Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-13, 23:38
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analal
Om någon sitter inne på ett bra tips på en serie som är lik Entourage och How to make it in America
Så skulle det uppskattas =)
Californiacation
Rescue Me

Citat:
Ursprungligen postat av Traesket
TEXT.

Inte säker men Carnivale kanske passar? Serien är på 2 säsoner med 12 avsitt i varje.

CARNIVALE follows a traveling carnival as it wends its way across the Dust Bowl, focusing on Ben Hawkins, a mysterious 18-year-old fugitive with hidden talents who is taken in by the carnival, and Brother Justin, the charismatic, shadowy evangelist who will ultimately cross his path. The series takes place at a time of worldwide unrest, with evil on the rise around the globe and the Great Depression wreaking economic and social havoc here at home.
Senast redigerad av mpee 2010-05-13 kl. 23:45.
Citera
2010-05-14, 13:19
Medlem
Skulle gärna ha tips på en serie som är som Ugly Americans.

Behöver absolut inte vara animerad men lite halvnerdig vuxenhumor.
Citera
2010-05-15, 03:06
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anorexi
Skulle gärna ha tips på en serie som är som Ugly Americans.

Behöver absolut inte vara animerad men lite halvnerdig vuxenhumor.
Nu har jag inte sett Ugly Americans men en rätt skön animerad serie är "The Life and Times of Tim";

Everybody makes mistakes, but for Tim - a self-conscious young guy living in New York - just getting out of bed in the morning could be the worst decision he makes all day. No matter the situation, life's little challenges always manage to demand the most offensive solutions, which wouldn't be such a problem if he weren't continually caught red-handed. From the mind of Steve Dildarian - the Clio-winning ad man behind Budweiser's famous 'Lizards' campaign - 'The Life and Times of Tim' follows this everyday working guy from one scandalous crisis to the next.
Citera
2010-05-19, 12:35
Medlem
toomis avatar
TJA!

Jag har kollat på en hel del serier genom åren. De jag gillade och kommer mest ihåg:

The Sopranos
The Wire
Entourage
Oz
How I Met Your Mother
Big Bang Theory
How To Make It In America
Friday Night Lights
Breaking Bad
Dexter
Fringe
House
Vänner
Sons of Anarchy
OC
Gossip Girl
The Shield

Jag har även sett dessa, dock tröttnade jag innan jag hann se klart:

Scrubs (ballade ur i sista säsongen)
Prison Break (ballade ur i sista säsongen)
Heroes (efter kanske s3 sket jag i det)
Weeds (var bra ibörjan! sen rann det ut i sanden - typ)
Spartacus (såg ett avsnitt. TATTIGT gjord)
Eureka (inga kommentarer...)

Jag har även sett de animerade från staterna (simpsons osv)

Som ni ser är jag inget direkt fan av sci-fi eller sjukhusserier. Men det finns såklart enstaka undantag. Jag vill heller inte ge mig in på sit coms.

Nu har jag säkert glömt en del.

Tips tack!
Senast redigerad av toomi 2010-05-19 kl. 12:38.
Citera
2010-05-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toomi
TJA!

Jag har kollat på en hel del serier genom åren. De jag gillade och kommer mest ihåg:

The Sopranos
The Wire
Entourage
Oz
How I Met Your Mother
Big Bang Theory
Friday Night Lights
Breaking Bad
Dexter
Fringe
House
Vänner
Sons of Anarchy
OC
Gossip Girl
The Shield

Som ni ser är jag inget direkt fan av sci-fi eller sjukhusserier. Men det finns såklart enstaka undantag. Jag vill heller inte ge mig in på sit coms.

Tips tack!

Jag tycker att du ska se klart på Spartacus, de första 3-5 avsnitten är väl inte att hänga i granen kanske, men efter det artar den sig och blir riktigt grym. En fantastisk serier som jag hoppas kommer bli minst lika bra i säsong 2.

Lite andra serier:

Lost
Alias
Six Feet Under
Californication
24
Supernatural
Band Of Brothers
The Pacific
Criminal Minds
Jericho
X-Files
True Blood
Twin Peaks
Senast redigerad av Krewli 2010-05-19 kl. 16:19.
Citera
2010-05-19, 16:46
Medlem
toomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Jag tycker att du ska se klart på Spartacus, de första 3-5 avsnitten är väl inte att hänga i granen kanske, men efter det artar den sig och blir riktigt grym. En fantastisk serier som jag hoppas kommer bli minst lika bra i säsong 2.

Lite andra serier:

Lost
Alias
Six Feet Under
Californication
24
Supernatural
Band Of Brothers
The Pacific
Criminal Minds
Jericho
X-Files
True Blood
Twin Peaks

Six feet under ska jag nog ge en chans. Californiacation ska jag nån gång börja kolla på! Resten har jag redan gett en chans eller så är jag inte intresserad.
Får se hur jag gör med Spartacus...

Tack så mycket!

Sen kan ju även tilläggas att jag verkligen rekommenderar de serierna jag själv sett! (den övre delen, dvs)
Citera
2010-05-20, 07:22
Medlem
viggels99s avatar
Citat:
TJA!

The Sopranos
The Wire
Entourage
Oz
How I Met Your Mother
Big Bang Theory
Friday Night Lights
Breaking Bad
Dexter
Fringe
House
Vänner
Sons of Anarchy
OC
Gossip Girl
The Shield

Tips tack!

Eureka är ju sjukt skön Taggart och Fargo <3

OnT: Psych är ju en grym serie.
Citera
2010-05-20, 07:43
Medlem
Citat:
TJA!

The Sopranos
The Wire
Entourage
Oz
How I Met Your Mother
Big Bang Theory
Friday Night Lights
Breaking Bad
Dexter
Fringe
House
Vänner
Sons of Anarchy
OC
Gossip Girl
The Shield

Tips tack!

