Citat:
Ursprungligen postat av hidden
Har kollat på dessa serier och gillat dem väldigt mycket:
Prison Break
Breaking Bad
Burn Notice
Någon som har några tips på liknande serier typ spännande action / thriller eller vilken genre de nu klassas som ?
Det ska vara serier som man känner att det börjar darra i benen av spänning när man kollar på dom!

White Collar
Human Target
----------
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Någon som kan tipsa om någon serie som är lik The Big bang theory och IT-crowd.
Tack

Goodness Gracious Me (Curry Nam Nam, på svenska)
----------
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
Serier som liknar: Andromeda, Farscape, Battlestar Galactica, Sg, Star trek, etc. ni fattar.
Tack på förhand
Som Calavera skrev, Babylon 5. Även om du kommer tycka att spcecialeffekterna suger i första och även kommande säsonger så är det en bra serie där karakäterna spelar en viktig roll.
----------
Citat:
Ursprungligen postat av hejdaman
Nån som kan tipsa om nån serie som har lite med organiserad brottlighet i? Jag tänker mig som Blood in, blood out (det är en film, med ni förstår), breaking bad, weeds, prison break, oz. Förresten är det nån som vet om säsong 3 av Breaking Bad kommer i mars? Är detta helt säkert?
Mvh. H.
Du skulle kunna kolla in Burn Notice och White Collar som är i ungefär samma del. Men det är ändå inte likadant.
----------
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Stargate Atlantis, någon serie förutom SG som är liknande??
Babylon 5, Andromeda, möjligtvis också Battlestar Galactica.
(förutsätter att du sett alla Star Trek-serier)
----------
Citat:
Ursprungligen postat av TuloAsk
Söker en serie som fångar den Amerikanska småstadsandan på ett realistiskt sätt; liknande Friday Night Lights?
American Dreams. Finns dock inte att få tag på. Varför tipsar jag då om det? Vet inte! Men serien är jävligt bra och utspelar sig under 60-talets USA
https://www.flashback.org/t136821
Gail O'Grady och Brittany Snow i samma tv-program....snyggt
----------
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
Söker en serie som är lik
2 and a half men
tack
Rodney, lite halvkul. Lite svårt att få tag i dock. Visas för tillfället på Comedy Central i Sverige. Om man gillar "Blue collar comedy" så är nog det här bra. Jag gillar det!
Mannen i huvudrollen, Rodney, även mannen bakom internetfenomenet "Dear Penis"
http://www.youtube.com/watch?v=YIqttbRlJUQ