2013-07-31, 11:28
Medlem
janssonkarls avatar
Tjäna

Min mail blev hackad för ett tag sedan och sen har jag idag gjort en ny och ändrade på Facebook sedan när jag ska logga in på min iPad så skriver jag in janssonkarl@gmail.com och sedan lösenordet sedan kommer det upp att det är fel och det ändras till janssonkarl@hotmail.com...

Hur skall jag gå till väga?

Med vänlig hälsning, JK
Citera
2013-07-31, 11:38
Medlem
Finns det möjlighet att bjuda in folk i efterhand till ett evenemang? Detta utan att de i gruppen och de senare inbjudna ser att de fått en sen inbjudan?

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2013-07-31, 17:33
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossi1891
Hej!

Jag har en fråga som lyder såhär: När man skriver saker i sökrutan och sedan följaktligen söker så arkiveras ju sökningarna. Alltså de saker/personer som du har sökt på mest dyker upp först. Ungefär som med mobilen i sms. De ord som man har skrivit oftast på den bokstaven man skriver i fylls automatiskt i som förslag. Finns det någon möjlighet att radera eller nollställa det?
Rensa autofyll.
Citera
2013-07-31, 18:10
Medlem
Om jag stänger av chatten för en specifik vän, hur ser hon det då? Står det för hur länge sedan jag var online på mobilen eller via datorn ändå eller verkar man vara helt offline hela tiden? Syns man på listan till vänster som vanligt som offline eller försvinner man från listan helt? Vill ibland verka vara inaktiv, men om det syns att man använt facebook via mobilen eller datorn för några minuter sedan känns det ju rätt meningslöst.

Undrar också om de ser om man kommenterar eller likear något?
Senast redigerad av Biggrandfather 2013-07-31 kl. 18:30.
Citera
2013-07-31, 21:28
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggrandfather
Om jag stänger av chatten för en specifik vän, hur ser hon det då? Står det för hur länge sedan jag var online på mobilen eller via datorn ändå eller verkar man vara helt offline hela tiden? Syns man på listan till vänster som vanligt som offline eller försvinner man från listan helt? Vill ibland verka vara inaktiv, men om det syns att man använt facebook via mobilen eller datorn för några minuter sedan känns det ju rätt meningslöst.

Undrar också om de ser om man kommenterar eller likear något?
Man syns som offline.
Citera
2013-07-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Man syns som offline.
Jag testade funktionen tidigare idag och är man själv aktiv så syns det för den "blockade" personen genom att det står hur länge sedan man var aktiv. Så funktionen är ju värdelös enligt mig. Man vill ju kunna vara inaktiv utan att vara det och det blir man ju inte då.
Citera
2013-07-31, 22:57
Medlem
Rossi1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Rensa autofyll.

Ursäkta min okunskap men hur går jag till väga för att utföra detta? Jag har redan tagit bort webbhistorik
och dylikt men när jag skriver 1 bokstav i sökrutan så kommer det genast alla mina vänner som har den bokstaven i sitt namn eller alla personer och saker/sidor som jag har sökt på.
Citera
2013-07-31, 23:09
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Facebook gruppen Censurfritt, verkar ha försvunnit? Finns det någon liknande, eller en "backup" på en exakt likadan?

Eller finns originalet kvar? jag själv hittar den icke när jag söker...

(ex. worldstarhiphop, har massa olika grupper, då dem alltid har backup, dvs.. skulle facebook ta bort den, så har dem en till.... sååå var är censurfritt??)

Ingen som har koll ?
Citera
2013-08-01, 00:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossi1891
Ursäkta min okunskap men hur går jag till väga för att utföra detta? Jag har redan tagit bort webbhistorik
och dylikt men när jag skriver 1 bokstav i sökrutan så kommer det genast alla mina vänner som har den bokstaven i sitt namn eller alla personer och saker/sidor som jag har sökt på.
Du menar sök på Facebook? Nej, det kan du inte återställa. Facebook ger dig de sökresultat den tror du vill ha, baserat på vilka vänner du har, var du bor och vad du sökt tidigare på.
Citera
2013-08-01, 00:29
Medlem
Hur gör man för att puffa numera? Finns ingen puffa-knapp om man trycker på kuggshjulet, bara "Anmäla/blockera användare".
Citera
2013-08-01, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeow
Hur gör man för att puffa numera? Finns ingen puffa-knapp om man trycker på kuggshjulet, bara "Anmäla/blockera användare".

Finns ju fortfarande? Omslagsbilden - kugghjulet - puffa

Det har nog med dina inställningar att göra om det inte syns, alternativt att man inte kan puffa dom som man inte är vänner med längre.
Citera
2013-08-01, 05:49
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeow

verkar som att man bara kan göra det med vänner och gemensamma vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in