2010-12-21, 23:37
Bannlyst
Såg nyligen igenom "The walking Dead". Gillar den starkt, men tror inte någon TV-serie toppar den, finns det någon liknande?

Vidare har jag sett all produktion kring Trailer Park Boys, filmerna och extraavsnitt o.s.v.
Finns det något som liknar denna serie?

Tack på förhand!
Citera
2010-12-22, 13:50
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Hejsan jag önskar någon serie som är liknande dessa som jag gillar.
  • Simpsons
  • How I met your mother
  • Scrubs
  • According to Jim
  • Frasier
  • Breaking Bad
  • Alias
  • 24
  • Dexter
  • Cops
  • Sopranos
  • It's always sunny in Philadelphia
  • Mythbusters
  • NCIS
  • NCIS: Los Angeles
  • Two and a half men
  • The big bang theory
  • Fresh prince of bel air
  • Friends
  • Joey
  • That 70's show
  • The shield
  • Trailer park boys

Några jag kan direkt säga jag itne gillar är; Family guy, south park och american dad, samt drama trams.

Något tips för en cineast som mig?

Mvh

Chuck kanske är utav intresserade? Halvrolig/halvseriös/sci-fi-serie om en nörd som blir agent. Gillar den!
Citera
2010-12-22, 17:47
Medlem
runds avatar
Söker en serie att kolla på under jul . Det ska vara bra handling och inte någon komedi .

Gillar : OZ , Sopranos , Prison Break , Spartacus , The Walking Dead

Ogillar: Dexter , The Wire
Citera
2010-12-23, 00:17
Medlem
PreaCs avatar
Tjena!

Någon serie som liknar How To Make It In America och Entourage?
Citera
2010-12-23, 03:28
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Tjena!

Någon serie som liknar How To Make It In America och Entourage?

Möjligtvis Californication?
Citera
2010-12-23, 14:10
Medlem
PreaCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElHefe
Möjligtvis Californication?

Tack! Det är sånt jag letar efter

Synd bara att jag redan sett igenom den...
Citera
2010-12-30, 23:49
Medlem
V.H.Ps avatar
Någon som minns ett halv B makeover program vid namn "the swan"? Tycker mig inte ha sett några liknande program där man gör om avdankade tjejer till plastbarbies. Sjukt underhållande tycker jag. Några tips?
Citera
2010-12-31, 15:21
Medlem
Adambrodys avatar
Skulle behöva tips på serier som liknar The O.C och One tree hill!
Citera
2011-01-01, 14:02
Medlem
Jag är på jakt efter en ny sitcom att kolla på. Mina två favoriter är: The Big Bang Theory och How I Met Your Mother. Karaktärerna: Barney Stinson och Sheldon Cooper är dom roligaste i båda serierna, medans Ted Mosby och Leonard Leakey Hofstadter tilltalar min egna personlighet mm. How I Met Your Mother är något mer seriös och vuxen men samtidigt riktigt rolig och underhållande. Medans The Big Bang Theory är mest riktigt rolig och inkluderar hög nördfaktor, vilket jag självklart uppskattar... något mer lättsam av sig. Sedan är jag ett grymt stort fan av South Park och älskar karaktärerna Randy och Cartman.

Hoppas ovanstående information kan ge en viss uppfattning av vad jag gillar för karaktärer och tv-serier :-) Tacksam för alla tankar och tips!
Senast redigerad av Mr.Marklar 2011-01-01 kl. 14:23.
Citera
2011-01-01, 16:07
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Marklar
Jag är på jakt efter en ny sitcom att kolla på. Mina två favoriter är: The Big Bang Theory och How I Met Your Mother. Karaktärerna: Barney Stinson och Sheldon Cooper är dom roligaste i båda serierna, medans Ted Mosby och Leonard Leakey Hofstadter tilltalar min egna personlighet mm. How I Met Your Mother är något mer seriös och vuxen men samtidigt riktigt rolig och underhållande. Medans The Big Bang Theory är mest riktigt rolig och inkluderar hög nördfaktor, vilket jag självklart uppskattar... något mer lättsam av sig. Sedan är jag ett grymt stort fan av South Park och älskar karaktärerna Randy och Cartman.

Hoppas ovanstående information kan ge en viss uppfattning av vad jag gillar för karaktärer och tv-serier :-) Tacksam för alla tankar och tips!
Always Sunny In Philadelphia?
Har aldrig sett den men den har ju sjukt högt betyg på Imdb och är en sitcom har jag för mig.
Annars måste du se Entourage, en extremt bra dramakomediserie.

Själv ville jag höra om någon här kan rekommendera en serie liknande Entourage.
Citera
2011-01-01, 20:08
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Jag är på jakt efter en serie som liknar The Office. Serien får gärna pågått i några säsonger så man kan sträckkolla i några veckor. Avskyr som alla andra att vänta en vecka med varje avsnitt. Ingen jäkla krigsserie eller vampyrer.

Hit me!
Citera
2011-01-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Always Sunny In Philadelphia?
Har aldrig sett den men den har ju sjukt högt betyg på Imdb och är en sitcom har jag för mig.
Annars måste du se Entourage, en extremt bra dramakomediserie.

Själv ville jag höra om någon här kan rekommendera en serie liknande Entourage.
Såg två avsnitt på olika säsonger av Entourage men gillade den inte så mycket.
Ska snart se lite "It's Always Sunny In Philadelphia" som troligen passar mig lite bättre. Redan kollat på två avsnitt och det känns som något jag lätt skulle kunna se på.

Tack för tipsen :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in