2010-08-31, 18:07
Medlem
-toxic-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neandra
Testa i så fall Fear itself. Finns bara en säsong, men helt klart en skräckserie. Alla avsnitt är individuella, men den var jättebra...

Ok, ska kika på vad det är, tack..
Citera
2010-08-31, 22:11
Medlem
Pizzicatos avatar
Jag har precis sett klart alla tre säsonger av Black Books. Fantastiskt bra serie! The Big Bang Theory och Two and a half men är också två favoriter.

Finns det någon serie att rekommendera som är lik dessa? Tänker framför allt på Black Books som är bland det roligaste jag sett, har sällat garvat så mycket! Jag gillar serier som ofta utspelar sig i samma miljö, och det är någonting som dessa tre serier har gemensamt.

Seriens språk är inte relevant för mig, så länge det går att få tag i undertexter Vad finns det där ute som jag kan tänkas ha missat?
Citera
2010-09-01, 08:38
Medlem
EdoubleEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
nån som vet nån serie som är lik the office, flight of the conchords, peep show

Testees - grymt kul och absurd serie om två killar som jobbar som försökskaniner till diverse knasiga mediciner och uppfinningar, det går alltid åt helvette påminner en hel del om flight of the conchords fast mycket råare.

Extras - Från skaparna av the office (UK). Handlar om en kille vars stora dröm är att bli stor och känd skådis, men han är ful, kass och har världens sämsta agent så han får bara jobba som statist. Varje avsnitt gästas av stora superstjärnor såsom ben stiller, david bowie och samuel l jackson. Jävligt rolig serie.
Citera
2010-09-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzicato
Jag har precis sett klart alla tre säsonger av Black Books. Fantastiskt bra serie! The Big Bang Theory och Two and a half men är också två favoriter.

Finns det någon serie att rekommendera som är lik dessa? Tänker framför allt på Black Books som är bland det roligaste jag sett, har sällat garvat så mycket! Jag gillar serier som ofta utspelar sig i samma miljö, och det är någonting som dessa tre serier har gemensamt.

Seriens språk är inte relevant för mig, så länge det går att få tag i undertexter Vad finns det där ute som jag kan tänkas ha missat?

Serierna är väl kanske inte direkt lika, men många som gillar Black Books (som jag snackat med) gillar även Green Wing, brittisk komediserie som utspelar sig mesta delen på ett sjukhus. Finns två säsonger.
Kass på att förklara så varsågod, länk till imdb

http://www.imdb.com/title/tt0423661/
Citera
2010-09-01, 13:09
Medlem
kaxerus avatar
Tar gärna några rekommendationer på kortfilmer om kärlek ifall någon vet några bra.
Citera
2010-09-01, 20:45
Medlem
hajperdajpers avatar
SERIE liknande OZ?

Tjena har snart sett klart sista säsongen av OZ och tycker att serien har varit riktigt bra! Men nu behöver man något nytt att se på kvällarna så jag undrar om ni kan rekommendera mig något "liknande" alltså med typ fängelse, alt. om gäng/ungdomar eller så?
Citera
2010-09-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajperdajper
SERIE liknande OZ?

Tjena har snart sett klart sista säsongen av OZ och tycker att serien har varit riktigt bra! Men nu behöver man något nytt att se på kvällarna så jag undrar om ni kan rekommendera mig något "liknande" alltså med typ fängelse, alt. om gäng/ungdomar eller så?

Testa The Shield eller Sons of Anarchy. Ingen av dem utspelar sig i fängelse, men har gemensamt med OZ att allt är inte svart eller vitt... Båda serierna är något av det bästa som gjorts för amerikansk tv...
Citera
2010-09-04, 12:43
Medlem
Analals avatar
Serie Som är lik O.C och One tree hill
Många tycker säkert de serierna är skit men vi har alla vår egen smak.

Tackar
Citera
2010-09-05, 14:02
Medlem
Konserveringsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analal
Serie Som är lik O.C och One tree hill
Många tycker säkert de serierna är skit men vi har alla vår egen smak.

Tackar

Du ska väl inte behöva be om ursäkt för att du gillar sunkig underhållning? Nya Beverly hills kanske?
Citera
2010-09-05, 15:40
Medlem
Oscizs avatar
Söker serie som är lik Friday Night Lights.
Citera
2010-09-06, 00:42
Medlem
Moltisantis avatar
Twin Peaks

Nu finns väl inget som Twin Peaks men jag menar en småstadsidyll som gömmer något mörkt inom sig, gärna mord, konspirationer etc som döljs under ytan.
Citera
2010-09-06, 01:07
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Twin Peaks

Nu finns väl inget som Twin Peaks men jag menar en småstadsidyll som gömmer något mörkt inom sig, gärna mord, konspirationer etc som döljs under ytan.

där nåra kanske värda att titta på...

American Gothic från 1996, gick under namnet Svart Idyll i Sverige
http://www.youtube.com/watch?v=V3xD3q0C3SM

Happy Town(nyligen cancelled, 8 episoder finns)
http://www.youtube.com/watch?v=hSnwFayEUVc

The Gates (håller på)
http://www.youtube.com/watch?v=lnv80dxiXd4

Haven (håller på, baserat på Kings The Colorado Kid)
http://www.youtube.com/watch?v=dnnn6sBN-nU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in