Citat:
Ursprungligen postat av dunker86
okej.. jag tänkte kolla vilka serier jag missat att tanka..
serier jag föredragit hittills
the youngones
fawlty towers
bottoms up
flight of the conchords
psychoville
kids in the hall (både gamla och nya)
jag gillar framförallt engelsk, australiensk och kanadensisk humor..
det bör ju finnas massvis med serier att tipsa mig om
RoomFullOfRats ser du helt ärligt inte nyttan med att försöka visa vilken typ av serier man gillar??
Alla serier är inte likt alla och det finns självklart serier som är lika varandra (i viss grad)
t.ex. bottoms up är relativt lik youngones i stämning och humor..
jag tycker det är konstigt hur man beskriver hur en serie ska vara:
"jag skulle vilja ha en serie som handlar om ekonomi i nu tid med luke perry i huvudrollen. hans side kick ska vara en robot som kommit från framtiden.. jag gillar inte mad men för att det utspelar sig inte i den tid då jag lever"
rena drömmen för folk ifrån fox att sitta och läsa blandningarna man kan se..
"jag vill se en collage-serie som utspelar sig i mexico/usa och har rymdvarelser i sig.. vore kul ifall det fanns en älg också.."
eller
"aAa.. hej.. jag heter dennis och vill se gangsters, men dom ska vara coola"
(jag skojjar litte med er bara)
Testa någon av följande, ingen av dem är amerikaniserad...
- Keeping up appearances (klassisk brittisk humor, ofta röstad som en av de bästa brittiska komedierna någonsin).
- Trailer Park Boys (Handlar om folk på en trailer park i Canada, man skrattar så man gråter).
- Coupling (Liknande Friends i formatet, men 100 gånger roligare. Komedi som bara britterna kan göra).
- Outrageous fortune (drama / komedi från NZ, en av de bästa serier någonsin gjord).
- Angry Boys (Ny komedi från AU, hittills har det kommit fyra avsnitt, rolig).
- Father Ted (Irlänsk komedi om tre katolska präster på en liten ö. Helt sanslöst rolig).
- Alan Partridge (Finns tre säsonger. Talkshow host med grandios överskattning av sin förmåga och talang).
- The worst week of my life (Brittisk, så rolig att det gränsar på olagligt, jag grät minst en gång av skratt i varje avsnitt).