2019-05-22, 11:18
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vilket magplask till sida.

Ja, jag hade hoppats på något riktigt utspårat och haveristiskt med en touch av anarki, men detta verkar vara mer av same old, same old. Det som inte går att hitta inom gammelmedia i denna genre återfinns ju i saker som Feministiskt perspektiv. Men nu när F! håller på att gå under så kanske Gardet(s) hoppas att ta över skutan?
Citera
2019-05-22, 12:30
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
De har enligt Cissi jobbat hårt med detta och en enda intervju är vad de åstadkommit. Och så förstås stora bilder på Cissi och en uppmaning att swisha dem så de kan leka journalister. Verkligen imponerande uselt.

Nu tycker jag väl att man kan ge sidan lite mer tid än två timmar innan man sågar den. Jag tror dock att Cissi kommer att lämna det här projektet inom tre månader eftersom hon och resten av redaktionen kommer ha blivit oense och Cissi kommer vara arg för att HON inte ensam får stå i centrum. Sen kommer Cissi passa på att hänga ut någon av dem andra på sin IG för att skjuta över skulden på dem.
Jag menar, hon har gjort en intervju med Unni Drougge men halva artikeln handlar ändå om Cissi Wallin...
Citera
2019-05-22, 12:36
Medlem
HarryScheinens avatar
Att autisten och adhd-monstret Cissi Wallin fejkat ett aftonbladskt inlägg av Jan Guillou och en tweet av Alexander Bard lär kosta rödtotten CW - även om hen gift sig rikt kommer inga penningar i världen att ge henne en fribiljett från fängelse. Alexander Bard och Jan Guillou bör omgående polisanmäla det fartblinda missfostret CW. Hon hör hemma på en anstalt (alternativt institution), ej ute i det fria, räcker det inte med att hon satte Fredrik Virtanen i skiten pga att hon kände skam och smuts efter att ha idkat samlag med honom på fyllan?
Citera
2019-05-22, 12:49
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Nu tycker jag väl att man kan ge sidan lite mer tid än två timmar innan man sågar den. Jag tror dock att Cissi kommer att lämna det här projektet inom tre månader eftersom hon och resten av redaktionen kommer ha blivit oense och Cissi kommer vara arg för att HON inte ensam får stå i centrum. Sen kommer Cissi passa på att hänga ut någon av dem andra på sin IG för att skjuta över skulden på dem.
Jag menar, hon har gjort en intervju med Unni Drougge men halva artikeln handlar ändå om Cissi Wallin...
Halva? Det är ju bara en genomgång av likheterna dom emellan och hur cissi gått igenom en häxbränning.
Det innehåller också några extremt skumma försök till en målande text. Mirakulöst dålig text har dom ingen redaktör som kan skriva om? Fick drougge ens svara på något? Hade svårt att hitta något.
Citera
2019-05-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Halva? Det är ju bara en genomgång av likheterna dom emellan och hur cissi gått igenom en häxbränning.
Det innehåller också några extremt skumma försök till en målande text. Mirakulöst dålig text har dom ingen redaktör som kan skriva om? Fick drougge ens svara på något? Hade svårt att hitta något.

Hon har i princip bara sammanställt deras podavsnitt till en text.
Citera
2019-05-22, 13:35
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Det börjar bra. Upprepat förtal av Virtanen det är inte omöjligt att en Niclas Salomonsson också förtalas i Cissis intervju med Unni Drougge.

https://gardets.nu/cissi-wallin-mote...livit-tystade/

Det är bara att tacka flickorna för den nya underhållningssajten och plocka fram popcorn medan vi väntar på mer södermalmskt inbördeskrig.
Citera
2019-05-22, 13:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det börjar bra. Upprepat förtal av Virtanen det är inte omöjligt att en Niclas Salomonsson också förtalas i Cissis intervju med Unni Drougge.

https://gardets.nu/cissi-wallin-mote...livit-tystade/

Det är bara att tacka flickorna för den nya underhållningssajten och plocka fram popcorn medan vi väntar på mer södermalmskt inbördeskrig.

Gammal skåpmat. Från 2007 detta så inte troligt att denna Niclas bryr sig.

