2019-04-23, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Har du printscreen på detta? Jag tror inte en sekund på att Virtanen skulle namnge Cissi Wallin vid namn på sin instagram. Framför allt inte efter att hon utreds för grovt förtal.

Skitsnack från din sida...

Det var inte fredrik som la ut det utan någon annan. En gubbe på en bild på fredrik och skrev något om hans bok och sen att "nu har väl Cissi Wallin haft sitt lilla roliga" .
Jag skrev aldrig att Virtanen lagt ut det.
Citera
2019-04-23, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
"Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart!"

Vill du ge lite exempel på det? De kommentarer jag i efterhand nu sett var nämligen väldigt vettiga.

Hon tog bort de galna. Hur som helst har jag mött henne i annat sammanhang och hon verkade koko då med.
Citera
2019-04-23, 07:06
Medlem
Citat:
"Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart!"

Vill du ge lite exempel på det? De kommentarer jag i efterhand nu sett var nämligen väldigt vettiga.

Hon tog bort de galna. Men bla att Sigge gjort mer för feminismen än de flesta.
Citera
2019-04-23, 11:00
Medlem
Citat:

Du kan väl själv ge exempel på väldigt vettiga inlägg.
Citera
2019-04-23, 12:44
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Har CW vid något annat tillfälle än nedan kommenterat att hon själv utövat våld-i-nära-relation? Det skulle vara intressant att höra hennes tankar kring detta, då sådant våld och förskjutandet av sådana gärningsmän tycks vara en av hennes hjärtefrågor (åtminstone just nu).

https://cissiwallinlooks.wordpress.c.../12/alkoholen/

Jag har faktiskt tänkt precis på det. Hon har själv berättat att hon utövat våld i en relation men det tycks ingen bry sig om.

Hon har för inte alltför längesedan på sin instagram berättat att hon gått via barn för att komma åt en pappa som betedde sig illa åt.

Tidigare outade hon feministen When Darkness Falls vid namn på twitter på grund av fejd dem emellan trots att hon visste att hon levde under hot.

Som jag skrivit tidigare skrev hon mail till en killes arbetsgivare när han på sin privata facebook drog ett skämt om hennes instagramsida med motiveringen att ”jobbar man för staten så ska man bete sig på ett särskilt bra sätt”.

För något halvår sedan hängde hon ut en läkare som hon tyckte bemötte henne på fel sätt.

Idag lägger hon på sin instagram upp en kommentar från en kvinna som säger att hon nu avföljer Cissi. Cissi tycker inte att det är att hänga ut henne.

Alltså, hon om något har ju problem med en grandios självbild. Ingen som helst förmåga att bemöta kritik utan går direkt i spinn och utnyttjar sin stora följarskara till att hänga ut. Jag fattar inte att så många köper det.
Citera
2019-04-23, 12:54
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Jag har faktiskt tänkt precis på det. Hon har själv berättat att hon utövat våld i en relation men det tycks ingen bry sig om.

Hon har för inte alltför längesedan på sin instagram berättat att hon gått via barn för att komma åt en pappa som betedde sig illa åt.

Tidigare outade hon feministen When Darkness Falls vid namn på twitter på grund av fejd dem emellan trots att hon visste att hon levde under hot.

Som jag skrivit tidigare skrev hon mail till en killes arbetsgivare när han på sin privata facebook drog ett skämt om hennes instagramsida med motiveringen att ”jobbar man för staten så ska man bete sig på ett särskilt bra sätt”.

För något halvår sedan hängde hon ut en läkare som hon tyckte bemötte henne på fel sätt.

Idag lägger hon på sin instagram upp en kommentar från en kvinna som säger att hon nu avföljer Cissi. Cissi tycker inte att det är att hänga ut henne.

Alltså, hon om något har ju problem med en grandios självbild. Ingen som helst förmåga att bemöta kritik utan går direkt i spinn och utnyttjar sin stora följarskara till att hänga ut. Jag fattar inte att så många köper det.

