2017-04-22, 15:45
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Validus
OBS! Välj absolut inte Anonine, dessa är mycket oseriösa. Förutom att det är extremt dålig hastighet på tjänsten så är kundtjänst närmast det sämsta man kan tänka sig. Det finns ingen som helst antydan till service utan enbart handlar det om pengar! Personalen på kundtjänst är både ointresserade, okunniga samt väldigt otrevliga!

Anonine är ett mycket dåligt bolag som jag råder alla att hålla sig bort från!

Har inte använt Anonine på säkert 1 år men upplever att det hra blivit sämre och sämre med åren efter att jag började använda det. Dessutom har priserna generellt höjts(tror jag betalade som lägst 34kr/mån) i början, medans nu kostar det nästan 50% mer, och tycker absolut inte tjänsten har ökat i service eller hastighet. Så undvik som ovanstånde håller jag med om.

Köpte PureVPN för några dagar sedan(Lifetime account) visserligen inte as billigt men en engångssumma iafall (800kr). Där snackar vi grym tjänst
Citera
2017-05-19, 14:32
Medlem
Resorbs avatar
Någon som har upplevt att anonine är långsam på webben senaste tiden?
Problemet är inte thoughput dock. Jag får acceptabla hastigheter på nedladdning och torrents, men webbsidor verkar ladda jävligt långsamt jämfört med utan VPN. Ping verkar vara ok, kanske är det DNS som krånglar. Börjar bli lite misstänksam.
Citera
2017-07-08, 23:55
Medlem
Ganonitos avatar
Anonine verkar vara extremt oseriösa. Har upplevt att när jag kopplar upp mig på den danska servern så får jag en svensk IP-adress. Mailade dem för en vecka sen och frågade vad det berodde på men har ännu ej fått svar.
Citera
2017-09-16, 20:51
Medlem
bjornebarns avatar
IPv6 på eller inte?

Jag märkte att om jag har IPv6 aktiverat så tunnlas det inte via anonine, vilket jag antar innebär att min anslutning inte är anonym. Därför stängde jag av IPv6, men nu kan jag inte längre ansluta till anonine. Jag får bara connection timeout och jag testade flera servrar...

Någon som har någon aning?
Citera
2018-08-09, 19:06
Medlem
Tänkte väcka liv i denna tråd igen, så hoppas någon kan ge mig lite tips.
Jag håller på med bonusbetting, behöver inte gå in så mycket på det för ni som inte känner till det, men det innebär helt enkelt att man behöver ändra in IP väldigt ofta.

Jag har tidigare kört internetdelning från telefenon då man får en ny IP varje gång, men detta har det senaste inte fungerat helt vattentätt och kostat mig en del pengar. Sökte runt på lite lösningar och Anonine verkar fungera bra för det ändamålet jag är ute efter. Dock verkar flera missnöjda här? Därför undrar jag om ni har några tips på liknande tjänst istället men som ska vara bättre?
Citera
2018-10-21, 10:12
Medlem
PrisonMikes avatar
Har en router med DD-WRT (big) installerat. Vill köra Anonine OpenVPN i den. Jag har erfarenhet av att göra detta tidigare.

Följde Anonines guide men blir inte uppkopplad mot dem utan är oskyddad ändå. Har fått "hjälp" av deras kundtjänst men det funkar ändå inte. Däremot funkar det med deras klientprogram och på mobila enheter. Mitt id och password är korrekta alltså.

Mullvad fungerar bra i routern när jag följer deras inställningar.

Är det någon som just nu kör Anonine i DD-WRT och kan skärmdumpa sina inställningar (måla över ID och password) och lägga upp? Det är inställningarna under Tjänster - VPN och Administration - Kommandon jag är intresserad av. Tack!
Citera
2019-06-05, 00:31
Medlem
PrisonMikes avatar
Jag avinstallerade DD-WRT och gick över till Asus WRT-Merlin. Jag fick Anonine att funka genom att mixtra lite med inställningarna.

Så här ser de ut:
https://minfil.com/O33ba4u2nc/Works_1_png
https://minfil.com/N73fa3u0nb/Works_2_png

Givetvis ska Static Key och Certificate Authority ha sina nycklar.

Kan dock inte rekommendera Anonine utan rekommenderar hellre Mullvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in