2019-09-16, 07:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskoj
CW är så utstuderat elak. Hon lägger ut en text som hon vet att hennes följare direkt kommer att hugga på. Tex nu senast att misstänkliggöra Stina Wollter. Hon vet att det är att släppa kopplet för ett gäng kamphundar som genast rusar åstad och angriper den anklagade. Sen ligger hon i sängen med sonen, offerkoffan på, och gnäller och gnölar om att vill henne ont.
Finns det några tongivande feminister kvar som det inte skurit sig emellan? Oavsett om de varit med i Gardet eller inte, så verkar det ha skurit sig rejält mellan många feminister och Cissi Wallin. Inom några veckor kommer det nog inte att finnas en enda känd feminist som inte Cissi upplever har gett henne en dolkstöt i ryggen. Titta bara på de bilder som togs innan Gardet skapades. Dra en ring runt alla ansikten på de personer där det verkar ha skurit sig mellan dem och Cissi. Det blir inte många kvar.
Citera
2019-09-16, 08:01
Medlem
Kämpendahls avatar
langaocb tipsade om vad Bloggbevakning skrivit om Cissis reaktioner på sidan Allting handlar om Cissi Wallin.

https://bloggbevakning.se/2019/09/15...-facebooksida/

Här har vi en som skulle behöva koppla bort Internet några veckor framåt. Det här kan inte vara bra. Cissi är jättearg på Stina Wollter som "gillat" sidan. Wollters förklaring är att hon fick något meddelande om den sidan och gick in och för att kunna läsa så tryckte hon på "gilla"-knappen. Hon ville kolla vad det var och hon tyckte den var "tramsig".

Så alla barn, så lätt är det att bli personlig ovän med Cissi Wallin för resten av livet
Citera
2019-09-16, 09:18
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
langaocb tipsade om vad Bloggbevakning skrivit om Cissis reaktioner på sidan Allting handlar om Cissi Wallin.

Här har vi en som skulle behöva koppla bort Internet några veckor framåt. Det här kan inte vara bra. Cissi är jättearg på Stina Wollter som "gillat" sidan. Wollters förklaring är att hon fick något meddelande om den sidan och gick in och för att kunna läsa så tryckte hon på "gilla"-knappen. Hon ville kolla vad det var och hon tyckte den var "tramsig".

Så alla barn, så lätt är det att bli personlig ovän med Cissi Wallin för resten av livet

Det gnags friskt från feministerna om allt haaaat de får uppleva, men att kasta iväg en känga på alla män funkar tydligen bra, dagens feminism är inget annat än äckligt karlhat och ett jävla uppbackande av psykisk ohälsa och vanföreställningar, adekvat psykvård är vad de behöver, inte större utrymme.
Och jag glömde alla tavlor som målas med mens, det är fullständigt vedervärdigt, och jag vet fan inte vad som fattas i huvudet på en för att man ska göra så

På en psykklinik, förses vissa med tvångströja, men i media o andra kanaler, får feministers galenskaper fritt spelrum!

Ja, om det är så lätt att bli ovän med henne, är det nog ingen större förlust när hon själv rensar bort sig

Tycker det är festligt var gång "räven i hönshuset" uppenbarar sig
Feminister som trodde de var säkra bland de egna.
Citera
2019-09-16, 09:30
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:

En sansad och relativt välvillig uppmaning från Bloggbevakning för Cissi att logga ut en stund. Jag undrar hur det kommer missförstås/spinnas av Cissi själv?
"Medsystrar försöker tysta varandra och uppmana andra kvinnor att logga ut och vara tyst, likt kvinnor varit tysta i tusentals år. Vi vägrar vara tysta längre. #rättslös"
Citera
2019-09-16, 09:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Ptja. Om man är livrädd för andra perspektiv så är det ju inte så konstigt att man inte förstår konceptet "Följa/likea någon eller något för att få sina vyer vidgade, inte för att man nödvändigtvis står bakom det". Jag menar, jag följer Linnéa Claesson på Twitter men inte fan står jag bakom henne.
Citera
2019-09-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ptja. Om man är livrädd för andra perspektiv så är det ju inte så konstigt att man inte förstår konceptet "Följa/likea någon eller något för att få sina vyer vidgade, inte för att man nödvändigtvis står bakom det". Jag menar, jag följer Linnéa Claesson på Twitter men inte fan står jag bakom henne.

Det hon sa i sin rant var faktiskt typ att "alla har kanske lajkat nåt tveksamt, så även jag" men det hon ABSOLUT kräver är att Stina Wollter omedelbart gör avbön och ber om ursäkt till CW för att hon gjort henne ledsen.

Så stört grandios är nämligen Cissi - hon ställer inte krav på vad du ska lajka och inte, utan hon kräver att du ska få det godkänt av henne eller då böna och be om förlåtelse.

Stina W:s svar att "jag lajkade den kanske av misstag eller för att kolla vad det var" räcker alltså inte för Cissi utan det ska vara en krälande bön om förlåtelse.

