2010-11-15, 20:01
Medlem
hawaruss avatar
Någon som vet en serie som liknar Samurai Champloo? helst samma bakgrundsmusik resten blir soft haha!
Citera
2010-11-15, 20:41
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Någon som vet en serie som liknar Samurai Champloo? helst samma bakgrundsmusik resten blir soft haha!
Cowboy Bebop har många likheter, bland annat samma regissör. Cowboy Bebop har ett jazz-tema, istället för ett rap-tema som Samurai Champloo har. Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=02qhkIYvuM8

Tycker att Bebop är betydligt bättre än Champloo.
Citera
2010-11-16, 00:15
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiderMcDread
Har sett många förfrågningar på serier liknande Firefly men inga svar, är det så att inga andra serier håller måttet? Gillar även Stargate Universe och vill gärna se något som har samma "feel" som dessa serier. Begränsa inte tipsen till sci fi!
Animen som nämns av SSH här ovan är också passande för Firefly fans.

(edit tråkigt musikval i trailern där dock, då de finns så mycket briljant musik i serien.)
Senast redigerad av boored 2010-11-16 kl. 00:31.
Citera
2010-11-18, 02:05
Medlem
DigLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Söker en till komediserie att följa/kolla på. Det spelar ingen roll om den har slutat sändas eller om den nyligen har börjat. Det ska helst vara något i stil med en sitcom, sätter en stjärna efter de jag menar som sitcoms. Studio-skratt alltså!

De komediserierna jag följer/har sett är: 8 Simple Rules*, Community, Fresh Prince in Bel Air*, How I Met Your Mother*, Mike & Molly*, Outsourced, Party Down, Psych, Rules of Engagement*, Shit My Dad Says*, The Big Bang Theory*, The King of Queens*, Two and a Half Men*.

Serier jag inte vill se: Seinfeld, The Office, My Name Is Earl.

Är inget sitcom-fan direkt...men kan en jävla massa av någon konstig anledning nu när jag tänker efter.. Här är några bra iaf:

Everybody loves Raymond
That 70's show
Family Matters
3rd rock from the sun
Fawlty towers (sjuuuukt kul)
The brady bunch
Flight of the concords (jävligt bra)

Vet inte om det kanske passar dig...men check them out.
Citera
2010-11-18, 17:36
Medlem
söker nån serie som är som sopranos och boarwalk empire
och nån som är som lost
Citera
2010-11-19, 22:25
Medlem
någon anime serie som är lik avatar, the last airbender?
Citera
2010-11-20, 00:51
Medlem
a-lagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kick-ass90
söker nån serie som är som sopranos och boarwalk empire
och nån som är som lost
Brotherhood kanske? http://www.imdb.com/title/tt0457229/
Citera
2010-11-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-lagaren
Brotherhood kanske? http://www.imdb.com/title/tt0457229/
ty ska börja titta på den nu haha :P
Citera
2010-11-22, 01:08
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Söker en serie där avsnitten alltid "spelar roll" alltså inte t.ex. som i The mentalist när dom löser mord på mord men storyn går inte framåt, utan mer som flashforward där det hela tiden utvecklas.

Serier jag har sätt som är typ samma är:

Oz, Flashforward, The walking dead, breaking bad, boardwalk empire, dexter, supernatural, warehouse 13, rome samt många fler.

Tipsa inte om: Lost, The event, prison break
Citera
2010-11-22, 02:41
Medlem
Zwerchstands avatar
BacONbacOFF: Se Babylon 5 om du klarar SF med vad dagens skolkare kallar kakkig budget.
Citera
2010-11-22, 12:30
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
BacONbacOFF: Se Babylon 5 om du klarar SF med vad dagens skolkare kallar kakkig budget.

Kan ge det ett försök. Såg hela star trek voyager i sommras och deras effekter är väl ganska "kakkig" så det är inget problem.
Citera
2010-11-22, 12:56
Medlem
Zwerchstands avatar
Gratulerar till försöket. Kom ihåg att mask & CGI tar ett steg uppåt under-efter säsong 1 och fortsätter så. Serien hotades med nedläggning efter säsong 4 varför en del rubbades över från 5 när det såg som att man skulle tvingas sluta i förtid. Sedan ändrade sig ledningen åter och serien kördes vidare. Eftersom storyn ursprungligen anlagts i ett långt sammanhang ges nu ett obalanserat intryck mellan 4 & 5 – och ändå spöar upplägg & genomförande det mesta jag sett. Om folk kunde se igenom utanpåverket, vilket här är sannerligen sekundärt, vore serien en klassiker även utom SF-kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in