Citat:
Ursprungligen postat av
Pigge2
Jag tror Sigges fru gjorde bort sig mer än honom och CW tillsammans. Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart! Man börjar nästan undra om deras äktenskap döljer någon mörk hemlighet eftersom hon verkade så maniskt besatt av att försvara sin make i absurdum. Han är perfekt och det bästa som hänt feminismen någonsin framhärdade hon med ett närmast obefintligt ordförråd . Lägg till irrationella puss emojies på det! Men även i real life verkar hon korkad och besatt av yta.
Instagram generellt sett är det värsta som hänt feminismen. Liksom Twitter är det ingen plattform för en seriös debatt, utan används främst som marknadsföring för det egna varumärket, där feminism kokats ner till vad som kallas "male bashing".
Gemensamt för alla dessa "feminister" är att de dels är helt okunniga i feministisk teoribildning, samt att de är helt ignoranta när det kommer frågor som rör biologi. Det råder närmast konsensus bland biologer att det finns uppenbara skillnader mellan män och kvinnor - givetvis för teoretiskt och osexigt för att slå igenom i sociala medier.
De tror i grund och botten att allt är en social konstruktion, men har, tänker jag mig, inga svårigheter att se biologiska skillnader när det kommer till "djur". De kan peka ut problem in i absurdum, men förstår man inte att biologi är en faktor som påverkar beteende kan man aldrig förändra något på riktigt.
Nietzsche lär ha sagt, som en kritik till mänskligheten, att vi tror att vi är skapelsen kronjuvel. I vår tid, i Sverige, är väl den övre medelklassflickan denna kronjuvel vars erfarenheter aldrig kan ifrågasättas.
De vill leva ett liv utan risker, det är inte ett liv för en människa, och det är inte alternativ för ett "djur". Att leva på riktigt innebär att ta risker. Jag förfasas över utvecklingen där kvinnor låser in sig i skyddade rum, påhejade av instgram-feminsterna.
Det finns problem vi måste ta tag i men dessa är inte enbart socialkonstruktivistiska.
Det stora problemet är den abstrakta kategorin "män". Det är en kategori som måste brytas ner i beståndsdelar för att utforma effektiva åtgärder mot brott. Men detta är man från feministiskt håll inte intresserad av, eftersom som man riskerar att kränka någon/en grupp. Att tala om patriarkatet och relativisera allt våld som män gör sig skyldiga till är lätt, och generar ryggdunk i de egna leden.
Men att förändra saker i grunden verkar de vara helt likgiltiga inför.