2019-04-19, 16:25
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Sigge säger i senaste poden -360 att han vägrar att överhuvudtaget att ha med Cissi att göra from nu ! Hon är för rabiat eller hur han nu uttryckte det hela !

Kommer inte heller ihåg Sigges exakta ord, men det där är lite smart gjort av honom. "Mata inte trollen" är ett urgammalt uttryck som folk verkligen borde ta till sig lite oftare. Vet inte hur många följare CW har, men det är väl tiotusentals? Ändå gissar jag att det bara är en bråkdel av dessa följare som sitter och skriker och låtsas vara arga för att få lite spänning i livet. Det är bra att Sigge inte ger CW mer uppmärksamhet när hennes taktik är att piska upp mobben i sociala medier för att få som hon vill.

Problem brukar uppstå när Aftonbladet och/eller Expressen ska göra "journalistik" av det hela och måste göra förenklingar och klickvänliga rubriker för att få läsare. Då kan stormen börja få fart på riktigt. Hoppas Sigge kan hålla sig och fortsätta ignorera CW. Det är rätta vägen att gå. Sigge vet allt detta, men det måste ändå vara ordentligt svårt att bara ignorera en sån sak om han tycker att CW gör fel.
Senast redigerad av DogsDAmour 2019-04-19 kl. 16:28.
Citera
2019-04-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
För oss som inte lyssnar på podden eller följer de inblandade på insta, vad händer?

Undrar jag också ! Sigge sa bara att han inte vill ha med C W att göra !
Citera
2019-04-20, 13:40
Medlem
Citat:
För oss som inte lyssnar på podden eller följer de inblandade på insta, vad händer?

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Undrar jag också ! Sigge sa bara att han inte vill ha med C W att göra !

Det går utmärkt att läsa en-två sidor bak i tråden så finns sammanfattning i tråden.
Citera
2019-04-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det går utmärkt att läsa en-två sidor bak i tråden så finns sammanfattning i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av KhrystalCastles
Följer hennes Instagram med stort intresse och, ja faktiskt, förtjusning då jag anser att hennes offentliga mentala förfall är så in i helvete fascinerande. Den senaste tiden känns det som att hon hänger ut allt och alla, även ickekändisar, oftast baserat på att hon fått kritik eller bara blivit ifrågasatt på någon punkt. Då kan det heta att man är emot kvinnor (???) eller sprider kvinnohat.

Idag brände det till ordentligt dock när hon hängde ut Sigge Eklund för att han hade, ja hör och häpna, LIKEAT en bild på Virtanens instagram. En like. I kommentarsflödet blev det såklart snabbt uppeldad stämning mot ”mansgrisen” Eklund och hans fru Malin försökte nyansera en aning, dock helt lönlöst. Kommentar efter kommentar från Wallin och hennes svans om att Malin endast gick mansgrisens ärenden etc etc.

Mitt under det verbala slaget så verkar dock Wallins konto försvunnit/blivit avstängt. Är det någon som hann printscreena kommentarerna innan de försvann? Känns som att man skulle kunna ha en nice helkväll med lite chips, folköl, en joint och botanisera bland uppretade imbeciller 😎

Oki det var pga liken
Citera
2019-04-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KhrystalCastles
Följer hennes Instagram med stort intresse och, ja faktiskt, förtjusning då jag anser att hennes offentliga mentala förfall är så in i helvete fascinerande. Den senaste tiden känns det som att hon hänger ut allt och alla, även ickekändisar, oftast baserat på att hon fått kritik eller bara blivit ifrågasatt på någon punkt. Då kan det heta att man är emot kvinnor (???) eller sprider kvinnohat.

Idag brände det till ordentligt dock när hon hängde ut Sigge Eklund för att han hade, ja hör och häpna, LIKEAT en bild på Virtanens instagram. En like. I kommentarsflödet blev det såklart snabbt uppeldad stämning mot ”mansgrisen” Eklund och hans fru Malin försökte nyansera en aning, dock helt lönlöst. Kommentar efter kommentar från Wallin och hennes svans om att Malin endast gick mansgrisens ärenden etc etc.

Mitt under det verbala slaget så verkar dock Wallins konto försvunnit/blivit avstängt. Är det någon som hann printscreena kommentarerna innan de försvann? Känns som att man skulle kunna ha en nice helkväll med lite chips, folköl, en joint och botanisera bland uppretade imbeciller 😎
Jag kan säga att Sigge och hans fru gjorde bort sig helt i detta fall. Det var inte bara en bild han likeade utan även en tillhörande bildtext. Hans fru gick sedan ut med att hennes man inte läst texten och att han gjort mer för feminismen än CW. Sigge så sin sida förde enbart debatten på sin frus instagram och tog bort de flesta inlägg, även mycket sakliga sådana. Jag blev förvånad eftersom jag tidigare upplevt honom som eftertänksam.
Citera
2019-04-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag kan säga att Sigge och hans fru gjorde bort sig helt i detta fall. Det var inte bara en bild han likeade utan även en tillhörande bildtext. Hans fru gick sedan ut med att hennes man inte läst texten och att han gjort mer för feminismen än CW. Sigge så sin sida förde enbart debatten på sin frus instagram och tog bort de flesta inlägg, även mycket sakliga sådana. Jag blev förvånad eftersom jag tidigare upplevt honom som eftertänksam.

