2012-09-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonno16
Fungerar open vpn lika bra med mbilt bredband som med fast? Har skaffat Telenors 80 mbit mobila bredband...

Aja det fungerar utan dns leaks men det går så segt att det inte går att använda. 283 i ping och 3 mbit i hastighet....
Citera
2012-09-08, 20:06
Medlem
Näh, fy vad slött det går nu för tiden. 1600k/sec utan vpn (normalt på skit ADSL) och 20-30k/Sec med vpn på. Går knappt att surfa när man tankar. Blir ingen förnyad prenumeration här inte. Kör OpenVPN tjänsten.
Citera
2012-09-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turranius
Kör OpenVPN tjänsten.

Skaffa inte Open-VPN. Jag gjorde det i hopp om att få lite bättre hastighet, men nej.

Bor centralt i storstad, får 100/100 Mbit. När jag slår igång Open-VPN med Anonine kan jag inte streama 240p från youtube utan att buffra, och att ladda ner ligger vanligtvis på 100 KByte/s. Vissa gånger händer det att jag får 1 MByte/s, men det är ovanligt. Har varit så väldigt länge nu.

Det går knappt ens att öppna google om jag laddar ner samtidigt.
Citera
2012-09-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornFg
Skaffa inte Open-VPN. Jag gjorde det i hopp om att få lite bättre hastighet, men nej.

Bor centralt i storstad, får 100/100 Mbit. När jag slår igång Open-VPN med Anonine kan jag inte streama 240p från youtube utan att buffra, och att ladda ner ligger vanligtvis på 100 KByte/s. Vissa gånger händer det att jag får 1 MByte/s, men det är ovanligt. Har varit så väldigt länge nu.

Det går knappt ens att öppna google om jag laddar ner samtidigt.

Då det något fel på din sida, funkar hur bra som helst för mig, laddar ner och upp precis lika snabbt som jag gör när Anonine är avslagen, surfa medan går bra med.
Citera
2012-09-13, 17:15
Medlem
Är det nåt fel med Anonine? För de senaste dagarna när jag har säkerhetskollat så att anonine har funkat så de sidor som kollar upp ens ip nr visat samma ip nr som jag har innan jag startar igång anonine.

Har innan Anonine ip nr aaaaaaaaaaa och ska efter inloggning (använer OpenVPN btw) få ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. När jag sedan har kollat på olika sidor som anger ens ip nummer (som till exempel www.ipnr.nu) så har de angett att jag fortfarande har ip nr aaaaaaaaaaa trots att jag är inloggad på Anonine och då ska ha ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. Får samma "fel" på två olika datorer.

Nån annan som har drabbats av samma "fel"? Är väldigt nojig atm och vill kunna fortsätta med mina affärer. Eller är det så att utomstående ser xxxxxxxxxxxxxxxx när jag är inloggad på Anonine trots att jag ser aaaaaaaaaaa och att jag då inte behöver oroa mig?
Citera
2012-09-13, 23:50
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurre111
Är det nåt fel med Anonine? För de senaste dagarna när jag har säkerhetskollat så att anonine har funkat så de sidor som kollar upp ens ip nr visat samma ip nr som jag har innan jag startar igång anonine.

Har innan Anonine ip nr aaaaaaaaaaa och ska efter inloggning (använer OpenVPN btw) få ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. När jag sedan har kollat på olika sidor som anger ens ip nummer (som till exempel www.ipnr.nu) så har de angett att jag fortfarande har ip nr aaaaaaaaaaa trots att jag är inloggad på Anonine och då ska ha ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. Får samma "fel" på två olika datorer.

Nån annan som har drabbats av samma "fel"? Är väldigt nojig atm och vill kunna fortsätta med mina affärer. Eller är det så att utomstående ser xxxxxxxxxxxxxxxx när jag är inloggad på Anonine trots att jag ser aaaaaaaaaaa och att jag då inte behöver oroa mig?

