2019-11-09, 23:50
Medlem
Läser jag fup på förtal om FV så dömer jag honom fort, hårt och utan tvekan. Fd våldtäktsman. Visst. Lugnat ned sig. Men gener som måste hejdas.
Citera
2019-11-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Den finns i tråden, sök på FUP.

Kan man söka i en tråd???
Citera
2019-11-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suboptimal666
(FB) Den stora skvallertråden om Fredrik Virtanen! (Sammanfogad /Mod)

Tusen tack!
Citera
2019-11-10, 00:03
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det råder konsensus på FLASHBACK om att hon är en alltigenom dålig människa och allt hon gör är klandervärt.

För mig är det omöjligt att se människor på det sättet. Ingen är alltigenom ond eller god.

Om vi talar konsensus på Flashback så innebär det inte konsensus i världen utanför forumet. Titta gärna in i någon av underforumen där politik diskuteras tex. Där är SD i princip normen.

Att gå emot flocken innebär att bli kritiserad. Trist bara att kritiken läggs på en så låg nivå.

Finns det inte en regel om att den som drar till med nazismen för att exemplifiera sina argument har förlorat diskussionen. Grattis du är där nu

Godwins lag - kolla upp det om du vill.
Citera
2019-11-10, 00:03
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Kan man söka i en tråd???

Ja, tryck på menyn längst upp till vänster och klicka i "sök i detta ämne"
Citera
2019-11-10, 01:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag vet inte om jag beskrivit Cissi som en stark kvinna? Däremot är väl det en beskrivning som ofta ges omtalade kvinnor. Så, som svar på din fråga, stark är inte det första ord jag tänker på när det gäller Cissi. Sen är det väl så att de flesta av oss både visar styrka och svaghet beroende på tillfälle.

Jag har en fråga till dig också. Allt du skrivit om FB handlar antingen om Cissi eller har en anknytning till henne. Min fråga till dig blir vad som driver ditt hat mot henne. Har hon gjort dig ngt? Vore intressant att få svar på detta.

Vad du har gjort är att låta påskina att Cissi av gemene ses som en stark kvinna, vilket i själva verket är din högst subjektiva åsikt. Kan du inte stå för att du tycker det? Jag hade haft all respekt för detta, och med en underbyggd motivering tror jag de flesta skulle kunna acceptera din ståndpunkt.
Citera
2019-11-10, 01:57
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Tack, men det förutsätter att man har lyckats göra någonting av sitt liv utan att ha offrat en massa andra människor i processen tänker jag, att kunna kalla sig stark pga prestation alltså.

(Inget man kan säga om Cissi oavsett hur hemskt det var att vara gatans albinopolack med en mamma som rökte under fläkten.)

Det fetade: Ja precis, att vara stark eller en integrerad person innebär väl att man är medveten om det egna mörkret, vilket gör det mindre sannolikt att detta mörker projiceras utåt.

Vad beträffar narcissisten är det väl vanligen en person som lever helt omedveten om sitt eget mörker och ständigt projicerar - mörkret/tillkortakommanden finns aldrig hos personen själv utan det är omgivningens fel att alla projekt man tar sig an fallerar. Gardet trots att det ännu existerar är väl ett exempel på detta.
Citera
2019-11-10, 09:55
Medlem
moralhoras avatar
Ärligt talat - hade media inte medverkat i att bygga upp Cissi utan kanske faktiskt sett att hon har väldigt lätt att slira på sanningen (för att uttrycka det milt) för si så där 10-15 år sedan så hade hon aldrig blivit satt i en situation där fallet ned blir oerhört hårt. Hade man istället kanske haft i åtanke att man kanske inte bör släppa fram henne i varenda situation, så hade Cissi aldrig blivit någon slags galjonsfigur för kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt.

Eftersom hon har nämnts så kan man konstatera att Linnea Claesson befinner sig i samma situation som Cissi för en massa år sedan. En person som minst sagt har lätt att slira med sanningen (speciellt om det ger denne uppmärksamhet), men som ännu kanske inte gått över till något rent brottsligt beteende. Vi får väl se om Linnea hamnar i raskt fall och i domstol som Cissi om ett par år när att bli sexuellt trakasserad 93 gånger i timmen av främlingar inte är nog för att ge uppmärksamhet längre.
Citera
2019-11-10, 09:57
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det fetade: Ja precis, att vara stark eller en integrerad person innebär väl att man är medveten om det egna mörkret, vilket gör det mindre sannolikt att detta mörker projiceras utåt.

Vad beträffar narcissisten är det väl vanligen en person som lever helt omedveten om sitt eget mörker och ständigt projicerar - mörkret/tillkortakommanden finns aldrig hos personen själv utan det är omgivningens fel att alla projekt man tar sig an fallerar. Gardet trots att det ännu existerar är väl ett exempel på detta.

Ja dels det, dels att hot mot självbilden (som aldrig stämmer överens med verkligheten) är fruktansvärda för en narcissist. Inlevelseförmågan är i det närmaste obefintlig, och i den lilla omfattning den finns körs den över av special pleading. Samma sak med moralen. Alltså; i de fall där en narcissist faktiskt förstår hur illa hon kan göra en människa och att något är bortom all anständighet; skiter hon i det bl.a eftersom hon ser hotet mot den fragila självbilden och att behöva konfronteras med detta som ett grövre övertramp i 100% av fallen.

