Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Jag läste ditt inlägg så jag har inte missat något. Däremot såg jag inte var det fanns den kopplingen så jag frågade igen. Att det inte ens var en hänvisning var jag inte beredd på men låt gå för det.
Som du säger så var det inte mycket som skulle tala för Cissi Wallin i detta fall när inte ens den nämnda experten på tryckfrihet inte kan motivera det mer än så.
Självfallet kommer lagen inte ändras mer än som det är i dagens läge då det är 8 år bort för att ändra den och utöver det att det snarare är i andra riktningen som det lutar åt att opinionen.
Cissi Wallin kommer att dömas återigen om det tas upp i hovrätten och fortsätter hon sin brottsliga gärning så kan hon ju bli stämd igen och det blir med stor sannolikhet fängelse nästa gång. Efter det blir det nog svårt att vara verksam som det hon är idag.
Nej tvärtom hennes verksamhet kommer uppmärksammas ännu mer. Det enda som egentligen är intressant vilket ni i skvallertrådarna måste tycka också är om man anser att det är grovt förtal när det gäller kända personer. Det betyder att var och varannan här i trådarna skulle fällas för grovt förtal. Det är inte direkt seriöst att se att man då hatar Cissi och minsann är allt i sin ordning osv. Men visst kommer förmodligen Hovrätten också instämma i Tingsrättens bedömning, men det finns alltid en minimal chans att Hovrätten gör en annan bedömning. Det här fallet kan vandra ända till Högsta domstolen, sen anser jag att det är bra att frågorna tas upp. Tja, skriver hon på sida med utgivningsbevis och får juridisk hjälp att uttrycka sig, så stäms hon inte utan då är det JK som granskar. Så tysta någon lär inte ske om man nu trodde det menar jag. Våldtäktspacket ska hängas ut och definitivt en sån som Virtanen.