2013-04-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Jag hade tidigare tjänsten via PPTP, men tänkte att jag skulle testa med
deras open VPN för skojs skull. Hade under första tiden inget problem alls,
men nu på sista tiden så har jag uppdagat att det verkar som att de kopplar
ifrån allt oftare, vilket jag uppdagat genom att jag har blivit utloggad från fler
sidor samt att man sitter med nytt IP.

Har man missat något tro, eller är openVPN på väg nedåt ?
Har inte märkt något. Kanske står något i OpenVPN loggen?
Citera
2013-04-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noyameki
Har inte märkt något. Kanske står något i OpenVPN loggen?

scrollade igenom och uppdagade att ganska exakt 12 tim efter inlogg så
hade den loggat av och sen loggat på igen, då med nytt ip..
Citera
2013-04-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
scrollade igenom och uppdagade att ganska exakt 12 tim efter inlogg så
hade den loggat av och sen loggat på igen, då med nytt ip..
Har inte hört talas om en sådan funktion Sen brukar jag inte vara inloggad så pass länge. Kanske finns något på OpenVPNs forum?
Citera
2013-04-14, 14:37
Medlem
Fogmassas avatar
Om man betalar med PayPal, är det viktigt att man har ett väldigt anonymt PayPal-konto också? Alltså, går man att spåra om man har sin vanliga mail och kontaktuppgifter för PP?
Citera
2013-04-15, 18:35
Medlem
Dejvishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Om man betalar med PayPal, är det viktigt att man har ett väldigt anonymt PayPal-konto också? Alltså, går man att spåra om man har sin vanliga mail och kontaktuppgifter för PP?

Intressant frågeställning, jag är också nyfiken på detta..nån som vet?
Citera
2013-04-15, 22:51
Medlem
shadews avatar
Paypal lämnar ut information till statliga instanser i länder där de är verksamma om brott skäligen misstänks.

Så det bästa är att köpa ett anonymt "VISA-gift-card" på Pressbyrån för kontanter och sedan betala med det som ett vanligt VISA-kort.

Betalar man via Paypal eller med eget kort kan man lika gärna vara utan VPN eftersom du är fullt spårbar ändå (Anonine loggar betalningar och varifrån dom kommer till respektive användarkonto av juridiska skäl (skattemässiga)).
Citera
2013-04-15, 22:55
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadew
Paypal lämnar ut information till statliga instanser i länder där de är verksamma om brott skäligen misstänks.

Så det bästa är att köpa ett anonymt "VISA-gift-card" på Pressbyrån för kontanter och sedan betala med det som ett vanligt VISA-kort.

Betalar man via Paypal eller med eget kort kan man lika gärna vara utan VPN eftersom du är fullt spårbar ändå (Anonine loggar betalningar och varifrån dom kommer till respektive användarkonto av juridiska skäl (skattemässiga)).

Jo men det enda som kan bevisas med det är väll att man har betalat för en VPN tjänst, vilket inte är olagligt. Anonine loggar ju inte sedan vilken ip som du har fått tilldelad till ditt konto ? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-04-15, 23:01
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Jo men det enda som kan bevisas med det är väll att man har betalat för en VPN tjänst, vilket inte är olagligt. Anonine loggar ju inte sedan vilken ip som du har fått tilldelad till ditt konto ? Rätta mig om jag har fel.

De loggar vilken IP som har hört ihop med vilket användarnamn. Efterfrågar polisen sedan om transaktioner av användaren har ju Anonine lagrat exakt varifrån en betalning kommer från. De har själva loggat vilket konto som betalat och inte; annars skulle de uppenbarligen inte ha koll hur länge du betalat för eller om de själva blir blåsta av någon som stulit ett kreditkort och handlat för. De vill ju själva ha koll på användarnas IP eftersom de inte vill råka ut för betalningar med stulna kreditkort...

Däremot loggar de inte vilken IP du har och vilken den har via deras server... om du läser noga så ser du att det är precis vad de skriver... vad de inte skriver är hur de handhaver just betalningarna...
Senast redigerad av shadew 2013-04-15 kl. 23:03.
Citera
2013-04-18, 11:18
Medlem
Citat:

Hm, undrar hur det ser ut när man köper anonine från Bahnhof?
Citera
2013-04-18, 22:14
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Hm, undrar hur det ser ut när man köper anonine från Bahnhof?

Kan betalningen spåras från Anonine till Bahnhof där du är kund och betalar så... dessutom har Bahnhof dina kunduppgifter, personnumer etc. Bästa vore att teckna ett helt nytt Anonine med ett engångs-VISA som du köper på Pressbyrån med kontanter.
Citera
2013-04-20, 00:05
Medlem
SpendOn Mastercard hittar jag, men inte engångs-VISA. Säljs verkligen engångs-VISA i Sverige? Funkar det lika bra annars med ett SpendOn Mastercard?
Citera
2013-04-20, 10:41
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
De loggar vilken IP som har hört ihop med vilket användarnamn. Efterfrågar polisen sedan om transaktioner av användaren har ju Anonine lagrat exakt varifrån en betalning kommer från.

Eh, va fan står det nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in