Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Sigge likear en bild och Instagram går bananas, vad fan är det som pågår? Dessa svansar som flippar för ingenting. Jag förstår inte hur folk orkar. Jag antar att folk har barn och liv och sådant. Hur, HUR har man tid att lägga energi på ett inlägg om en halvkändis som likear en bild på Instagram? På riktigt?
Jag har knappt tid med sådant och jag har inga barn alls.
Antar att dom vill hävda att dom tar den goda fajten mot det onda. Det enda sådana här onödiga kändistjafs gör är att polarisera mera. Sigge och hans fru är uppskattade av sina följare på olika sätt.
Båda har haft en feministisk framtoning i poddar och andra medier. Sigge är ju liksom bryggan mellan kepskillar och feminister. Han är ju faktiskt en sådan som kan påverka killar att tänka om. Precis det Cissi Wallin och hennes följare vill. Att killar ska fatta problemet.
Detta gör ju per automatik att det skapas ännu mer polarisering.
Men, i det stora hela. Det är så superfjantigt och omoget att fajtas på Instagrams kommentarsfält.
Jag förstår inte hur folk orkar. Det gör liksom noll skillnad. NOLL.
Jag håller med om att det är i sak är väldigt småsint, rent utav löjligt att skapa en fars av något så litet som en like på Instagram, samtidigt är det väl troligt att Sigge står på FW´s sida i det här (det var inget misstag, som det framställs av frun, på sin vägg). Jag tycker hans summering av CW´s nedsolkande av feminism, som CW också ägnar en post åt, var rätt vitaliserande och inte helt fri från poänger.
Det vitaliserande är att hon inte nu står helt oemotsagt på sociala medier, en backlash kommer att komma -det här kan vara en början på en sådan.
PS. CW klagar på hur mycket denna förundersökning kostat - det är ju hon själv som fördröjer den genom att komma med påpekande som måste utredas, i en förhoppning att den inte kommer se dagens ljus innan oktober, då brottet preskriberas.