Mitt tips är att du ger Spartacus en chans till, se ett par avsnitt för det blir så sjukt mycket bättre sen...
Citera
2010-05-23, 22:20
Medlem
FISKISCHs avatar
Söker någon ny kul serie att kolla på. För att göra det lite lättare för ett att hjälpa mig så skriver jag ut en lista på de senaste serierna jag kollat på, så ni kanske kan se vad jag har för smak.
  • American Dad - Funkar bra i sällskap när man vill ha något kul att kolla på.
  • Breaking Bad - En av mina nutida favoritserie!
  • Entourage - Väldigt rolig när den väl gick, Humor men ändå seriös.
  • Family Guy - Som American Dad.
  • HIMYM - Funkar bra för att fördriva tiden med.
  • It's Always sunny in Philadelphia - Lite för skrikig och idiotisk för min smak, ses bara när inget annat kul är tillgängligt.
  • Modern Family - Rolig serie som gärna ses. Pappan och den tjocka bögen är karaktärsfavoriterna i denna serie.
  • Scrubs - Var roligt när det gick men tröttnade fram mot slutet.
  • Soutpark - Som AD och FG, dock mycket mer sällan.
  • Spartacus - Underbar serie! Väntar på nästa säsong med höga förhoppningar!
  • The Cleavland Show - Inte så rolig som jag hade förväntat mig. Såg de första 5 avsnitten men tröttnade.
  • The Vampire Diaries - Precis som Breaking bad, fast snäppet bättre. Absoluta favoriten atm.
  • Two and a half men - Rolig serie som gör en glad, men inget man går och väntar på nästa avsnitt med spänning.
  • V - Ska ge en chans idag, aldrig sett. Tror det kan bli något jag följer.
  • Weeds - Spännande och bra. Lagom med humor respektive allvar.
  • True Blood - Älskar humorn i denna serien. I kombination med våld och action blir det väldigt bra underhållning!
  • That 70's Show - Bland den första serien jag plöjde igenom från början till slut i sträck. Gillade det då men inte så mycket längre.
  • Generation Kill - Bra serie men slutade kollade. Tröttnade efter ett tag pga. att det hände lite för lite saker i den. Blev det bättre på slutet?

Jag söker först och främst en serie som livar upp humöret, men ska ändå vara lite sug efter nästa episod när man sett klart ett. Ex Modern Family, HIMYM och Entourage.
Serie som går i lite mer seriös anda så som Breaking Bad, The Vampire Diaries och True blood.
Serie som liknar eller påminner om AD, FG, SP är intresset mindre för, men uppskattas ändå.

Nå flashback, Någon som känner att jag har missat någon serie som jag kan tyckas gilla?

EDIT: Följande serie behöver ni inte tipsa om:
Smallville, Supernatural, 24, Lost, Prison Break, Californication, Alias, Band Of Brothers, Dexter, Big Bang Theory, How To Make It In America.
Senast redigerad av FISKISCH 2010-05-23 kl. 22:26.
Citera
2010-05-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Söker någon ny kul serie att kolla på. För att göra det lite lättare för ett att hjälpa mig så skriver jag ut en lista på de senaste serierna jag kollat på, så ni kanske kan se vad jag har för smak.
  • It's Always sunny in Philadelphia - Lite för skrikig och idiotisk för min smak, ses bara när inget annat kul är tillgängligt.
  • Modern Family - Rolig serie som gärna ses. Pappan och den tjocka bögen är karaktärsfavoriterna i denna serie.
  • The Cleavland Show - Inte så rolig som jag hade förväntat mig. Såg de första 5 avsnitten men tröttnade.
  • The Vampire Diaries - Precis som Breaking bad, fast snäppet bättre. Absoluta favoriten atm.
  • Two and a half men - Rolig serie som gör en glad, men inget man går och väntar på nästa avsnitt med spänning.
  • True Blood - Älskar humorn i denna serien. I kombination med våld och action blir det väldigt bra underhållning!
  • That 70's Show - Bland den första serien jag plöjde igenom från början till slut i sträck. Gillade det då men inte så mycket längre.
  • Generation Kill - Bra serie men slutade kollade. Tröttnade efter ett tag pga. att det hände lite för lite saker i den. Blev det bättre på slutet?

Jag söker först och främst en serie som livar upp humöret, men ska ändå vara lite sug efter nästa episod när man sett klart ett. Ex Modern Family, HIMYM och Entourage.
Serie som går i lite mer seriös anda så som Breaking Bad, The Vampire Diaries och True blood.
Serie som liknar eller påminner om AD, FG, SP är intresset mindre för, men uppskattas ändå.

Nå flashback, Någon som känner att jag har missat någon serie som jag kan tyckas gilla?

Smallville, Supernatural, 24, Lost, Prison Break

Simpsons
Futurama
Dexter
Six Feet Under
How To Make It In Amerca
Californication
Citera
2010-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH

Smallville, Supernatural, 24, Lost, Prison Break, Californication, Alias, Band Of Brothers, Dexter, Big Bang Theory, How To Make It In America.

Legend of the seeker
Merlin
Burn Notice
Chuck
Human Target
Justified

Ingen av dessa är väl riktigt "roliga" så som Entourage kan vara men de flesta ger suget att se nästa avsnitt iaf enligt mig...
Citera
2010-05-23, 23:57
Medlem
Frontkamratens avatar
Såg att serien nämndes. The 4400 tyckte jag var en grym serie. Nu är det dock många år sedan men den är nog fortfarande bra, lite mystiskt sådär. Skulle komma en till säsong vad jag har för mig men tror inte det blev nåt. Iaf var det bästa serien för mig några år tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in