2012-07-28, 08:07
Medlem
Hmm. 36/40 Mbps med OpenVNP vs 95/77 Mbps utan. Hur snabbare är PPTP? Trevligt att det inte stod något om att PPTP är snabbare på deras sajt.
Citera
2012-07-28, 18:12
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waqput
Hmm. 36/40 Mbps med OpenVNP vs 95/77 Mbps utan. Hur snabbare är PPTP? Trevligt att det inte stod något om att PPTP är snabbare på deras sajt.

Har Comhem 100/10 och Anonine PPTP och gjorde nyss 3 st mätningar.

Med VPN tunneln uppe och igång ett par timmar, 52 ned 9 upp

Utan VPN, 93 ned 9 upp

och med VPN igen 55 ned och 9 ned.

med vanligtvis brukar det ligga på 80-85 ned och 8-9 upp. Men det stora problemet är inte hastigheten, utan att upp- och nedladdninghastigheterna går ned till 0 flera gånger per dygn och det utan att uppkopplingen bryts. Enda sättet att komma runt problemet är att koppla ifrån och koppla in igen.
Citera
2012-07-28, 18:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Har Comhem 100/10 och Anonine PPTP och gjorde nyss 3 st mätningar.

Med VPN tunneln uppe och igång ett par timmar, 52 ned 9 upp

Utan VPN, 93 ned 9 upp

och med VPN igen 55 ned och 9 ned.

med vanligtvis brukar det ligga på 80-85 ned och 8-9 upp. Men det stora problemet är inte hastigheten, utan att upp- och nedladdninghastigheterna går ned till 0 flera gånger per dygn och det utan att uppkopplingen bryts. Enda sättet att komma runt problemet är att koppla ifrån och koppla in igen.

Har precis samma bekymmer. Efter en tid så stannar allt och jag kommer inte ut på nätet öht. Jag måste stänga tunneln och upprätta en ny.
Citera
2012-07-28, 20:50
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har precis samma bekymmer. Efter en tid så stannar allt och jag kommer inte ut på nätet öht. Jag måste stänga tunneln och upprätta en ny.

Det är ett jäkligt irriterande problem. Om det bara kunde bryta kontakten helt, då tar ju VPNCheck hand om det hela. Skulle behöva en funktion där VPN-tunneln kopplar ifrån och kopplar in igen om upp- och nedladdning sjunker under 1 kB/s i utorrent.
Citera
2012-07-28, 21:57
Medlem
WTF?s avatar
Skit sida/program/tjänst/service!
Blev medlem och betalade. Sen när jag skulle starta programmet och logga in så fungerade inte mina uppgifter.
Testade "glöm lösenord" men det fungerar inte, får inget mail. Och det kvittar vad man skriver in för "Email" så länge Användarnamnet är rätt så får man meddelandet "Vidare instruktioner har skickats till din email-adress."

Skit! Fixa eller ge mig mina pengar tillbaka!!!
Citera
2012-07-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Blev medlem och betalade. Sen när jag skulle starta programmet och logga in så fungerade inte mina uppgifter.
Testade "glöm lösenord" men det fungerar inte, får inget mail. Och det kvittar vad man skriver in för "Email" så länge Användarnamnet är rätt så får man meddelandet "Vidare instruktioner har skickats till din email-adress."

Min personliga teori är att du har matat in fel e-postadress. Kollat skräppost/spamfilter?
Citera
2012-07-28, 22:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Anonine har en usel eller obefintlig support. Jag har själv skickat e-post dit ett antal gånger men jag har aldrig fått svar.
Har nu ett till vpn-konto hos en annan leverantör så får se om jag öht betalar in något till Anonine mer.
Citera
2012-07-28, 23:48
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:

Jag hade också "glömt mitt lösenord" så sent som för 3-4 dagar sedan. Behövde kolla hur många dagar jag hade kvar och jag hade inte loggat in på länge, mejlet hade jag nästan direkt efter att jag skickat förfrågan.
Citera
2012-07-31, 18:49
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Samma här, men får otroliga 0.8mb ner och 0.05 upp innan jag disconnectar.

Surt om man lagt in det i routern så allt bakom är går genom den :/

För mycket småstrul, fundrar på att titta på någon annan operatör när tiden gått ut
Citera
2012-07-31, 19:00
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Samma här, men får otroliga 0.8mb ner och 0.05 upp innan jag disconnectar.

Surt om man lagt in det i routern så allt bakom är går genom den :/

För mycket småstrul, fundrar på att titta på någon annan operatör när tiden gått ut

Har också massor av problem... trodde det berodde mina inställningar men när man läser denna tråd så låter det mer som problem på operatörsidan visserligen flaggar de för störningar på deras hemsida (men det meddelandet är ifrån 6 juni, fast det kanske gäller hela sommaren... vem vet?)
Citera
2012-07-31, 19:27
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Har också massor av problem... trodde det berodde mina inställningar men när man läser denna tråd så låter det mer som problem på operatörsidan visserligen flaggar de för störningar på deras hemsida (men det meddelandet är ifrån 6 juni, fast det kanske gäller hela sommaren... vem vet?)

Kan tillägga i sammanhanget att jag även har testat en annan vpn-leverantör. Tyvärr med samma resultat.
Citera
2012-07-31, 22:21
Medlem
Vilken leverantör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här