2012-10-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Har bahnhof 100/100 och jag minns inte exakt hur snabbt jag har fått på bredbandskollen, men 60/70 typ. Ibland har jag till och med kommit upp i 10 megabyte i sekunden, men så här långsamt har jag aldrig upplevt det.

har haft det så här några dagar nu att det blir långsamt på kvällen vet du hur mycke ping du får ut ?
Citera
2012-10-27, 23:00
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias20
har haft det så här några dagar nu att det blir långsamt på kvällen vet du hur mycke ping du får ut ?

Pingen är alltid låg. Nu fick jag 12ms...

Kör jag utan vpn så brukar jag ligga mellan 0 och 3ms.

Default servern blir dock annorlunda beroende på om jag uppkopplad via vpn eller inte...
Citera
2012-10-27, 23:05
Medlem
Citat:
Pingen är alltid låg. Nu fick jag 12ms...

Kör jag utan vpn så brukar jag ligga mellan 0 och 3ms.

Default servern blir dock annorlunda beroende på om jag uppkopplad via vpn eller inte...

hmmm det bästa du kan göra är att kontakta din isp och anonine och säga att det går långsamt vissa gånger under dygnet. jag har redan gjort det . men du har rätt pingen ska inte ligga så högt när man har vpnen på. du vet inte hur hög ping du brukar ha när du får ut en snabbt hastighet ?
Citera
2012-10-27, 23:48
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
hmmm det bästa du kan göra är att kontakta din isp och anonine och säga att det går långsamt vissa gånger under dygnet. jag har redan gjort det . men du har rätt pingen ska inte ligga så högt när man har vpnen på. du vet inte hur hög ping du brukar ha när du får ut en snabbt hastighet ?

Tror du missförstod mig. Att pingen blir lite högre är ju inte så konstigt med tanke på att det blir extra hopp mellan mig och bredbandskollen. Dessutom så får jag alltid högre ping när jag gör test mot stockholm servern.

Vad gäller min ISP så ligger inte flaskhalsen hos dem iom att jag aldrig råkar ut för belastningsproblem om jag kör utan utan VPN
Citera
2012-10-27, 23:53
Medlem
Citat:
Tror du missförstod mig. Att pingen blir lite högre är ju inte så konstigt med tanke på att det blir extra hopp mellan mig och bredbandskollen. Dessutom så får jag alltid högre ping när jag gör test mot stockholm servern.

Vad gäller min ISP så ligger inte flaskhalsen hos dem iom att jag aldrig råkar ut för belastningsproblem om jag kör utan utan VPN

hmm ok vet du hur snabbt hastighet du har nu då för min hastighet börjar bli bättre
Citera
2012-10-28, 00:10
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
hmm ok vet du hur snabbt hastighet du har nu då för min hastighet börjar bli bättre

Varierar mellan 2,5 och 3,5 MByte i sekunden. Det är väl OK även om jag tycker att det borde gå fortare.

På bredbandskollen får jag 15/25...

Solklara symptom på belastningsproblem...
Citera
2012-10-28, 00:28
Medlem
Citat:
Varierar mellan 2,5 och 3,5 MByte i sekunden. Det är väl OK även om jag tycker att det borde gå fortare.

På bredbandskollen får jag 15/25...

Solklara symptom på belastningsproblem...

du kan ju alltid ta och kontakta portlane och fråga dom ju
Citera
2012-10-28, 15:28
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
du kan ju alltid ta och kontakta portlane och fråga dom ju

Tja jo, det borde man väl göra. Men dom kommer nog bara skylla på anonine.
Citera
2012-10-28, 18:19
Medlem
kakikurarumasus avatar
Citat:
Har bahnhof 100/100 och jag minns inte exakt hur snabbt jag har fått på bredbandskollen, men 60/70 typ. Ibland har jag till och med kommit upp i 10 megabyte i sekunden, men så här långsamt har jag aldrig upplevt det.

Jag delar server med Anonine på portlane och som det ser ut så verkar det som att servern har extremt hög load (speciellt på dagen), det kan delvis vara förklaringen varför det går långsamt.
Citera
2012-10-28, 20:17
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakikurarumasu
Jag delar server med Anonine på portlane och som det ser ut så verkar det som att servern har extremt hög load (speciellt på dagen), det kan delvis vara förklaringen varför det går långsamt.

Naturligtvis är det mycket mer belastning mellan 17:00 och midnatt samt hela helgen. Syftar du på att deras bandbredd inte räcker eller att deras servrar inte pallar?
Citera
2012-10-28, 20:36
Medlem
BerusadeNisses avatar
Vad är anonine? Är det gratis?
Citera
2012-10-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerusadeNisse
Vad är anonine? Är det gratis?
Efter en ganska snabb sökning på det dära internet så fann jag detta