2012-01-06, 16:38
Medlem
seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeIsHere
Någon som kan rekommendera serier som liknar Seinfeld, det går bara inte knäcka den

The New Adventures of Old Christine
The Middle
30 Rock

Citat:
Ursprungligen postat av Onkelop
Behöver tips på en bra serie!

Tidigare serier jag har sett och gillat:
Prison Break
Falling skies
LOST
Smallville

The 4400
Terra Nova
Leverage
Primeval
Citera
2012-01-06, 16:58
Medlem
seusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Söker en till komediserie att följa/kolla på. Det spelar ingen roll om den har slutat sändas eller om den nyligen har börjat. Det ska helst vara något i stil med en sitcom, sätter en stjärna efter de jag menar som sitcoms. Studio-skratt alltså!

De komediserierna jag följer/har sett är: 8 Simple Rules*, Community, Fresh Prince in Bel Air*, How I Met Your Mother*, Mike & Molly*, Outsourced, Party Down, Psych, Rules of Engagement*, Shit My Dad Says*, The Big Bang Theory*, The King of Queens*, Two and a Half Men*.

Serier jag inte vill se: Seinfeld, The Office, My Name Is Earl.

Sett alla serier du nämnde utom en, så ska genast börja kolla om det är nåt som faller mig i smaken.

Tips till dig kan vara Vänner, Raising Hope, The Middle, Modern Family.

Three's Company är annars enligt mig den absolut bästa sitcomen genom tiderna. Den är dock från 70talet men tycker du ska ge den ett par avsnitt ändå. Kommer inte ångra dig. En av huvudpersonerna var den fantastiske John Ritter som spelade pappan i 8 Simple Rules.
Citera
2012-01-07, 00:05
Medlem
Tips på serie sökes!

Tidigare serier jag gillat:
LOST
24
Prison Break
Citera
2012-01-07, 13:42
Medlem
Urquells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvsås
Tips på serie sökes!

Tidigare serier jag gillat:
LOST
24
Prison Break

http://www.imdb.com/title/tt1441135/
http://www.imdb.com/title/tt1103987/
Citera
2012-01-07, 17:14
Medlem
berjers avatar
Under 2002-2009 följde jag slaviskt en serie som heter Monk.
http://www.imdb.com/title/tt0312172/

Skulle gärna vilja ha tips på serie som liknar denna.
Citera
2012-01-07, 19:24
Medlem
Rekommendera mig en high school/college-serie ?

Lik O.C te.x
Citera
2012-01-07, 19:45
Medlem
berjers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffkriminell

Lik O.C te.x
one three hill, är väll snarlik tror jag

high school serier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Categor...evision_series

college serier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Categor...evision_series
Citera
2012-01-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biffkriminell

Lik O.C te.x

Tre serier att rekommendera...

Friday night lights...
High school football i Texas, helt suverän, helt fantastisk... Inte bara om amerikansk football, men om hela livet omkring...

Greek
Utspelar sig på college, handlar om deras liv i "the greek system" och lite annat, också jättebra (men inte lika bra som FNL, å andra sidan är det få serier som är lika bra som den).

Kanske även Beaver Falls. Jätterolig miniserie på sex avsnitt. Handlar om tre brittiska killar som åker över till USA en sommar för att vara handledare på ett camp för ungdomar för en sommar. Helt klart sevärd..
Citera
2012-01-08, 13:35
Medlem
Hampsishs avatar
Skulle vilja ha en serie som är lik band of brothers eller liknande WW2 film!
Citera
2012-01-08, 14:08
Medlem
losdrivaren999s avatar
Har Conan funnits som Tv-Serie? Har sett alla filmer(som jag känner till iallafall) och läst serietidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Det finns en sån tråd i filmforumet men det saknas en här i TV-delen.
Visserligen finns tråden "Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!" men den fyller inte riktigt samma funktion.

Efter att det återigen dykt upp en tråd där någon vill ha tips på en serie att följa så är det på tiden att det finns en här också.

Om det är oklart så är det sådana här diskussioner nedan den här tråden kanske kan ersätta:

Det vill säga: "Jag har sett den och den serien och vill ha tips på en serie i ungefär samma stuk" eller "jag är ledig hela sommaren, vill ha tips på en serie att följa..."
Citera
2012-01-08, 16:27
Medlem
berjers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampsish
Skulle vilja ha en serie som är lik band of brothers eller liknande WW2 film!

"The pacific" är snarlik band of brothers fast den utspelar sig i stillahavsområdet istället för i Europa.
Det är också en miniserie från HBO.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_(TV_miniseries)

Citat:
Ursprungligen postat av losdrivaren999
Har Conan funnits som Tv-Serie? Har sett alla filmer(som jag känner till iallafall) och läst serietidningen.
Menar du detective conan?

Isf heter serien "case closed" och det finns 130st avsnitt översatta till engelska och 8st filmer som är översatta till engelska (om jag inte minns fel).

Totalt finns det 20 säsonger (än så länge), och 643 avsnitt (det är ett avsnitt till på säsongen som kommer ut 14 januari).
Citera
2012-01-08, 22:46
Medlem
swimp78s avatar
Jag hade fördomen om SciFi-TV som lökiga lågbudgetproduktioner där hela handlingen cirkulerade kring ett billigt studiobygge och där minst en av skådisarna hade fåniga uppbyggda papier-mache-huvuden och hela handlingen var ostig dialog (Xenodroiderna anfaller vi måste morpha oss till hyperspace.. bleep bleep ) .. men när jag såg Battlestar Galactica så smälte jag. Det var en riktigt bra serie som inte kändes fånig eller lågbudget, och där handlingen kretsade kring riktiga mänskliga relationer mot en Sci-Fi-kontext.

Finns det några anda Sci-Fi-serier av liknande hög kvalitet som jag kan fördjupa mig i?
Senast redigerad av swimp78 2012-01-08 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in