2019-10-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Om jag minns rätt är det väl så att de slagit ihop två lägenheter.
Jaha...? Fast det är ju hyckleri att å ena sidan dra nytta av sådana tjänster och sen å andra sidan visa ett så enormt klassförakt som Cissi gör.

Precis. Inte behöver någon med ADHD hushållsnära tjänster så stort handikapp är det inte. Däremot kan de behöva boendestöd om det finns värre ohälsa samtidigt och det tror jag i och för sig det gör i Wallins fall.
Citera
2019-10-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Precis. Inte behöver någon med ADHD hushållsnära tjänster så stort handikapp är det inte. Däremot kan de behöva boendestöd om det finns värre ohälsa samtidigt och det tror jag i och för sig det gör i Wallins fall.

Jag har ingen aning om Cissis Wallins hälsostatus.

Däremot har hon fler ggr använt sin ekonomiska status som argument: Häcklat folk för att de bor i en sunkig förort, häcklat en kvinnlig komiker för att hon jobbar i kassan på ett gym, massa såna grejer.

Å andra sidan framställer hon sig som en stressad småbarnsmorsa, påstår sig vara solidarisk med kvinnor, etc osv. Det finns ingen solidaritet utan klassmedvetenhet, så Cissi är fejk rakt igenom.
Citera
2019-10-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Det är ju givetvis helt frivilligt att läsa Cissi Wallins med fleras instagram-inlägg.

Ja? Vad är din poäng?
Citera
2019-10-16, 11:43
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Ja? Vad är din poäng?

Poängen är att du gapar om att säga "hejdå till internet". Helt onödigt. Surfa inte in på sånt som stör dig och därmed bidra till att, med besökssiffror etc, ge uppmärksamhet till fenomen såsom Cissi Wallin.
Förstod du verkligen inte min poäng?

Bara för att en massa halvtokiga kärringar ägnar sig åt att munhuggas innebär ju inte det att du nödvändigtvis behöver ha ont av det.

Citat:
Vi lever i sjuka tider där sjuka människor får för mycket uppmärksamhet.

Jo, håller med. Men bidra inte till det då. Det är inte internets fel att Cissi Wallin och annat trams får oproportionerlig uppmärksamhet. Det är ditt fel. Och många andras.
Senast redigerad av vidrikfittanen 2019-10-16 kl. 11:50.
Citera
2019-10-16, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Har du på riktigt gjort det MÅSTE du ju dela med dig resultatet sen!!!

Jag har fått svar, finns inget resultat registrerat på hennes personnummer.
Citera
2019-10-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Jag har ingen aning om Cissis Wallins hälsostatus.

Däremot har hon fler ggr använt sin ekonomiska status som argument: Häcklat folk för att de bor i en sunkig förort, häcklat en kvinnlig komiker för att hon jobbar i kassan på ett gym, massa såna grejer.

Å andra sidan framställer hon sig som en stressad småbarnsmorsa, påstår sig vara solidarisk med kvinnor, etc osv. Det finns ingen solidaritet utan klassmedvetenhet, så Cissi är fejk rakt igenom.

Det är klart hon är, hon är fullkomligt vidrig. Frågan är vad det beror på. Är hon endast en vidrig människa eller är hon sinnessjuk som Sjösalakvinnan. Jag tror på det senare.
Citera
2019-10-16, 13:19
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag har fått svar, finns inget resultat registrerat på hennes personnummer.

Gud vad trist. Hade ju varit roligare om hon faktiskt hade haft 2,0. Men min reaktion att jag är så lite förvånad att hon ljög att jag knappt bryr mig säger väl allt. Det var liksom självklart.
Citera
2019-10-16, 13:26
Citat:
Gud vad trist. Hade ju varit roligare om hon faktiskt hade haft 2,0. Men min reaktion att jag är så lite förvånad att hon ljög att jag knappt bryr mig säger väl allt. Det var liksom självklart.

Jag ville att hon skulle ha ett mediokert resultat eller nåt sånt. Undrar om hon gjort ord-delen eller nåt sånt testprov. Min teori är att man inte hittar på sånt där ur tomma luften, utan man skarvar oftast.
Citera
2019-10-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Poängen är att du gapar om att säga "hejdå till internet". Helt onödigt. Surfa inte in på sånt som stör dig och därmed bidra till att, med besökssiffror etc, ge uppmärksamhet till fenomen såsom Cissi Wallin.
Förstod du verkligen inte min poäng?

Bara för att en massa halvtokiga kärringar ägnar sig åt att munhuggas innebär ju inte det att du nödvändigtvis behöver ha ont av det.

Jo, håller med. Men bidra inte till det då. Det är inte internets fel att Cissi Wallin och annat trams får oproportionerlig uppmärksamhet. Det är ditt fel. Och många andras.

Det enda du gjorde var att bekräfta det jag redan funderade på. Därmed var det du skrev helt poänglöst.

Och visst, jag må bidra till att Wallin får mer uppmärksamhet, men jag matar inte hennes ego konstant och helt okritiskt som hennes följare gör. Jag tror det kan behövas en motpol till detta så inte Ekswärdarna och Wallinarna dikterar vad som är rätt på Internet.

Min rädsla är att det blir standard att helt skippa källkritik och att det som uttrycks i affekt är det som är "rätt" i samhällets ögon.
Senast redigerad av vargtrojan 2019-10-16 kl. 13:39.
Citera
2019-10-16, 13:35
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag ville att hon skulle ha ett mediokert resultat eller nåt sånt. Undrar om hon gjort ord-delen eller nåt sånt testprov. Min teori är att man inte hittar på sånt där ur tomma luften, utan man skarvar oftast.
Visst hade det varit kul att häckla henne för det, men jag ska i ärlighetens namn säga att jag hellre hade blivit förvånad över att hon inte ljög. Hon tycker säkert det är roligt att några flashbackare gick på hennes påhitt så till den milda grad att de kollade upp det, men för mig sjunker hon bara till en nivå där hon är svår att älska att hata. Jag tycker mer synd om henne. Hon blir mer sorglig än provocerande.
Citera
2019-10-16, 13:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Visst hade det varit kul att häckla henne för det, men jag ska i ärlighetens namn säga att jag hellre hade blivit förvånad över att hon inte ljög. Hon tycker säkert det är roligt att några flashbackare gick på hennes påhitt så till den milda grad att de kollade upp det, men för mig sjunker hon bara till en nivå där hon är svår att älska att hata. Jag tycker mer synd om henne. Hon blir mer sorglig än provocerande.
Tar gift på att hon tycker att det är asroligt att någon tog sig tid att kolla upp det. All press är ju bra press.
Citera
2019-10-16, 15:11
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tar gift på att hon tycker att det är asroligt att någon tog sig tid att kolla upp det. All press är ju bra press.
Ja, jag sätter inte emot. Grejen är väl att varje gång jag brytt mig om att kolla upp fakta som Cissi lagt fram har det visat sig vara fel. Visst, det kanske inte rör sig om mer än 5 gånger men hon är fru 100% än så länge. Det är liksom inte kul längre för man vet inte om hon bara är dum eller driver med en,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in