Jag tror Sigges fru gjorde bort sig mer än honom och CW tillsammans. Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart! Man börjar nästan undra om deras äktenskap döljer någon mörk hemlighet eftersom hon verkade så maniskt besatt av att försvara sin make i absurdum. Han är perfekt och det bästa som hänt feminismen någonsin framhärdade hon med ett närmast obefintligt ordförråd . Lägg till irrationella puss emojies på det! Men även i real life verkar hon korkad och besatt av yta.
Citera
2019-04-20, 22:46
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag tror Sigges fru gjorde bort sig mer än honom och CW tillsammans. Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart! Man börjar nästan undra om deras äktenskap döljer någon mörk hemlighet eftersom hon verkade så maniskt besatt av att försvara sin make i absurdum. Han är perfekt och det bästa som hänt feminismen någonsin framhärdade hon med ett närmast obefintligt ordförråd . Lägg till irrationella puss emojies på det! Men även i real life verkar hon korkad och besatt av yta.

Instagram generellt sett är det värsta som hänt feminismen. Liksom Twitter är det ingen plattform för en seriös debatt, utan används främst som marknadsföring för det egna varumärket, där feminism kokats ner till vad som kallas "male bashing".

Gemensamt för alla dessa "feminister" är att de dels är helt okunniga i feministisk teoribildning, samt att de är helt ignoranta när det kommer frågor som rör biologi. Det råder närmast konsensus bland biologer att det finns uppenbara skillnader mellan män och kvinnor - givetvis för teoretiskt och osexigt för att slå igenom i sociala medier.

De tror i grund och botten att allt är en social konstruktion, men har, tänker jag mig, inga svårigheter att se biologiska skillnader när det kommer till "djur". De kan peka ut problem in i absurdum, men förstår man inte att biologi är en faktor som påverkar beteende kan man aldrig förändra något på riktigt.

Nietzsche lär ha sagt, som en kritik till mänskligheten, att vi tror att vi är skapelsen kronjuvel. I vår tid, i Sverige, är väl den övre medelklassflickan denna kronjuvel vars erfarenheter aldrig kan ifrågasättas.

De vill leva ett liv utan risker, det är inte ett liv för en människa, och det är inte alternativ för ett "djur". Att leva på riktigt innebär att ta risker. Jag förfasas över utvecklingen där kvinnor låser in sig i skyddade rum, påhejade av instgram-feminsterna.

Det finns problem vi måste ta tag i men dessa är inte enbart socialkonstruktivistiska.

Det stora problemet är den abstrakta kategorin "män". Det är en kategori som måste brytas ner i beståndsdelar för att utforma effektiva åtgärder mot brott. Men detta är man från feministiskt håll inte intresserad av, eftersom som man riskerar att kränka någon/en grupp. Att tala om patriarkatet och relativisera allt våld som män gör sig skyldiga till är lätt, och generar ryggdunk i de egna leden.

Men att förändra saker i grunden verkar de vara helt likgiltiga inför.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-04-20 kl. 22:53.
Citera
2019-04-20, 23:21
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag kan säga att Sigge och hans fru gjorde bort sig helt i detta fall. Det var inte bara en bild han likeade utan även en tillhörande bildtext.

Utveckla tack.
Citera
2019-04-21, 12:36
Medlem
Citat:
Utveckla tack.

En bild på Virtanen och i texten stod det att Cissi Wallin haft sitt lilla roliga.
Citera
2019-04-22, 13:02
Medlem
Citat:
En bild på Virtanen och i texten stod det att Cissi Wallin haft sitt lilla roliga.

Har du printscreen på detta? Jag tror inte en sekund på att Virtanen skulle namnge Cissi Wallin vid namn på sin instagram. Framför allt inte efter att hon utreds för grovt förtal.

Skitsnack från din sida...
Citera
2019-04-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Har du printscreen på detta? Jag tror inte en sekund på att Virtanen skulle namnge Cissi Wallin vid namn på sin instagram. Framför allt inte efter att hon utreds för grovt förtal.

Skitsnack från din sida...
Inlägget var inte från Virtanen. Printscreen finns på CWs Instagram
Bilden var på FVs nya bok.
Citera
2019-04-22, 20:29
Medlem
Citat:

"Hon agerade som en bipolär 14 åring som smuttat på mammas cocktail. Helt bissart!"

Vill du ge lite exempel på det? De kommentarer jag i efterhand nu sett var nämligen väldigt vettiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in