2013-07-29, 22:22
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
1. Bara om du loggar inte på en dator, om du är inne på din mobil så är det bara en mobil.

Folk på mobilen som är aktiva i chatten, dvs läser ett meddelande eller skriver, får en grön cirkel. Lämnar de chatten inaktiv en stund ändras det till en mobilsymbol.
Citera
2013-07-30, 13:25
Medlem
Halmbals avatar
Jag får nästan alltid aviseringar när jag går in på facebook, men de försvinner typ direkt. Det lyser alltid rött där med 1, 2 eller 3 aviseringar men som försvinner ett par sekunder. Är jag snabb och trycker så hinner jag ändå inte se då den bara visar de gamla aviseringarna.

Varför blir det så?

Jag misstänker att aviseringarna är från kommentarer på Aftonbladet. Hur ska jag kunna se dessa aviseringar? Kan ju vara bra att veta om någon har svarat.
Citera
2013-07-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Folk på mobilen som är aktiva i chatten, dvs läser ett meddelande eller skriver, får en grön cirkel. Lämnar de chatten inaktiv en stund ändras det till en mobilsymbol.
Har jag aldrig uppfattat det som.
Citera
2013-07-30, 16:13
Medlem
Oakenshields avatar
Vet ej om det beror på om de använder nån messenger-app eller inte, eller om det helt enkelt beror på vilken sorts mobil de har, men så är det bland majoriteten av mina vänner som är inloggade på mobilen - dock inte alla, vilket får mig att undra om det beror på vilken mjukvara de använder.

De flesta av dom har dock en grön cirkel så länge jag skriver med dom.
Citera
2013-07-30, 19:12
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Jag får nästan alltid aviseringar när jag går in på facebook, men de försvinner typ direkt. Det lyser alltid rött där med 1, 2 eller 3 aviseringar men som försvinner ett par sekunder. Är jag snabb och trycker så hinner jag ändå inte se då den bara visar de gamla aviseringarna.

Varför blir det så?

Jag misstänker att aviseringarna är från kommentarer på Aftonbladet. Hur ska jag kunna se dessa aviseringar? Kan ju vara bra att veta om någon har svarat.

får du inte även aviseringarna till en mail?
Citera
2013-07-30, 19:54
Medlem
Finns det något sätt man kan göra så en viss person inte ser mina statusar eller bilder ?

Tack på förhand!
Citera
2013-07-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasdqwe
Finns det något sätt man kan göra så en viss person inte ser mina statusar eller bilder ?

Tack på förhand!
Om du går in på Sekretessinställningar och klickar på redigera bredvid "Vem kan se mitt innehåll?"
och sedan klickar på anpassade i listan så är det bara att skriva in namn
Citera
2013-07-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigkuuurren
Om du går in på Sekretessinställningar och klickar på redigera bredvid "Vem kan se mitt innehåll?"
och sedan klickar på anpassade i listan så är det bara att skriva in namn

Man tackar!
Citera
2013-07-30, 21:57
Medlem
Senaste dagarna har jag börjat se precis allt vad mina vänner gillar. Vad har hänt? Hur får jag bort det? Är intresserad av att se vad de skriver själva. Inte vad de gillar för statusar och bilder. Förr fick man bara upp någon sådan ibland.
Citera
2013-07-31, 00:58
Medlem
Hej alla!

Håller på att planera in en stor fest och tänkte skapa ett evenemang på facebook.
Problemet är att jag har alldeles för många som jag vill bjuda.

Finns det möjlighet att göra evenemanget helt privat så de inbjudna inte kan se varandra?
Att de endast kan se de som tackat ja?

Finns det möjlighet att bjuda in folk i efterhand i ett evenemang utan att folk ser att de är senare inbjudna?

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2013-07-31, 01:11
Medlem
Rossi1891s avatar
Hej!

Jag har en fråga som lyder såhär: När man skriver saker i sökrutan och sedan följaktligen söker så arkiveras ju sökningarna. Alltså de saker/personer som du har sökt på mest dyker upp först. Ungefär som med mobilen i sms. De ord som man har skrivit oftast på den bokstaven man skriver i fylls automatiskt i som förslag. Finns det någon möjlighet att radera eller nollställa det?
Citera
2013-07-31, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossi1891
Hej!

Jag har en fråga som lyder såhär: När man skriver saker i sökrutan och sedan följaktligen söker så arkiveras ju sökningarna. Alltså de saker/personer som du har sökt på mest dyker upp först. Ungefär som med mobilen i sms. De ord som man har skrivit oftast på den bokstaven man skriver i fylls automatiskt i som förslag. Finns det någon möjlighet att radera eller nollställa det?

Pröva att radera cookies/webbhistorik o allt de där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in