2012-09-24, 23:19
Medlem
Sweetiepies avatar
Känner mig lite lurad av Bahnhof.

Tänkte skaffa Anonine, så varför inte göra det "smidigare" för mig genom att göra det Via Banhof då? Beställde, men så dimper det ner en separat räkning på posten med såklart kryddad avgift på 40kr. Det blir automatiskt en prenumeration som förnyas så man måste aktivt ringa till Bahnhof och avbeställa tjänsten.
Citera
2012-09-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurre111
Är det nåt fel med Anonine? För de senaste dagarna när jag har säkerhetskollat så att anonine har funkat så de sidor som kollar upp ens ip nr visat samma ip nr som jag har innan jag startar igång anonine.

Har innan Anonine ip nr aaaaaaaaaaa och ska efter inloggning (använer OpenVPN btw) få ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. När jag sedan har kollat på olika sidor som anger ens ip nummer (som till exempel www.ipnr.nu) så har de angett att jag fortfarande har ip nr aaaaaaaaaaa trots att jag är inloggad på Anonine och då ska ha ip nr xxxxxxxxxxxxxxxx. Får samma "fel" på två olika datorer.

Nån annan som har drabbats av samma "fel"? Är väldigt nojig atm och vill kunna fortsätta med mina affärer. Eller är det så att utomstående ser xxxxxxxxxxxxxxxx när jag är inloggad på Anonine trots att jag ser aaaaaaaaaaa och att jag då inte behöver oroa mig?

Har samma problem som Smurre111 och har testat att ta bort alla kakor men oavsett så händer inget. nån som vet vrf? Kör med OpenVPN? Är det problemet, ska jag skaffa den andra varianten? Svar tas tacksamt emot vill gärna kunna vara anonym.
Citera
2012-09-25, 14:58
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Känner mig lite lurad av Bahnhof.

Tänkte skaffa Anonine, så varför inte göra det "smidigare" för mig genom att göra det Via Banhof då? Beställde, men så dimper det ner en separat räkning på posten med såklart kryddad avgift på 40kr. Det blir automatiskt en prenumeration som förnyas så man måste aktivt ringa till Bahnhof och avbeställa tjänsten.

Men fan är det verkligen så bra att teckna via bahnhof? Då är man ju plötsligt inte anonym då bahnhof har registrerat att du är kund där?
Citera
2012-09-26, 21:06
Medlem
-orka-s avatar
jag har haft Anonine open vpn ett tag nu är mycket nöjd Men undrar en sak min nedladdning historik syns när jag går in på historiken på nedladdade filer på min webläsare när jag inte använder anonmine är det någon fara undrar bara
Citera
2012-09-27, 07:07
Medlem
danberoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timescale
Jag har samma fel, och detta började för någon dag sen även för mig. Har du fått något svar?

Jag fick ett svar efter flera dagar där de sade att det var ettNDS fel och att jag skulle ändra DNS till googles publika DNS (enkla steg att följa om man googlar detta utan att ha någon särskild kunskap), men jag svarade dem att jag redan testat detta utan att det hjälpte. Har inte fått nåt nytt svar ännu. Flera dagar nu också. Det finns andra åtgärder, verkar det som. Men de åtgärderna är mycket svårare att utföra om man inte har något särskilt kunnande, vilket jag saknar. Har du fått nåt svar än?
Citera
2012-09-27, 10:13
Medlem
Ang. Anonine open VPN. Du måste logga in genom att högerklicka och välja << Logga in som Administratör>> Då får du upp en dubbel röd skärm i Aktivitetsfältet. Då kan du fylla i dina uppgifter och loggar in med Anonines IP nr.
Loggar du INTE in som administratör. så kan ditt eget IP-nr synas.
Detta informerar Anonine om.
Gör som det står, så funkar allt.
Mitt enda problem är att om jag ´laddar ner´ med 25 - 700 Kb/s, så är det trögt att gå in till andra sidor via Firefox t.ex. Men om jag pausar nerladdning, är det inga problem.
Verkar som många laddar upp via jobbet ? På dagarna går det snabbt. På kvällarna
är det fler uppkopplade och alla dessa ska ju dela på bandbredden - skriver jag som
inte kan så mkt om detta ;-) Lycka till
Citera
2012-09-28, 13:08
Medlem
Har problem med att få anonine openvpn att fungera på iPad 3, har följt deras guide men för det första ser det inte exakt ut som på deras guide och sen vill den inte ansluta.
Någon som har något tips?
Citera
2012-10-02, 12:19
Medlem
Extrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pott
Har problem med att få anonine openvpn att fungera på iPad 3, har följt deras guide men för det första ser det inte exakt ut som på deras guide och sen vill den inte ansluta.
Någon som har något tips?
Tror att det bara går med ppvp och inte med openvpn. dvs att du måste ha den billigare varianten för att kunna använda det på mobil/ipad osv.
Citera
2012-10-02, 16:35
Medlem
deyys avatar
Samma problem som det var för någon månad sedan med anonine. Captchan fungerar inte och det fungerar heller inte att logga in med openvpn.
Citera
2012-10-03, 07:35
Medlem
Megafailures avatar
Gjorde att försök att få liv i Anonine på win7 men det sket sig.

Stalltips på vilken setup man behöver göra? Öpnna server? Brandvägg? Den ger felgod 691 har jag för mig.
Citera
2012-10-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Öpnna server?

Japp, öppna servern.
Citera
2012-10-03, 09:40
Medlem
Megafailures avatar
Okej nu tar vi det från början:

Köpte deras PPTP tjänst.

# På win7 (nätad mot en TG789, telia fiber).

Följer deras guide på sidan.
Har ändrat från automatic till PPTP.
Har öppnat port 1723 i Routern (om det är gjort i brandväggen eller behövs har jag ingen aning om).

Win7 slänger bara felkod 734 : Styrprotokollet för PPP-länken avslutades.

Alltså ingen connection alls.

# På ipad

Följer deras guide på sidan.

På 3G.

Kastar ut mig direkt "Autentisieringen misslyckades".

Har det att göra med att jag har ett specialtecken i användarnamnet tro?

Känner mig rätt lurad an Anonine just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in