Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-26, 19:50
  #5125
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonsmurf
Gärna nåt som har en handling och inte bara fristående avsnitt. Men de flesta genreer funkar väl. Sett American Horror Stories som jag var måttligt imponerad av, Game of Thrones fastnade jag aldrig för efter några tappra försök.

Bäst förra året;

True Detective
The Knick
The Missing
The Affair

Bäst som håller på nu;

Justified
The Americans
Archer
Better Call Saul
Black Sails

Bäst genom tiderna

Oz
The Wire
Sopranos
Twin Peaks
Carnivàle

Bästa miniserierna;

The Jinx
Mildred Pierce
Band of Brothers
Top of the Lake
Citera
2015-03-27, 15:59
  #5126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bäst förra året;

True Detective
The Knick
The Missing
The Affair

Bäst som håller på nu;

Justified
The Americans
Archer
Better Call Saul
Black Sails

Bäst genom tiderna

Oz
The Wire
Sopranos
Twin Peaks
Carnivàle

Bästa miniserierna;

The Jinx
Mildred Pierce
Band of Brothers
Top of the Lake

Tack för tipset! Jag ska kolla upp dem och se om nån väcker intresse! =)
Citera
2015-03-28, 01:14
  #5127
Medlem
The West Wing har gått på repeat hos mig i några månader nu och jag MÅSTE gå vidare med livet. Vilka serier håller samma höga tempo, manusbriljans och bjuder på lika finkalibrerade, ideologiska karaktärer? The Newsroom har jag sett och - även om jag bitvis fann det närapå superbt - fastnade inte alls för det på samma nivå som för TWW.
Citera
2015-03-28, 01:40
  #5128
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
The West Wing har gått på repeat hos mig i några månader nu och jag MÅSTE gå vidare med livet. Vilka serier håller samma höga tempo, manusbriljans och bjuder på lika finkalibrerade, ideologiska karaktärer? The Newsroom har jag sett och - även om jag bitvis fann det närapå superbt - fastnade inte alls för det på samma nivå som för TWW.

Alpha House: http://www.imdb.com/title/tt3012160
Boss gick i två säsonger: http://www.imdb.com/title/tt1833285
Citera
2015-03-28, 02:49
  #5129
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
The West Wing har gått på repeat hos mig i några månader nu och jag MÅSTE gå vidare med livet. Vilka serier håller samma höga tempo, manusbriljans och bjuder på lika finkalibrerade, ideologiska karaktärer? The Newsroom har jag sett och - även om jag bitvis fann det närapå superbt - fastnade inte alls för det på samma nivå som för TWW.

House of cards känns självklar..
Citera
2015-04-01, 06:32
  #5130
Medlem
2anRuless avatar
Tjena,

Jag har egentligen två frågor här.

1. Är det någon som har tips på schyssta vampyrserier? Komedi, action, skräck - allt går bra.
2. Är det någon som har tips på schyssta läskiga serier överhuvudtaget? Skräck, rysare alltså.

Tack ska ni ha, med-Flashbackare.
Citera
2015-04-01, 07:39
  #5131
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Tjena,

Jag har egentligen två frågor här.

1. Är det någon som har tips på schyssta vampyrserier? Komedi, action, skräck - allt går bra.
2. Är det någon som har tips på schyssta läskiga serier överhuvudtaget? Skräck, rysare alltså.

Tack ska ni ha, med-Flashbackare.

1. True blood var ju bra i några säsonger i.a.f

2. American Horror story säsong 2 är galet bra, franska Les Revenants är ett måste och förra årets Penny Dreadful helt ok.
Citera
2015-04-01, 07:50
  #5132
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
1. True blood var ju bra i några säsonger i.a.f

2. American Horror story säsong 2 är galet bra, franska Les Revenants är ett måste och förra årets Penny Dreadful helt ok.

Jag älskar True Blood och The Vampire Diaries men även Buffy The Vampire Slayer, Angel är sådär. The Originals ska jag börja se snart också. Jag började kolla på Dracula men blev inte imponerad alls. Men det borde finnas fler serier.

Jag ska kolla upp American Horror Story, Les Revenants och Penny Dreadful. Schysst som fan, tack så mycket!
Citera
2015-04-06, 02:10
  #5133
Medlem
varevargen1s avatar
Ge mig vad som helst, bara det är en bra serie som också är relativt ny (inte game of thrones).

Har sett:
Breaking Bad
TBBT
HIMYM
Entourage
Dexter
Chuck
Better Call Saul
Suits
Modern Family
Blue Mountain State
Orange Is The New Black
Citera
2015-04-06, 15:04
  #5134
Medlem
Zimows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varevargen1
Ge mig vad som helst, bara det är en bra serie som också är relativt ny (inte game of thrones).

Har sett:
Breaking Bad
TBBT
HIMYM
Entourage
Dexter
Chuck
Better Call Saul
Suits
Modern Family
Blue Mountain State
Orange Is The New Black

Walking dead kanske?
Citera
2015-04-06, 15:09
  #5135
Medlem
Nereons avatar
Kollade precis klart på Dexter och vill nu ha en ny serie att kolla igenom.

Några exempel på serier jag sett (och gillat) för att få med ungefär vad jag letar efter:
24
Dexter
Breaking Bad
Sons of Anarcy (precis börjat)
Brottet
Citera
2015-04-06, 15:48
  #5136
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varevargen1
Ge mig vad som helst, bara det är en bra serie som också är relativt ny (inte game of thrones).

Citat:
Ursprungligen postat av Nereon
Kollade precis klart på Dexter och vill nu ha en ny serie att kolla igenom.

Justified
Person of Interest
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback