med tjejen i telefon - lägg till att två vänner ska ha gått in i Cissis kommentarsfält och sagt ifrån, samt att hennes namn även blivit outat där. Vi får väl se om tjejen i fråga till sist känner sig tvingad att säga något själv; om hon gör det och säger mot Cissi så har vi väl en ny person Cissi kommer rasa mot...
Citera
2019-11-14, 23:17
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Gud vad du är dum i huvudet.
Min poäng var att strypsex (eller breath play) inte nödvändigtvis behöver innebära att man är oförmögen att prata. Ett lätt tryck med handen precis nedanför halsen kan räcka. Bara att känna handen där kan räcka. Breath play innebär alltså inte alls "alltid" en risk att luftvägarna blockeras helt.
Dessutom: jag nämnde specifikt icke-verbal kommunikation som alternativ, så vad fan tjafsar du med mig om? Jävla riks-pucko.

För att du trots att du förstår att icke-verbal kommunikation är säkrare och förstår min poäng; känner dig tvingad att tala om för mig att ett safe-word är ett bra alternativ ändå.(?)

Om du känner att det är vettigare, kör för all del. Vem vet, det kanske är rent evolutionära skäl, nån form av urvalsprocess; som gör att vi tänker olika här?

Edit: Jag tror att Cissi är körd på riktigt nu, de utpekade kommer garanterat inte släppa den här attacken. Det kommer eskalera och sluta med att Cissi ballar ur så totalt att det inte finns någon återvändo ..Att spela så här högt är som att ha strypsex med ett safe-word som säkerhetsåtgärd. Typ. Lika riskabelt iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I övrigt tycker jag det börjar bli lite väl mycket sexprat i tråden, till den grad att jag överväger att plocka fram rottingen för att styra upp läget.

Försök kontrollera mig, Sir! 💦
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 23:41.
Citera
2019-11-14, 23:21
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Det är tydligen flera som vet vem kvinnan är. Hon har även nämns vid namn i Cissis kommentatorfält, vilket är helt förjävligt. Det ska vara nån i feministkretsar, som delat konversationen med nära vänner, som sedan letat sig vidare till Cissi.
De menar att Cissi inte har tillåtelse att lämna ut konversationen, kvinnan ser det inte heller som ett övergrepp och hela saken är utagerad.

Om detta stämmer så är Cissi är ett sånt jävla as, och som inte drar sig för nått, vilket övenstämmer med andre beskrivelser av henne. Hot är tydligen hennes favoritstrategi, när inte det funkar så är det här nästa steg.
Ja om detta stämmer blir hon ju bara vidrigare för varje dag som går. Och till vilken nytta? Granskningen av henne är redan gjord, och även om skulle lyckas misskreditera två av Haveristerna i efterhand så kvarstår ändå det faktum att granskningen av henne var saklig. Varför göra en stackars utsatt tjej till en spelpjäs, eventuellt mot hennes vilja?

Axel verkar ju vara ett rövhål i största allmänhet, men Cissis avslöjande slår nog mest tillbaka på henne själv i sedvanlig ordning.
Citera
2019-11-15, 00:02
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
https://gardets.nu/redovisning-angaende-var-ekonomi/

Det verkar som Haveristernas granskning börjar haverera.

En av deras huvudnummer var ju att köpa Hanna Bergwalls och Kajans historier med hull och hår.

Man undrar så smått vilka andra "felaktigheter" som finns i deras granskning av Cissi?
Citera
2019-11-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

En av deras huvudnummer var ju att köpa Hanna Bergwalls och Kajans historier med hull och hår.

Man undrar så smått vilka andra "felaktigheter" som finns i deras granskning av Cissi?
Vem betalar advokaten???
Citera
2019-11-15, 00:12
Medlem
Citat:

Jag fattar inte varför de inte bara betalar tillbaka pengarna
Citera
2019-11-15, 00:18
Medlem
Jag hatar Cissi, men jag tror fan jag hatar Henko och Axel mer. Så som ni förstår är detta ljuv musik för mina öron... Ät varandra era godhetsknarkande as! 🤗 💕
Citera
2019-11-15, 00:32
Medlem
muminfjants avatar
Citat:

Lämpligt att du ”glömde bort” hela förra poddavsnittet, hörrudu.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flyi...lar_psychology)
Senast redigerad av muminfjant 2019-11-15 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in