...och hon börjar nu blockera de kvinnor som påpekade att ”hon är bra men att hon inte behöver hänga ut alla som kritiserar henne”. Bara liksom för att stryka under det jag skrev om att hon inte kan ta kritik. Hon passar även på att ta cred för samtyckeslagen för att visa på sin grandiosa självbild.
Citera
2019-04-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
...och hon börjar nu blockera de kvinnor som påpekade att ”hon är bra men att hon inte behöver hänga ut alla som kritiserar henne”. Bara liksom för att stryka under det jag skrev om att hon inte kan ta kritik. Hon passar även på att ta cred för samtyckeslagen för att visa på sin grandiosa självbild.
Jag mår illa när jag läser hennes inlägg. Hon ljuger om saker precis varje dag, och alltid i syfte att framställa sig själv i bättre dager. Mår lika illa när jag läser alla aggressiva hetsande papegojkommentarer skrivna av personer som helt enkelt måste ha en rejäl intelligensnedsättning 🤮. Vad är det för människor?!
Citera
2019-04-24, 12:54
Medlem
Ni som följer henne på instagram, vad skriver hon för saker?
Citera
2019-04-25, 11:04
Medlem
Ska bli intressant att se om CW eller hennes svägerska gör upprop mot denna nyhet:
https://www.expressen.se/nyheter/bro...-valdtaktsman/

eller om det bara är vita män som är det stora hotet mot kvinnor?
Citera
2019-04-25, 15:38
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Ni som följer henne på instagram, vad skriver hon för saker?
Det är ett fascinerande, fullkomligt haveri. Uthängningar av följare som uttrycker minsta (även konstruktiv- och vänlig) kritik, långa videomonologer, skärmdumpar och syrliga kommentarer hit och dit - samt en och annan bild på ungen. Samt hennes följare som kommenterar helt blint och hejar på.
Det är verkligen intressant.
Citera
2019-04-25, 16:50
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Det var inte fredrik som la ut det utan någon annan. En gubbe på en bild på fredrik och skrev något om hans bok och sen att "nu har väl Cissi Wallin haft sitt lilla roliga" .
Jag skrev aldrig att Virtanen lagt ut det.

Vad är grejen med att du undanhåller information i varenda inlägg?
Börja tala ur skägget för fan.
Citera
2019-04-26, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

De vill leva ett liv utan risker, det är inte ett liv för en människa, och det är inte alternativ för ett "djur". Att leva på riktigt innebär att ta risker. Jag förfasas över utvecklingen där kvinnor låser in sig i skyddade rum, påhejade av instgram-feminsterna.

Det finns problem vi måste ta tag i men dessa är inte enbart socialkonstruktivistiska.

Det stora problemet är den abstrakta kategorin "män". Det är en kategori som måste brytas ner i beståndsdelar för att utforma effektiva åtgärder mot brott. Men detta är man från feministiskt håll inte intresserad av, eftersom som man riskerar att kränka någon/en grupp. Att tala om patriarkatet och relativisera allt våld som män gör sig skyldiga till är lätt, och generar ryggdunk i de egna leden.

Väl formulerat. Den vulgärfeministiska rörelsens egna, interna ideologiska motsättningar framkallar närmast nåt slags hjärnkramper hos sina följare. "Män" är dåliga, men samtidigt är ju könet en social konstruktion, så vem är egentligen en "man"?

Man ska ha tolkningsföreträde, och då gäller det att man är ett offer, alltså måste man leta med ljus och lykta efter orsaker att vara kränkt. När man är en stormrik helvit nyrik överklasskärring som Cissi, så gäller det att bli kränkt å andras vägnar. Man måste sitta och älta andras oförrätter, vilket är ett ideologiskt krav, fast antagligen ganska skadligt för psyket. Eller så får man leta upp grejer som är decennier gamla.

Osv osv.

Förr fanns inte sociala medier, men jag börjar tänka på 60-talskommunismen. De hade krav på självkritik, bildade sekter och attackerade friskt varandra i olika splittringar. De brann också mer eller mindre ut efter några intensiva år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in