2010-07-24, 03:03
Medlem
Ozstrikers avatar
Tja! Precis kollat klart på weeds (eller alla 5 säsonger hittils) och jag vill ha något nytt att kolla på.

Det ska helst vara något likt weeds eller Oz. TIPSA INTE PRISON BREAK! Det suger.

Jag har sett på
Oz
Weeds
HIMYM
Scrubs
TBBT
Tusenbröder

Tipsa på!
Citera
2010-07-24, 10:08
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozstriker
Tja! Precis kollat klart på weeds (eller alla 5 säsonger hittils) och jag vill ha något nytt att kolla på.

Det ska helst vara något likt weeds eller Oz. TIPSA INTE PRISON BREAK! Det suger.

Jag har sett på
Oz
Weeds
HIMYM
Scrubs
TBBT
Tusenbröder

Tipsa på!
Breaking Bad handlar om en kemilärare som får reda på att han har cancer, å för att finansiera sin behandling å hjälpa sin familj börjar han koka crystal meth. Den är pågående, å det har hittills kommit tre säsonger och till skillnad från många andra serier blir den bättre, bättre å bättre.
Citera
2010-07-24, 13:54
Medlem
Ozstrikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Breaking Bad handlar om en kemilärare som får reda på att han har cancer, å för att finansiera sin behandling å hjälpa sin familj börjar han koka crystal meth. Den är pågående, å det har hittills kommit tre säsonger och till skillnad från många andra serier blir den bättre, bättre å bättre.
Låter intressant Ska kolla upp den

Edit; Konstigt.. Säsongerna 1-2 med hd var run 6 gb stor medans säsong 3 med hd var runt 22gb:O
Senast redigerad av Ozstriker 2010-07-24 kl. 13:59.
Citera
2010-07-24, 14:37
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozstriker
Låter intressant Ska kolla upp den

Edit; Konstigt.. Säsongerna 1-2 med hd var run 6 gb stor medans säsong 3 med hd var runt 22gb:O
Om jag inte minns fel är det bara 6-7 avsnitt i s01 medans 2 å 3 har 12-13 - förklarar ju dock inte den galet stora skillnaden.
Citera
2010-07-24, 18:42
Medlem
Tja

Letar efter en ny serie som man kan se nu på semestern, gärna om det är många säsonger, men inget krav.

De serier jag gillar som fan är:

The unit
Vänner
24
Burn notice

Alltså, gärna action serier där det utvecklas hela tiden, inte som hard target eller vad den heter som alldrig kommer framåt.

Eller en grym komediserie

De serier jag inte gillar är:
'
Scrubs
Entourage
The office
Och de andra som hela tiden blir rekomenderade de sista sidorna här
Citera
2010-07-24, 18:44
Medlem
prismahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
The king of Queens skulle jag rekommendera

Riktigt skön serie faktiskt! Har dock inte "följt" serien men har tittat mycket på den när den börjar på Comedy Central :P
Citera
2010-07-24, 19:24
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerpundare
The unit
Vänner
24
Burn notice
24 är en av de bästa actionserier jag sett (åtminstone första säsongen), bara de första säsongerna av Prison Break och Damages når samma adrenalinpumpande nivå - så dom kan du la titta på om du inte redan gjort'et. Annars påminner den relativt nya serien White Collar om Burn Notice (båda ligger på USA Network), å även Smith kan jag tänka mig tilltalar ett BN-fan. Det finns förresten flera serier på USA Network med samma ton å känsla som Burn Notice. Å just det - Leverage är lite samma stuk. Angående Vänner så brukar man ju koppla ihop Seinfeld->Vänner->How I Met Your Mother, även om tonen å typen av humor i serierna är väldigt olika. Själv tycker jag Vänner påminner mer om den alltför sällan omnämnda Cheers (Skål!). Hoppas du hittar något!
Citera
2010-07-24, 21:07
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerpundare
Tja

Letar efter en ny serie som man kan se nu på semestern, gärna om det är många säsonger, men inget krav.

De serier jag gillar som fan är:

The unit
Vänner
24
Burn notice

Alltså, gärna action serier där det utvecklas hela tiden, inte som hard target eller vad den heter som alldrig kommer framåt.

Eller en grym komediserie

De serier jag inte gillar är:
'
Scrubs
Entourage
The office
Och de andra som hela tiden blir rekomenderade de sista sidorna här
Band of Brothers är en rätt fartfylld serie med tonvis av action. Serien går snabbt framåt, så utveckling lär du helt klart få se.

The Shield, stenhård action serie som följer ett gäng korrupta poliser. Spänning, action och den står absolut inte och stampar på samma ställe.

Dexter, nu har jag faktiskt inte sett samtliga avsnitt ännu. Det är inte riktigt samma action som i t.ex. BoB eller The Shield. Men nog har det jag sett, vart bra spännande.

Annars skulle ev. Lost, Oz eller The Sopranos passa.
Citera
2010-07-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Det finns en sån tråd i filmforumet men det saknas en här i TV-delen.
Visserligen finns tråden "Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!" men den fyller inte riktigt samma funktion.

Efter att det återigen dykt upp en tråd där någon vill ha tips på en serie att följa så är det på tiden att det finns en här också.

Om det är oklart så är det sådana här diskussioner nedan den här tråden kanske kan ersätta:

Det vill säga: "Jag har sett den och den serien och vill ha tips på en serie i ungefär samma stuk" eller "jag är ledig hela sommaren, vill ha tips på en serie att följa..."

Dexter är en grym serie att följa!
Citera
2010-07-25, 04:40
Medlem
Rekommendera mig en TV-serie som är lik...

Jericho
Traveler
Journeyman
Invasion
Citera
2010-07-25, 22:06
Medlem
Vet ni någon tv-serie som är lik Skins?

Tack på förhand!
Citera
2010-07-26, 12:11
Medlem
raspberriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beskaren
Vet ni någon tv-serie som är lik Skins?

Tack på förhand!

Shameless kanske?

Jag har inte sett Skins så jag vet inte men Shameless är riktigt bra i alla fall http://www.imdb.com/title/tt0377260/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in