2013-07-17, 20:14
Medlem
Corrans avatar
Hej!

Jag är med i en ganska stor grupp på Facebook, och skriver en del där.

Nån som vet hur mina inlägg som jag gör där, inte länkas till alla mina vänner som inte har nåt intresse av gruppen?
Citera
2013-07-17, 23:31
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenbule
Hej!

Jag har en fråga här som jag hoppas kunna få hjälp med.

Jag har en vän som för tillfället är utomlands, och är stadigt inloggad på facebook där. Denne person har många gånger varit inloggad på min dator här, och därför borde det vara en registrerad device. Nu är det såhär, att jag har denne väns lösenord och vill göra en snabb och smidig operation här. Jag skulle alltså vilja in och ut på kontot ninjalikt, utan att det kommer synas alls. Jag minns att jag fick ett mail när jag en gång loggade in på min facebook från ett annat land, där jag noterades om detta. Det är mycket oönskat, och jag vill helst skippa processen med några notifications av någon sort.

Så:
Hur går jag tillväga för att, med dennes lösenord från en tidigare använd device, logga in på min väns facebookkonto utan att det lämnar några spår, trots att hen är utomlands?

Tackar och bockar på förhand!
Det går inte.
Citera
2013-07-19, 22:51
Medlem
Oakenshields avatar
Om man bekräftar en vänförfrågan men går in på Aktivitetslogg och väljer "Dölj från tidslinjen", försvinner händelsen från vänners nyhetssida/tickerflöde då också?
Citera
2013-07-20, 00:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Om man bekräftar en vänförfrågan men går in på Aktivitetslogg och väljer "Dölj från tidslinjen", försvinner händelsen från vänners nyhetssida/tickerflöde då också?
Nej.
Citera
2013-07-20, 20:01
Medlem
Fallmans avatar
Facebook gruppen Censurfritt, verkar ha försvunnit? Finns det någon liknande, eller en "backup" på en exakt likadan?

Eller finns originalet kvar? jag själv hittar den icke när jag söker...

(ex. worldstarhiphop, har massa olika grupper, då dem alltid har backup, dvs.. skulle facebook ta bort den, så har dem en till.... sååå var är censurfritt??)
Citera
2013-07-21, 17:26
Medlem
vad ska jag göra för inställningar om jag har vänner som jag vill ha helt för mig själv... d.v.s de ska inte synas överhuvudtaget i mitt flöde.... mina kontakter ska inte se vad de skriver...
Citera
2013-07-22, 10:13
Medlem
Får upp följande meddelande då jag kontaktar en person på FB. "En eller flera av dina e-postadresser är ogiltiga. Försök igen" Har testat med att starta nya facebook-konton, samma resultat ändå. Kan det möjligtvis vara så att han inte accepterar meddelanden från personer han inte är vän med?

Tack på förhand.
Senast redigerad av SanDC 2013-07-22 kl. 10:15.
Citera
2013-07-22, 23:27
Medlem
vonfnass avatar
Vad är det för fel på Facebook? Kommer inte åt dem alls. Har varit så i 1-2 timmar.
Citera
2013-07-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanDC
Får upp följande meddelande då jag kontaktar en person på FB. "En eller flera av dina e-postadresser är ogiltiga. Försök igen" Har testat med att starta nya facebook-konton, samma resultat ändå. Kan det möjligtvis vara så att han inte accepterar meddelanden från personer han inte är vän med?

Tack på förhand.
https://www.facebook.com/help/community/question/?id=580016928699350

Kan det hjälpa?

Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Vad är det för fel på Facebook? Kommer inte åt dem alls. Har varit så i 1-2 timmar.
Fortfarande problem?
Citera
2013-07-24, 15:10
Medlem
Är med i en grupp på facebook där jag vill skapa en poll. Facebook kallar detta för "ställ en fråga". Jag har hittar hur man skapar en poll (ställ en fråga) men den ger mig bara radio-knappar. Dvs användarna kan bara välja ett alternativ. Jag vill kunna skapa med komboboxar (eller vad de kallas), dvs användarna ska kunna välja flera alternativ.

Kort sagt. Jag vill skapa en omröstning i en grupp på facebook där användare kan rösta på flera datum. Hur gör jag det?

Citera mig vid svar tack!
Citera
2013-07-25, 11:45
Medlem
enKamels avatar
tjo. nån månad innan hela den här snowden-grejen kom ut så hände något jävligt märkligt.

jag började kolla på en fantastiskt vidrig och underhållande realityshow från uk (relativt okänd, åtminstone i t.ex sverige).
jag skrev till min vän på facebook, via pm, att han måste kolla upp den, det är svineriunderhållning på hög nivå!

ett par dagar efter att jag skrivit detta (notera att jag aldrig ens sökt på serienamnet tidigare, bara nämnt det till min vän. via pm) så blir jag inbjuden till ett klubbevent i england där en av ö-kändisarna ska vara host. "kom och träffa henne!".
vad fan i helvete?
hur vet dom att jag "gillar" den här serien?
hur fick dom tag i min info?

idag blev jag addad till en grupp av den här event-hållaren, skrev en öppen fråga och undrade hur fan dom hade fått tag i mig, en svensk tjej från sverige, varför skulle jag vara intresserad av att gå på klubbevents i typ liverpool? seriöst?

jag ser faktiskt bara en rimlig anledning, och det är att dom har antingen gått igenom meddelanden eller highlightat speciella ord, och när folk skriver bra om t.ex ikea så köper ikea kundens info och tar det därifrån..
och det är så jävla obehagligt att jag inte finner ord.

vad tror ni, har jag rökt för mkt gräs eller är facebook så äckligt som jag tror?
Citera
2013-07-26, 20:12
Medlem
gato12s avatar
Vad i helvete, kan man inte posta en länk till youtube nu?

Skulle uppmärksamma Mick Jaggers 70 års dag med en länk till "Exile on Main street" (deras kanske bästa skiva) men det var verboten upplyste en pop up ruta.

Är problemet att man länkar till en skiva som bryter mot upphovsrättsliga avtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in