Hmm, du tror inte det kan ha med spå(rnings)kakor att göra? Jag har inte det problemet men då å andra sidan startar jag om min webbläsare samtidigt som jag sätter igång min VPN (PPTP för närvarande).
Citera
2012-09-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Då det något fel på din sida, funkar hur bra som helst för mig, laddar ner och upp precis lika snabbt som jag gör när Anonine är avslagen, surfa medan går bra med.

Hmmm.
Jag har precis lika dålig hastighet nu. 300-400 kilobyte/sec med torrents(max ca 3 megabit alltså).
Hade full hastighet innan de senasate typ 5 dagarna då det varit extremt segt.
Fortsätter det vara så här segt, så är anonine totalt värdelöst för torrentnedladdning och isåfall läge att byta!
Citera
2012-09-15, 08:38
Medlem
Har nyss installerat Anonine OpenVPN men får det inte att lira trots många försök.

Följande händer när jag drar igång:
  1. OpenVPN auktoriserar
  2. OpenVPN hämtar min konfiguration
  3. OpenVPN meddelar att jag är ansluten - allt ser ut att vara frid och fröjd här
  4. Direkt efteråt, eller som senast när jag försöker komma ut på nätet, så kopplar OpenVPN ned och meddelar att den väntar på svar från servern (ett svar den aldrig får)

Någon so, vet vad som fallerar? Någon port som ska öppnas?

Jag kör Mac OS X (10.8.1) och bredband via Telia (Gateway 789). Efter Gatewayen (WAN avaktiverat) sitter en Apple Time Machine (=AirPort Extreme plus hårddisk) som router.
Citera
2012-09-16, 16:40
Medlem
Lensflares avatar
För mig har det gått riktigt slött de senaste två dagarna, inte ens en tiondel av farten jag brukar få med openvpn.

Någon mer som märkt av detta, eller är det bara jag?
Citera
2012-09-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brittan45
Har nyss installerat Anonine OpenVPN men får det inte att lira trots många försök.

Följande händer när jag drar igång:
  1. OpenVPN auktoriserar
  2. OpenVPN hämtar min konfiguration
  3. OpenVPN meddelar att jag är ansluten - allt ser ut att vara frid och fröjd här
  4. Direkt efteråt, eller som senast när jag försöker komma ut på nätet, så kopplar OpenVPN ned och meddelar att den väntar på svar från servern (ett svar den aldrig får)

Någon so, vet vad som fallerar? Någon port som ska öppnas?

Jag kör Mac OS X (10.8.1) och bredband via Telia (Gateway 789). Efter Gatewayen (WAN avaktiverat) sitter en Apple Time Machine (=AirPort Extreme plus hårddisk) som router.

Vilken version av Tunnelblick kör du? Använd betan, den fungerar för mig (Tunnelblick 3.3beta20)
Citera
2012-09-18, 11:21
Medlem
Jag använder senaste version, 3.8 tror jag det är (när man laddar ner från Anonines hemsida får man 3.6 och sedan föreslås en uppgradering automatiskt).

Var hittar jag v3.3/beta?
Citera
2012-09-18, 16:36
Medlem
danberoses avatar
Jag har använt anonine i en dryg månad och tycker att det funkar ganska bra. Jag kommer upp i nedladdningshastigheter på ca: 1 mb, trots att jag har mobilt bredband och kommer upp i mellan 3.5-6 mb utan anonine. På kvällarna mellan 19.30 och ca: 22.00 går det inte att använda tjänsten dock, då går det hur slött som helst. Kanske beror det på att många använder den då - det har varit så här ett tag.

Sedan igår har jag dock problem; den vägrar att ansluta sig. Detta problem har jag haft nån gång tidigare, men endast under kanske 30 min eller så. Nu har jag försökt koppla upp i mer än 24 timmar utan att det fungerar. Jag har även ominstallerat open vpn, men detta hjälpte föga. Är det nån som har några tips?

EDIT: Det står: "Resolve: cannot resolve hostadrdress: openvpn.net [NO_DATA]The requested name is valid but does not have an IP address"

Jag har dock en ip adress tilldelad till IPv4 enligt kommandtolken ipconfig, och kan ansluta till internet utan open vpn.

Jag har skickat en fråga till anonine, får se när de svarar.
Senast redigerad av danberose 2012-09-18 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in