Citat:
DEN UTPEKADES VERSION Författaren Unni Drougges nya roman, om ett stormigt förhållande med mannen Niclas, har den senaste tiden utlöst ett häftigt meningsutbyte i flera medier och *blivit en offentlig angelägenhet. På SvD Brännpunkt den 27 november framförde Unni Drougge på nytt allvarliga anklagelser mot honom. Här går den utpekade Niclas Salomonsson, *litterär agent, i svaromål och ger sin version av det sjuåriga förhållandet.
https://www.svd.se/unni-forsorjer-sig-pa-fortal

Förvånande att de ens lyckades få till en intervju. Att Unni och Cissi kan komma överens om vem som ska stå i centrum (eller nja ett konststycke av Cissi att få det mesta att handla om henne själv). Unni känns ju som Cissi om en sisådär 30 år så kanske inte konstigt att detta blev första scoopet.
Citera
2019-05-22, 14:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell

Ja den intervjun satte agendan direkt från start

Det är +10 kockar på samma soppa där alla redan tycker sig förbisedda i det offentliga samtalet. Tacka Gudarna för att det kommer bli stormigt. Det första lär bli om vem som ska få ta hand om dessa stålar som swishas in och bråk om att dessa inte räcker. Se bara på Lamotte som knappt får in för att försörja sig på egen hand. Här är det en massa som ska dela på stålarna där det givet lär bli Cissi som ska fördela.
Citera
2019-05-22, 15:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och enligt Lamotte så går det till Cissi Wallin. I min bok så har Lamotte högre trovärdighet och integritet än Wallin så tills vidare väljer jag att ta hans ord över hennes. Jag är dessutom inte särskilt upprörd.

Det var inte specifikt riktat mot dig. Mycket muppar i tråden och i kommentarerna till Lamottes inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Alltså är det det enda dessa kvinnor kan? Att starta organisationer som måste sponsras via swish? Hur kommer det sig att de aldrig kan starta riktiga företag med riktiga inkomster och en riktig omsättning?

Jag ser inte problemet. Det är många som hånat Lamotte för swishjournalistik , samtidigt som journalister lever på presstöd , fackavgifter och (borgerliga tidningar) generösa företag som driver tidningar som går med förlust.
Vill folk betala är det väl det mest ärliga viset att gå runt på?
Citera
2019-05-22, 17:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Att autisten och adhd-monstret Cissi Wallin fejkat ett aftonbladskt inlägg av Jan Guillou och en tweet av Alexander Bard lär kosta rödtotten CW - även om hen gift sig rikt kommer inga penningar i världen att ge henne en fribiljett från fängelse. Alexander Bard och Jan Guillou bör omgående polisanmäla det fartblinda missfostret CW.
Vilket brott skulle det röra sig om anser du?
Citera
2019-05-22, 18:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Nu har jag tittar lite på Gardet och läst Cissis intervju med Unni Drougge. Där hängs Unnis tidigare sambo ut med namn trots att händelserna ligger cirka 15 år tillbaka i tiden. Det kanske är en förespegling av vad som komma skall? Att ingen man som misshandlat en kvinna, dömd eller inte, ska känna sig säker på att inte bli namngiven och uthängd på Gardet? Frågan är i så fall vad syftet med uthängningarna är? Om det är mer att bedriva hämnd mot män än att driva den feministiska kampen?

Därför kommer jag osökt till frågan om Gardet har en ansvarig utgivare? De påstår sig driva journalistisk verksamhet, men jag hittar ingenting på sidan om ansvarig utgivare. Det kan vara intressant då helt olika regler gäller för vad man får skriva när man publicerar personuppgifter eftersom tryckfrihetsförordningen då står över personuppgiftslagen.

Men jag ska ge Gardet en chans i alla fall. Det kanske kan bli lite spännande läsning
Citera
2019-05-22, 22:20
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Jag tillhör ju den knäppa skara som både är polare med FV och Cissi och tycker att de borde försöka hitta någon typ av försoning..

Bortsett från det blir jag glad över att Cissi nu verkar ha hittat tillbaka till det allmänna istället för att fastna bara i det personliga.

Intervjun med Unni är fem getingar . Tycker också Gardet är radikalfeminism när den är som bäst. Plus tunga och bra skribenter .

Öppnade en tråd om Gardet i forumet om feminism som slängdes i papperskorgen ( säger inte att modden hade fel). Känns som läge att Gardet borde diskuteras i en egen tråd snarare än under skvaller om Cissi ( kanske finns redan en sån tråd?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in