Det intressanta är att den "slutgiltiga" attacken mot självbilden (och därmed hela den egna personen) utförs av narcissisten själv. Tänk att leva i sitt eget huvud när man är medveten om att man är den enda som kan sänka en själv, och att pistolen inte är säkrad utan kan gå av närsomhelst. Det är som att gå runt och känna sig okrossbar pga att man vet att man tar till exakt alla medel som behövs, och pga det kan eliminera i princip vilken motståndare som helst, men också att man lever under konstant hot från sig själv.

Därför rage'ar narcissister, därför uppfattar vi friska personer deras attacker som extremt oproportionerliga.

När man har påfallande drag av t.ex borderline samtidigt, ökar hotet mot den egna personen markant, av förklarliga skäl.

(Relaterat till detta är det intressant att se Mensflytningar stolt rapa upp "Cecilia väcker känslor minsann", som om det vore ett mått på hur lyckad hon är. .. Det kan te sig absurt,
eftersom reaktionerna och känslorna är fullt rimliga i förhållande till Cissis handlingar. Men för människor som dessa är a l l a känslor livsfarliga och ett svaghetstecken, av förklarliga skäl)

Edit: Jag är ledsen om det jag skrev inte är begripligt. Dela är jag för trött för det här idag, dels hade jag behövt skriva en bra mycket längre text för att få fram min poäng.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-10 kl. 10:28. Anledning: Edit
Citera
2019-11-10, 10:26
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Vad du har gjort är att låta påskina att Cissi av gemene ses som en stark kvinna, vilket i själva verket är din högst subjektiva åsikt. Kan du inte stå för att du tycker det? Jag hade haft all respekt för detta, och med en underbyggd motivering tror jag de flesta skulle kunna acceptera din ståndpunkt.

Blir rätt ointressant att diskutera huruvida jag uppfattar Cissi som en "stark person" eller inte?
Det fanns som sagt ett skäl till att jag skrev "stark person" och inte stark person. I många avseenden så gillar jag Cissi och tycker att hon lämnat viktiga bidrag i den feministiska kampen. Hon vågar också på gott och ont gå sin egen väg utan att stryka opinionen medhårs. Något som för övrigt kan sägas också om Henrik.

Återigen, jag tycker Cissis hot mot Henrik är klandervärt samtidigt som jag tycker att Haveristernas "granskning" av Cissi i vissa avseenden gick helt galet ( beroende på privata schismer mellan Henrik och Cissi). Det som skett dem emellan gynnar vare sig den feministiska eller antirasistiska kampen. Tvärtom så gynnar det de krafter som de båda vill bekämpa.

Sujektiva åsikter? Jag trodde att en åsikt alltid var subjektiv. Vore väl hybris att hävda ngt annat?
Citera
2019-11-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat - hade media inte medverkat i att bygga upp Cissi utan kanske faktiskt sett att hon har väldigt lätt att slira på sanningen (för att uttrycka det milt) för si så där 10-15 år sedan så hade hon aldrig blivit satt i en situation där fallet ned blir oerhört hårt. Hade man istället kanske haft i åtanke att man kanske inte bör släppa fram henne i varenda situation, så hade Cissi aldrig blivit någon slags galjonsfigur för kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt.

Eftersom hon har nämnts så kan man konstatera att Linnea Claesson befinner sig i samma situation som Cissi för en massa år sedan. En person som minst sagt har lätt att slira med sanningen (speciellt om det ger denne uppmärksamhet), men som ännu kanske inte gått över till något rent brottsligt beteende. Vi får väl se om Linnea hamnar i raskt fall och i domstol som Cissi om ett par år när att bli sexuellt trakasserad 93 gånger i timmen av främlingar inte är nog för att ge uppmärksamhet längre.

Tycker inte man kan likna Linnéa Classon idag med Cissi Wallin för många år sedan. Linnéa är en superkändis som drar in stora pengar, det har Cissi aldrig varit.
Linnéa är nog på samma nivå som Özz Nujen och Soran Ismail ungefär. Och isåfall kan det ju gå hursomhelst om hon ertappas med tveksamheter; Özz är kvar, Soran försvann.
Citera
2019-11-10, 10:41
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Det som skett dem emellan gynnar vare sig den feministiska eller antirasistiska kampen

Tillåt mig tvivla. Jag förstår att någon som anser att Cissi har varit någon sorts viktig fögrundsfigur och ledare för den feministiska kampen tror att feminismen skadas av att Cissi faller, men din "feminism" är en (två med Claeson?) persons narcissistiska självförverkligande, verkligen b a r a det.

Vi klarar oss bra utan dig och de tiotusentals kärringar som är för lata för att sätta sig in i vad feminism är och nöjer sig med buzzwords och grovt förenklade förklaringar på en narcissists instagramkonto. Exakt samma logik och mekanismer bakom detta som att tro att alla goda tankar man har = vänster, och sen skriva att man är "vänster " i sin bio på Instagram.

Jag anser att de män som säger saker som "pga Wallin tänker jag aldrig kalla mig feminist" är exakt lika lata. Därmed är de knappast att räkna som en potentiell förlust, vare sig man ser till antal eller nytta för kampen.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-10 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in