2010-11-04, 20:06
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
söker något liknande I shouldnt be alive, planet earth, ja ni förstår.
Allt med naturen att göra, dokumentärer helst.
Rekommenderar starkt "How earth made us" . Finns att ladda ner här. BBC
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Ernie
Söker en tv-serie som liknar supernatrual

The 4400. Mycket bra!
Citera
2010-11-08, 22:11
Medlem
hultass avatar
Prison Break/Lost-stuk. Alltså en riktigt spännande serie som man måste följa avsnitt för avsnitt för att förstå. En bra serie som låter tittaren få spekulera en hel del. Ett plus är om det är en serie som inte är avslutad ännu så att man hinner snabbt komma ikapp till dags dato och sedan ha den här sköna väntetiden på en vecka där man hinner spekulera och analysera vad som ska komma härnäst.
Citera
2010-11-10, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Prison Break/Lost-stuk. Alltså en riktigt spännande serie som man måste följa avsnitt för avsnitt för att förstå. En bra serie som låter tittaren få spekulera en hel del. Ett plus är om det är en serie som inte är avslutad ännu så att man hinner snabbt komma ikapp till dags dato och sedan ha den här sköna väntetiden på en vecka där man hinner spekulera och analysera vad som ska komma härnäst.

The Event?
Citera
2010-11-10, 20:53
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrata
Boardwalk Empire?

Hittade den för någon dag sen, riktigt bra serie! =)
Citera
2010-11-11, 06:08
Medlem
CiderMcDreads avatar
Har sett många förfrågningar på serier liknande Firefly men inga svar, är det så att inga andra serier håller måttet? Gillar även Stargate Universe och vill gärna se något som har samma "feel" som dessa serier. Begränsa inte tipsen till sci fi!

offtopic: Jag ser många tips på Legend of the Seeker, måste säga att det var den största besvikelsen någonsin, detta är eftersom böckerna The Sword of Truth är med bland mina favoritböcker. Och jag tycker att de borde skämmas för att de har stulit och dödat så fina karaktärer och en så bra story.
Citera
2010-11-11, 15:18
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiderMcDread
Har sett många förfrågningar på serier liknande Firefly men inga svar, är det så att inga andra serier håller måttet? Gillar även Stargate Universe och vill gärna se något som har samma "feel" som dessa serier. Begränsa inte tipsen till sci fi!

offtopic: Jag ser många tips på Legend of the Seeker, måste säga att det var den största besvikelsen någonsin, detta är eftersom böckerna The Sword of Truth är med bland mina favoritböcker. Och jag tycker att de borde skämmas för att de har stulit och dödat så fina karaktärer och en så bra story.

Varför inte Buffy the Vampire Slayer, av samma writer/regissör. Även om de kanske inte verkar så på ytan först.
http://tv.msn.com/tv/article.aspx?news=150653&mpc=2
Citat:
After watching the Firefly DVD box set, it's easy to see why. All of Whedon's fingerprints are there: The witty dialogue, the quirky premises and dark exploration of human fallacy that made "Buffy" brilliant found their way to this space drama.

Där några andra som kan falla i smaken:
http://numero57.net/2007/02/20/the-methadone-metronome/
Utöver de som nämns där även kanske Carnivale, Farscape, Babylon 5, Caprica...

Inte läst böckerna men en tv-serier är oftast helt löst baserade på nåt, ofta bara lånar karaktärer, storyn blir helt egna iom att ingen vet hur länge serien kommer att rulla eller nåt.
Annat är de med miniserier, dom har ett bestämt antal episoder från början med tex en bok som utgångspunkt.
Citera
2010-11-13, 17:46
Medlem
Jag är på jakt efter någon tv serie liknande Flashpoint, d.v.s. High-tech SWAT serier. Det är inte nödvändigt att det innehåller lika mycket drama som Flashpoint utan det jag främst är intresserad av är all ball utrustning
Citera
2010-11-13, 20:29
Medlem
Letar efter någon film liknande Death race , http://en.wikipedia.org/wiki/Death_Race_%28film%29 , alternativt Gamer , http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer_%28film%29 .

Söker även efter en Tv-serie som liknar Survivors som gick på 4:an (tror jag) i våras. http://en.wikipedia.org/wiki/Survivo...8_TV_series%29
Citera
2010-11-13, 20:38
Medlem
fakirens avatar
Söker en till komediserie att följa/kolla på. Det spelar ingen roll om den har slutat sändas eller om den nyligen har börjat. Det ska helst vara något i stil med en sitcom, sätter en stjärna efter de jag menar som sitcoms. Studio-skratt alltså!

De komediserierna jag följer/har sett är: 8 Simple Rules*, Community, Fresh Prince in Bel Air*, How I Met Your Mother*, Mike & Molly*, Outsourced, Party Down, Psych, Rules of Engagement*, Shit My Dad Says*, The Big Bang Theory*, The King of Queens*, Two and a Half Men*.

Serier jag inte vill se: Seinfeld, The Office, My Name Is Earl.
Citera
2010-11-13, 21:41
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Söker en till komediserie att följa/kolla på. Det spelar ingen roll om den har slutat sändas eller om den nyligen har börjat. Det ska helst vara något i stil med en sitcom, sätter en stjärna efter de jag menar som sitcoms. Studio-skratt alltså!

De komediserierna jag följer/har sett är: 8 Simple Rules*, Community, Fresh Prince in Bel Air*, How I Met Your Mother*, Mike & Molly*, Outsourced, Party Down, Psych, Rules of Engagement*, Shit My Dad Says*, The Big Bang Theory*, The King of Queens*, Two and a Half Men*.

Serier jag inte vill se: Seinfeld, The Office, My Name Is Earl.

Community.
Citera
2010-11-14, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Community.

Stod ju redan med i i listan.

Men fakiren, du har glömt den största och bästa komediserien genom tiderna: Vänner.
Citera
2010-11-14, 08:32
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takra
Stod ju redan med i i listan.

Men fakiren, du har glömt den största och bästa komediserien genom tiderna: Vänner.

Har redan sett den, glömde det i listan och när jag kom på det så var det för sent att dra en edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in