2014-01-18, 12:37
Medlem
Du kan välja om bilden ska synas på din timeline eller ej
Citera
2014-01-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
Du kan välja om bilden ska synas på din timeline eller ej
Ja men titta! Då kan bara vänner se dem antar jag? Men det räcker med att man har en bild kvar från ett album så finns ju liksom genvägen kvar där till hela albumet :O
Citera
2014-01-18, 12:42
Medlem
Skullheads avatar
Är det inte bara att göra så att du blockerar din FB för alla utom vänner? folk kan inte ens klicka upp min profilbild om de inte är vänner
Citera
2014-01-18, 12:45
Medlem
Struisvogels avatar
Gör din sida så anonym som möjligt för personer som inte är dina vänner.
Citera
2014-01-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Detsamma verkar ha gällt för omslagsbilden. Bytte omslagsbild ett par gånger under senaste veckan men den dök aldrig upp på nyhetssidan, bara hos mig själv. Testade igår igen och då kom den upp som den ska i nyhetsflödet. Förmodligen nån bugg som påverkat både profilbilder och omslagsbilder, efter vad det verkar.

Japp det var samma med min omslagsbild. Men det kanske funka nu då? Får testa igen. Tack för svaret.
Citera
2014-01-18, 13:23
Medlem
frihetskrigares avatar
Ta bort ditt konto.
Citera
2014-01-18, 13:28
Medlem
En tjej på facebook som jag inte kan se vilka vänner hon har men jag kan se att vi har en gemensam vän. Hade varit så kul att veta vem vi känner gemensamt. Och jag vill inte fråga henne personligen. Finns det något knep att se den vännen utan att fråga henne och slippa gå igenom alla hundratals vänner man har.
Citera
2014-01-18, 16:20
Medlem
Ja det där med Facebook är ett litet dilemma ibland.Jag vet en person som uppmandes att ta bort en eller flera personer från sitt FB konto,annars kunde personen få problem att söka det lediga kommande kommun jobbet.Inom vissa förvaltningar har man tydligen en väldigt konstig inställning till sina med människor.Så om du vill vara säker på det jobb du söker,så kanske du också bör rensa på ditt FB.Fast jag tycker att det är barnsligt att det ska hänga på några evt bilder eller kanske människor,om dom nu inte är för vulgära.
Citera
2014-01-18, 17:49
Medlem
varför är chatten helt cp på facebook?

har varit så i minst 4 månader, helt random hur folk ploppar upp och ner, och ännu värre blir det om man har flera flikar igång. en person har exempelvis varit online och sedan gått offline, men på den andra fliken står personen som "offline" i flera timmar, och att denne var online för "10h" sedan

sämst är dock starten när man väl går online, tar 2 min för den att överhuvudtaget reagera och f5 krävs
Citera
2014-01-20, 00:40
Medlem
Mr.Nesss avatar
Hur ändrar jag inställningarna så att det enda folk (som jag inte är vän med) ser är min profilbild och inget annat?

Och finns funktionen som blockerar folk från att hitta en genom att söka på namnet kvar, eller är den borttagen?
Citera
2014-01-20, 15:40
Medlem
j_007s avatar
När jag länkar från Facebook till mina sidor på min blogg www.jeje-film.se blir det med en liten miniatyr-bild.
Men jag har också sett att man kan få bilden att bli större, bredare.

Hur väljer man vilken storlek det ska vara på bilden på sidan som länken går till?
Har det något med bilden på sidan att göra, eller är det annat som avgör vilken bildstorlek som Facebook väljer att använda som miniatyr till länken?
Citera
2014-01-20, 23:00
Medlem
LittlePerverts avatar
Meddelandekrångel

Jag har helt plötsligt börjat få alla mina meddelanden som chatmeddelanden. Så fort jag klickar upp en mailkonversation kommer den upp som ett litet chatfönster istället. Jag kan då trycka på inställningar och välja "visa hela konversationen" så jag hamnar i vanliga mailfönstret. Men nästa gång jag får meddelanden händer samma sak.

Jag vill inte få upp chatfönster helt enkelt. Har alltid min chat avslagen, har inte ändrat något men nu får jag alla meddelanden i chatfönster. Visst jag kan trycka och ändra varje gång så jag hamnar i inkorgen, men förut fick jag inte mail som chat. Kan jag fixa så det ändras tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in