2012-09-18, 21:21
Medlem
denfinastavens avatar
nu är anonine bannat från quakenet och fungerar inte på en del streams (twitch)
Citera
2012-09-18, 22:35
Medlem
Freeedriiks avatar
Skaffade tidigare idag, måste säga att jag är måttligt imponerad...låg på ungefär 500-1200kb/s. utan mellan 8-10 mbit.

100 mbit fiber.
Citera
2012-09-20, 12:01
Medlem
Gav upp försöken att få OpenVPN att fungera, och installerate PPTP istället. Det gick igång.

En fråga dock. När jag drar igång VPN och sedan börjar ladda ner från t.ex. TPB vill jag ju självklart att VPN ska köra hela tiden. Om VPN-tunneln går ner mitt i nedladdningen är ju min IP vidöppen för insyn. Problemet är just att PPTP verkar koppla ner sig själv ganska frekvent. Kan man göra något för att undvika det? Eller alternativt, kan jag ställa in något så att min internetuppkoppling går ner när min VPN går ner? Eller som tredje alternativ, kan jag automatiskt stoppa pågående nedladdningar i uTorrent / TBP?
Citera
2012-09-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brittan45
Gav upp försöken att få OpenVPN att fungera, och installerate PPTP istället. Det gick igång.

En fråga dock. När jag drar igång VPN och sedan börjar ladda ner från t.ex. TPB vill jag ju självklart att VPN ska köra hela tiden. Om VPN-tunneln går ner mitt i nedladdningen är ju min IP vidöppen för insyn. Problemet är just att PPTP verkar koppla ner sig själv ganska frekvent. Kan man göra något för att undvika det? Eller alternativt, kan jag ställa in något så att min internetuppkoppling går ner när min VPN går ner? Eller som tredje alternativ, kan jag automatiskt stoppa pågående nedladdningar i uTorrent / TBP?

http://www.guavi.com/vpncheck_pro.php

Rekommenderas varmt. Enkelt program. Gör vad det ska. I samma stund som VPNCheckPro märker att det sker en förändring i din anslutning så avslutas alla program som finns i din egna lilla lista över ljusskygga program. Helt klart värt engångskostnaden på 160-170 SEK (beroende på rådande växelkurs). Prova på 14 dagar kostnadsfritt.
Citera
2012-09-20, 19:07
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ataughon
http://www.guavi.com/vpncheck_pro.php

Rekommenderas varmt. Enkelt program. Gör vad det ska. I samma stund som VPNCheckPro märker att det sker en förändring i din anslutning så avslutas alla program som finns i din egna lilla lista över ljusskygga program. Helt klart värt engångskostnaden på 160-170 SEK (beroende på rådande växelkurs). Prova på 14 dagar kostnadsfritt.
Eller så laddar man hem ett gratisprogram som gör exakt samma sak: http://vpnetmon.webs.com/
Citera
2012-09-20, 19:49
Medlem
Rainst0rms avatar
Tips till er som kör linux och vill undvika att läcka er riktiga IP-adress, när VPN tappar kontakten
http://ubuntuforums.org/showpost.php...80&postcount=6
Citera
2012-09-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danberose
Sedan igår har jag dock problem; den vägrar att ansluta sig. Detta problem har jag haft nån gång tidigare, men endast under kanske 30 min eller så. Nu har jag försökt koppla upp i mer än 24 timmar utan att det fungerar. Jag har även ominstallerat open vpn, men detta hjälpte föga. Är det nån som har några tips?

EDIT: Det står: "Resolve: cannot resolve hostadrdress: openvpn.net [NO_DATA]The requested name is valid but does not have an IP address"

Jag har dock en ip adress tilldelad till IPv4 enligt kommandtolken ipconfig, och kan ansluta till internet utan open vpn.

Jag har skickat en fråga till anonine, får se när de svarar.

Jag har samma fel, och detta började för någon dag sen även för mig. Har du fått något svar?
Citera
2012-09-21, 11:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittan45

Du kan använda din mjukvarubrandvägg till att endast tillåta trafik genom vpn för vissa program. Jag använder comodo för detta.

Här borde jag ange en länk till en aktuell guide som tar med de senaste ip-adresserna som anonine skaffat. Men jag vet inte om det finns någon sådan.
Citera
2012-09-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timescale
Jag har samma fel, och detta började för någon dag sen även för mig. Har du fått något svar?

Löste problemet genom att ändra min DNS till openDNS.

Är det någon som kan förklara varför detta löste mitt problem? Är det min ISP som sitter och förgiftar DNSn?
Citera
2012-09-21, 17:15
Medlem
Betongbarns avatar
Har kört Anonine i en månad ungefär tycker jag fungerar bra, har aldrig strulat och jag kan maxa mitt internet (har 10/1).

Ska nog byta till Mullvad och se om det fungerar lika bra då man kan betala smidigt och anonymt med BitCoins...
Citera
2012-09-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timescale
Löste problemet genom att ändra min DNS till openDNS.

Är det någon som kan förklara varför detta löste mitt problem? Är det min ISP som sitter och förgiftar DNSn?
Verkar som om det bara var en tillfällighet att detta löste problemet, nu är det samma sak igen, även med openDNS.
Citera
2012-09-23, 19:24
Medlem
NickeApas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Eller så laddar man hem ett gratisprogram som gör exakt samma sak: http://vpnetmon.webs.com/
Något tips på liknande för Mac?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in