För övrigt, i samma rant tog hon all cred för #metoo i Sverige. Joråsåatteh.
Citera
2019-09-16, 09:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det hon sa i sin rant var faktiskt typ att "alla har kanske lajkat nåt tveksamt, så även jag" men det hon ABSOLUT kräver är att Stina Wollter omedelbart gör avbön och ber om ursäkt till CW för att hon gjort henne ledsen.

Så stört grandios är nämligen Cissi - hon ställer inte krav på vad du ska lajka och inte, utan hon kräver att du ska få det godkänt av henne eller då böna och be om förlåtelse.

Stina W:s svar att "jag lajkade den kanske av misstag eller för att kolla vad det var" räcker alltså inte för Cissi utan det ska vara en krälande bön om förlåtelse.

För övrigt, i samma rant tog hon all cred för #metoo i Sverige. Joråsåatteh.
Jag skummade bara igenom texterna så den biten missade jag. Grejen är ju att till skillnad från Cissi så vet de flesta vad dom håller på med och randomlajkar inte saker hur som helst.
Citera
2019-09-16, 09:58
Medlem
Hennas man tjänar ju hundratals miljoner varje år så det här är inga fattiglappar. Folk fullkomligt älskar konflikter och hon tjänar ju grova pengar på det. Hon kommer aldrig någonsin behöva söka ett socialbidrag, om hon bara håller i slantarna och har lite innanför pannbenet(men det har hon inte) så kan hon leva på det hon har ända fram till pensionen.

men har man höga levnadskostnader så kommer hon inte klara sig.

Om vi säger att hon åker på grovt förtal, får skaka galler något år. hennes man tröttnar eftersom att han inte har någon att ligga med. Samt har barn väl? och morsan till barnet sitter inlåst. Och aset när det kommer ut fortsätter vara ännu argare och gaflig på nätet, som man hade jag hastigt bytt ut henne. För vem fan orkar med att ha en som dimper in på kåken och sen fortsätter att göra bort sig. Aja ändå trevligt om finrummet börjar fatta vad dagens feminism går ut på eller snarare att feminismen är kapat av folk som förmodligen hade suttit på dårhus om dårhusen fanns kvar.

Jag själv gillar feminismen från början men inte det som är i dag som mest består av dårskap...Eller snarare kapar av dårar som nog hade suttit inspärrade om dårhusen funnits kvar.
Citera
2019-09-16, 10:06
Medlem
Citat:
Jag skummade bara igenom texterna så den biten missade jag. Grejen är ju att till skillnad från Cissi så vet de flesta vad dom håller på med och randomlajkar inte saker hur som helst.

Det var inte i text utan i tal, hon snackade på stories.

Personligen skulle jag tro på Stina W om hon sa att hon gjort nåt dumt av misstag online. Hon verkar inte helt savvy när det gäller datorer och internet.
Citera
2019-09-16, 10:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det var inte i text utan i tal, hon snackade på stories.

Personligen skulle jag tro på Stina W om hon sa att hon gjort nåt dumt av misstag online. Hon verkar inte helt savvy när det gäller datorer och internet.
Jag tror att det är som hon sa, att hon ville se vad det fanns för innehåll. Ockhams rakkniv.
Citera
2019-09-16, 11:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Finns det några tongivande feminister kvar som det inte skurit sig emellan? Oavsett om de varit med i Gardet eller inte, så verkar det ha skurit sig rejält mellan många feminister och Cissi Wallin. Inom några veckor kommer det nog inte att finnas en enda känd feminist som inte Cissi upplever har gett henne en dolkstöt i ryggen. Titta bara på de bilder som togs innan Gardet skapades. Dra en ring runt alla ansikten på de personer där det verkar ha skurit sig mellan dem och Cissi. Det blir inte många kvar.

Cissi verkar ha svårt att förstå att om man beter sig illa mot tillräckligt många människor så kommer det slå tillbaka mot en själv till slut. Ironiskt nog så var det ju det som hände Virtanen - han betedde sig som ett svin under väldigt många år, kastade människor under bussen hit och dit och när han själv blev MeToo-ad av Cissi så fanns ingen kvar att dyka in till hans försvar, åtminstone offentligt.

Nu händer samma sak Cissi - hon har betet sig som ett svin länge och nu kommer karma och biter henne röven. Hade hon haft något uns av självinsikt så hade hon kanske analyserat sitt beteende och vad som föranlett denna skitstorm mot henne, men hon verkar vara helt obenägen till det utan tycker det är mest orättvist. Precis som Virtanen.

De är verkligen "two peas in a pod". Jag ser fram mot rättegången i november!
Citera
2019-09-16, 12:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu händer samma sak Cissi - hon har betet sig som ett svin länge och nu kommer karma och biter henne röven. Hade hon haft något uns av självinsikt så hade hon kanske analyserat sitt beteende och vad som föranlett denna skitstorm mot henne, men hon verkar vara helt obenägen till det utan tycker det är mest orättvist. Precis som Virtanen.

Ja det blir lite tio små negerpojkar med CW och svenska feminister som hade kunnat vara vänner/allierade.
I sin senaste rant sa hon att alla feminister som inte hade hoppat på #rättslösa var vindflöjlar och karriärister.

Citat:
Jag tror att det är som hon sa, att hon ville se vad det fanns för innehåll. Ockhams rakkniv.

Helt klart det mest troliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in