2013-11-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marleedd
Preciserar min request; En serie där huvudrollen är kriminell, helst skall serien alltså beröra organiserad kriminalitet eller liknande, där huvudrollen är den som är kriminell och inte är polis.
White Collar har du en halvkriminell/halv "rättviseupphållare" i huvudrollen. Borde kunna jämföras med Dexter men mindre blod, dock talar huvudpersonen, men får arbetet gjort...
Citera
2013-11-02, 17:43
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleedd
Preciserar min request; En serie där huvudrollen är kriminell, helst skall serien alltså beröra organiserad kriminalitet eller liknande, där huvudrollen är den som är kriminell och inte är polis.

Longmire
Justified
Luther
Transporter
The Glades
Banshee
Citera
2013-11-03, 00:19
Medlem
Jag söker en serie där huvudpersonen får ett bättre och bättre liv ju längre serien pågår. Exempelvis att personen jobbar sig uppåt från att vara fattig till att bli rik. Setbacks får gärna förekomma, men vill att serien överlag ska vara inriktad mot att personen får ett bättre, intressantare och mer framgångsrikt liv. Breaking Bad gillade jag:
Senast redigerad av TheAdvisor 2013-11-03 kl. 00:22.
Citera
2013-11-03, 00:21
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAdvisor
Jag söker en serie där huvudpersonen får ett bättre och bättre liv ju längre serien pågår. Exempelvis att personen jobbar sig uppåt från att vara fattig till att bli rik. Setbacks får gärna förekomma, men vill att serien överlag ska vara inriktad mot att personen får ett bättre, intressantare och mer framgångsrikt liv.

Suits och eventuellt White Collar är dom som jag kan komma på på rak arm.
Citera
2013-11-06, 21:22
Medlem
Citroncolas avatar
Vänner
How I met your mother
Happy endings
Bored to death
The big bang theory

Någon med flera vänner som umgås helt enkelt. Inte i stil med modern family. Ska kännas "ljus".
Citera
2013-11-07, 00:34
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citroncola
Vänner
How I met your mother
Happy endings
Bored to death
The big bang theory

Någon med flera vänner som umgås helt enkelt. Inte i stil med modern family. Ska kännas "ljus".

Entourage
Citera
2013-11-07, 12:53
Medlem
Vilken är den mest verklighetsbaserade sjukhusserien? Är det House som gälller? Tänkte kolla dels för att den är bra men också för att lära mig ett och annat fackuttryck på engelska.
Citera
2013-11-07, 22:46
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexington123
Vilken är den mest verklighetsbaserade sjukhusserien? Är det House som gälller? Tänkte kolla dels för att den är bra men också för att lära mig ett och annat fackuttryck på engelska.

Du har många, t ex:

Boston Med
NY Med
Gray's Anatomy
ER
Monday Mornings
24 Hrs in A&E
Presidio Med
Doctors (UK)
Citera
2013-11-10, 19:07
Medlem
Hej!

Studerar utomlands och ser en del på serier under fritiden. Hittills har jag sett på Game of Thrones, The Walking Dead och Breaking Bad, och om jag ska rangordna dessa tre mästerverk hamnar GoT på första plats, följt av de resterande två på delad andra plats.

Känner Ni till likadana serier eller har Ni egna förslag på serier som är värda att se på? Det skulle verkligen betyda mycket för mig om jag fick en del exempel!

Tack på förhand
Ha en bra kväll.
Citera
2013-11-10, 19:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyb
Hej!

Studerar utomlands och ser en del på serier under fritiden. Hittills har jag sett på Game of Thrones, The Walking Dead och Breaking Bad, och om jag ska rangordna dessa tre mästerverk hamnar GoT på första plats, följt av de resterande två på delad andra plats.

Känner Ni till likadana serier eller har Ni egna förslag på serier som är värda att se på? Det skulle verkligen betyda mycket för mig om jag fick en del exempel!

Tack på förhand
Ha en bra kväll.

Rome
Rescue Me (första 3-4 säs, framför allt)
Boardwalk Empire
Six Feet Under
Friday Night Lights

Som referens är jag ett stort fan av GoT och Breaking Bad, samtidigt som jag tycker The Walking Dead är väldigt medioker.
Citera
2013-11-10, 20:19
Medlem
Tjenare jag letar efter något nytt att kolla på.
Något som är likt nedanstående (Jag vet det är massa serier)
Serier jag har sett eller ser på som jag tycker är bra:
24
Alcatraz
Arrow
Nikita
Homeland
Game of Thrones
Entourage
White collar
Jericho
The sopranos
Person of intrest
Sons of Anarchy
Breakout Kings
Vikings
Bms
Fringe
Hell on Wheels
The blacklist

Serier jag sett som jag tyckte mindre bra om är: Walking dead, True blood, Weeds
Alla tips är bra tips
Senast redigerad av Complex1 2013-11-10 kl. 20:23.
Citera
2013-11-10, 20:55
Medlem
varevargen1s avatar
Nån som snabbt kan recensera följande serier? Bara skriva om de är sevärda och varför samt rangordna dem.

Once Upon A Time
Prison Break
Friday Night Lights
The Walking Dead
Dexter

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem