2011-02-09, 18:51
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonne5
Tjenis!

Jag letar efter en TV-serie som är lite speciell. De allra flesta serier som går på TV eller som jag följer är på något sätt "goda". Vad jag letar efter är någon serie där man får följa någon "ond" person. Typ rånare, mördare osv.

Det skulle vara ett stort plus om det är sci-fi.

Tack o hej

Dexter är väl på sitt sätt ond. Men gissar att du inte missat den.

Annar kanske Heroes är något, där följer dom både onda och goda karaktärer.
Citera
2011-02-09, 18:59
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnopp12
Dexter är väl på sitt sätt ond. Men gissar att du inte missat den.

Annar kanske Heroes är något, där följer dom både onda och goda karaktärer.

Dexter har jag kollat på men av någon anledning gillar jag den inte. Han är inte direkt ond rakt igenom.

Heroes kollade jag typ till avsnitt 14 i första säsongen, kanske värt att ta upp den igen..
Citera
2011-02-09, 19:38
Medlem
Citat:
.

Sons of Anarchy, Sopranos
Citera
2011-02-09, 21:09
Medlem
kallesnopp12s avatar
Citat:
Dexter har jag kollat på men av någon anledning gillar jag den inte. Han är inte direkt ond rakt igenom.

Heroes kollade jag typ till avsnitt 14 i första säsongen, kanske värt att ta upp den igen..

gillar du inte Heroes efter 14 avsnitt tror ja inte du gillar resten heller, s01 och 2 är dom bästa, som föregående talare säger, Sons of anarchy och Sopranos är bra, den senare är riktigt bra, ge den 4-5 avsnitt innan du bestämmer dig för att eventuellt lägga ner den
Citera
2011-02-09, 22:27
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Tjenis!

Jag letar efter en TV-serie som är lite speciell. De allra flesta serier som går på TV eller som jag följer är på något sätt "goda". Vad jag letar efter är någon serie där man får följa någon "ond" person. Typ rånare, mördare osv.

Det skulle vara ett stort plus om det är sci-fi.

Tack o hej
Vet inte om du har något emot anime, så jag nämner två anime-serier som jag tycker passar in på din beskrivning:

Legend of the Galactic Heroes:
Serien är speciell på det sättet att det inte finns någon rent god eller ond sida, utan bara personer med olika agendor. Huvudhandlingen är det krig som utkämpas med en demokrati och ett kejsardöme och som har pågått i 150 års tid, med miljontals dödsoffer som följd. Trots att den ena sidan är en demokrati så tar serien inte ställning för den och utmålar antidemokraterna som onda – båda sidorna får istället lika stort utrymme och bra och dåliga personer finns på bägge sidor. En av de stora hjältarna i serien är en blond, blåögd, tysk antidemokrat! Har väldigt svårt att Hollywood skulle kunna producera något liknande utan att slänga in en massa brasklappar. Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G7grjXe2Eyo

Death Note:
Huvudpersonen är en seriemördare som mördar med en övernaturlig bok. Låter löjligt, men är riktigt underhållande. Engelsk trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=0vXZad00CaA
Citera
2011-02-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Förslag utöver:

Weeds
Californication
How I Met Your Mother
Blue Mountain State
Eastbound & Down
Flight of The Conchords
Family Guy

30 rock
The league
Modern Family
Parks and recreation
Hem till gården
Citera
2011-02-10, 00:53
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyeman
30 rock
The league
Modern Family
Parks and recreation
Hem till gården
Tack! Dessa var nya Tog ner 3 avsnitt av varje, får se hur det blir annars återkommer jag!
Citera
2011-02-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadidle
Jo, det blir så när man ser för mycket serier för sitt eget bästa

Glömde nämna The Walking Dead, en halvbra serie som nyss börjat, värd att se om man redan sett allt annat, eller om man gillar zombies, annars inte.

