2019-11-10, 14:05
Medlem
Jag blir nästan ledsen i ögat av att föreställa mig Cecilia bryta ihop och att hela cirkusen får ett slut. Snälla Cecilia fortsätt vara den du är! Orka mer!
Citera
2019-11-10, 14:17
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
https://bloggbevakning.se/2019/11/10...rdet/#comments

Cissis galenskaper tar aldrig slut.

Haha, skadeglädje är ibland den bästa glädjen.

Men vilken sjukt dålig tajming av Wallin. Hade hon inte kunnat försöka kväva lite av sin ilska till efter rättegången.

Jag är också en som länge tvivlat på hennes historia om Virtanen. Förstår inte hur så många kunde fortsätta att tro henne även efter det där Uppdrag granskning-avsnittet då både hon och den där tönten Fridah Jönsson verkligen kom fram som galna manipulativa lögnare som inte drog sig för att slira extremt med sanningen.
Citera
2019-11-10, 14:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Men vilken sjukt dålig tajming av Wallin. Hade hon inte kunnat försöka kväva lite av sin ilska till efter rättegången.

Det tragikomiska är att Wallin egentligen inte hade behövt göra mycket för att vinna den moraliska segern i rättegången - hon hade bara behövt sitta ned i båten och hålla käften. Hon hade fortfarande blivit fälld för förtal, men samtidigt så hade många gått på linjen om henne som en stackars våldtagen kvinna som vågade berätta sin historia.

Men som en fullblodsnarcissist så klarade hon givetvis inte av detta, utan var tvungen att styra hela narrativet själv, bara det att varje gång hon uttalade sig i princip så gick det hela mer och mer mot henne.

Rättegången kommer att bli komisk från flera perspektiv. Hur ska media liksom hantera att någon som de gjorde till frontfigur för #MeToo faktiskt verkar vara en total jävla kaninkokerska?
Citera
2019-11-10, 14:37
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Är det något nytt att Cissi troligen var involverad i eller känt till den bloggen?

Bloggen kommer att tas upp i förtalsrättegången och Cissi har så här långt valt att inte nämna Camillas inblandning. Troligen har hon frågats om den saken.

Enligt Cissi kommer kvinnan som skrev om FV att kallas som vittne. Låter märkligt men det kan handla om att fastslå att vittnesmålet inte är skrivet av Cissi och då blir det relevant i en förtala rättegång.

Jag vet uppriktigt sagt inte vad Camilla tror sig vinna på att publicera dessa DM.

Camillas stora problem är att hennes inställningar till saker ändras efter hur opinionen ligger. En vindflöjel helt enkelt.

Tycker jag det Cissi skriver är ok? Jag vet faktiskt inte och jag hade gärna sett hela DM-växlingen. Den är ju uppenbarligen längre än det Camilla lagt fram. Kan rent generellt tycka att det är fel att publicera privata konversationer även om det kan finnas undantag.

Sen kan jag förstå att Cissi reagerar på det Camilla la ut igår. Inte bara det hon skrev utan att hon väljer att släppa hatet fritt i sitt kommentarsfält.

Oavsett det så var det inte smart av Cissi att skriva detta DM i nuvarande läge. Jag tror hon har allt att vinna på att ligga lågt tills rättegången är över.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-10 kl. 14:40.
Citera
2019-11-10, 15:09
Medlem
Vad händer med Haveristernas berömda intervju med fd Gardet, när ska det komma ut? Mycket snack, ja till och med gap och skrik, men lite action verkar det som.
Citera
2019-11-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Vad händer med Haveristernas berömda intervju med fd Gardet, när ska det komma ut? Mycket snack, ja till och med gap och skrik, men lite action verkar det som.

Detta är postat i Haveristerna2.0:

"HÄLSNING FRÅN MYRA
I veckan som kommer ska Karin Kajjan och Hanna, f d medlemmar i Gardet, vara gäster i en inspelning av podden. Har ni några frågor till dem som Haveristerna ska vidarebefordra eller önskemål om ämnen som ska tas upp?

Posta i tråden!"
Citera
2019-11-10, 15:15
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Är det något nytt att Cissi troligen var involverad i eller känt till den bloggen?

Bloggen kommer att tas upp i förtalsrättegången och Cissi har så här långt valt att inte nämna Camillas inblandning. Troligen har hon frågats om saken.

Det är väl ny information? Eller åtminstone spekulationer som först nu bekräftats. Jag läste åtals-FUPen (återfinns här: https://minfil.com/m0SbP342ne/FUP_C_Wallin_pdf) men det var ett tag sedan. Minns inget om någon blogg, men kan för all del minnas fel och varken orkar eller har tid att gå igenom den just nu.

Var har du fått den informationen ifrån? Länka/citera gärna.
Citera
2019-11-10, 15:54
Medlem
Citat:
Det är väl ny information? Eller åtminstone spekulationer som först nu bekräftats. Jag läste åtals-FUPen (återfinns här: https://minfil.com/m0SbP342ne/FUP_C_Wallin_pdf) men det var ett tag sedan. Minns inget om någon blogg, men kan för all del minnas fel och varken orkar eller har tid att gå igenom den just nu.

Tack för fup. Stackars Virtanen. Vilken kaninkokerska.
Citera
2019-11-10, 16:07
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Orkar inte leta men det länkades hej vilt när drevet mot FV pågick som värst. Vittnesmålet från den här tjejen nämndes tom på MSN .

Sen är jag tveksam till att det kommer att tas upp i målet som Cissi skriver till Camilla. Det skulle vara om åklagaren tar upp det först som ett bevis på ytterligare förtal från Cissis sida. Men det är en riskabel taktik.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-10 kl. 16:11.
Citera
2019-11-10, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Surprise, Cissi låg bakom hemsidan. Vem ger detta till Virtanen advokat?

Han hade redan twittrat om den skärmdumpen
Citera
2019-11-10, 16:16
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Orkar inte leta men det länkades hej vilt när drevet mot FV pågick som värst. Vittnesmålet från den här tjejen nämndes tom på MSN .

Sen är jag tveksam till att det kommer att tas upp i målet som Cissi skriver till Camilla. Det skulle vara om åklagaren tar upp det först som ett bevis på ytterligare förtal från Cissis sida. Men det är en riskabel taktik.

Jag förtydligar: har det tidigare varit allmänt känt att Cissi låg bakom bloggen?
Självklart har folk läst den, det var inte min fråga.
Citera
2019-11-10, 16:18
Medlem
RazorKevlars avatar
Hej Cissi

Lova att aldrig sluta skriva, du är toppen! Du gör verkligen skillnad, du hjälper faktiskt den självförgörande feminismen på traven. Seså, lägg nu i en högre växel och visa vad du verkligen går för!
Du är riktig rolig också, fast det förstår nog inte själv, ännu?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in