Några som jag tror kan vara bra och planerar att se, men inte ännu hunnit:

Fringe
Twin Peaks
Farscape
Babylon 5
Carnivale (cancelled efter två säsonger, men sägs vara skitbra)

Utöver det kan du ju alltid börja kolla animé istället? SSH nämnde just mina två favoriter.
Citera
2011-02-10, 08:40
Medlem
Skadidles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VegardPompey
Glömde nämna The Walking Dead, en halvbra serie som nyss börjat, värd att se om man redan sett allt annat, eller om man gillar zombies, annars inte.

Några som jag tror kan vara bra och planerar att se, men inte ännu hunnit:

Fringe
Twin Peaks
Farscape
Babylon 5
Carnivale (cancelled efter två säsonger, men sägs vara skitbra)

Utöver det kan du ju alltid börja kolla animé istället? SSH nämnde just mina två favoriter.

Skäms nästan över att säga det men jag har sett dem serierna också
Carnivale var mycket välskriven och även väldigt bra och kan defenetivt rekommendera den serien. The Walking dead tyckte jag var helt ok, men det var endast 6 avsnitt men längtar till säsong 2 för att se vad de gör av serien. Skall bli mycket intressant. Resten är väl lite mjä förutom Twin Peaks som har sin egen lilla charm
Citera
2011-02-10, 17:33
Medlem
Lindkviists avatar
Serier som liknar Legend Of the seeker, gärna lite "vuxnare"
Citera
2011-02-11, 22:16
Medlem
SmutsigSockas avatar
Var inte säker på om jag skulle göra ny tråd eller skriva här, men jag prövar här först. Ingen bra hjälp inom 24h så gör jag en tråd

Well,

har jag precis sett klart senaste serien jag börjat kolla på så jag behöver lite hjälp att hitta en ny bra serie

dock kan det bli lite svårt då jag sett en jäkla massa redan.. för att underlätta listar jag dem jag sett.. för er skull listar jag dom i brahetsordning dessutom (längst upp = bäst)
  • Sons of Anarchy
    The Walking Dead
    Naruto
    True Blood
    One Piece
    Dexter
    Prison Break
    Full Metal Alchemist Brotherhood
    Full metal Alchemist
    Heroes
    Life
    Weeds
    Entourage
    Kyle XY
    My name is earl
    Lost
    Burn Notice
    Death Note
    South Park
    Scrubs
    The IT Crowd
    The Boondocks
    Flashforward
    Bleach
    Oz
    Eureka
    Chuck
    The Big Bang Theory
    Two and a half men
    Psych
    Greek
    The Mentalist

Helst ska serien inte vara anime, men anime går också bra
Om det är en komediserie a la scrubs (20min/episod) så får den vara i klass med scrubs

vet att det inte är lätt att uppfylla mina krav, men några förslag borde väl poppa upp

Om inte så har ni fått en lista med bra serier i brahetsordning
Citera
2011-02-12, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Var inte säker på om jag skulle göra ny tråd eller skriva här, men jag prövar här först. Ingen bra hjälp inom 24h så gör jag en tråd

Well,

har jag precis sett klart senaste serien jag börjat kolla på så jag behöver lite hjälp att hitta en ny bra serie

dock kan det bli lite svårt då jag sett en jäkla massa redan.. för att underlätta listar jag dem jag sett.. för er skull listar jag dom i brahetsordning dessutom (längst upp = bäst)
  • Sons of Anarchy
    The Walking Dead
    Naruto
    True Blood
    One Piece
    Dexter
    Prison Break
    Full Metal Alchemist Brotherhood
    Full metal Alchemist
    Heroes
    Life
    Weeds
    Entourage
    Kyle XY
    My name is earl
    Lost
    Burn Notice
    Death Note
    South Park
    Scrubs
    The IT Crowd
    The Boondocks
    Flashforward
    Bleach
    Oz
    Eureka
    Chuck
    The Big Bang Theory
    Two and a half men
    Psych
    Greek
    The Mentalist

Helst ska serien inte vara anime, men anime går också bra
Om det är en komediserie a la scrubs (20min/episod) så får den vara i klass med scrubs

vet att det inte är lätt att uppfylla mina krav, men några förslag borde väl poppa upp

Om inte så har ni fått en lista med bra serier i brahetsordning

The Wire
The Shield
Sopranos
Modern Family
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in