2012-08-30, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Måste tacka er som skriver ner alla de serier ni sett/tittar på, det hjälper mycket när man söker nya saker att titta på. Men nu har jag kollat igenom stora delar av tråden och behöver mer hjälp.
Söker en serie/serier som passar in i min "smak".
Serier jag följer/sett
Arrested development
Suits
White Collar
Game of Thrones
Bones
Supernatural
Burn Notice
Black Books
Firefly
Fringe
HIMYM
House
Mad Men
Peep Show
Shameless
The Mentalist
Söker en serie/serier som passar in i min "smak".
Serier jag följer/sett
Arrested development
Suits
White Collar
Game of Thrones
Bones
Supernatural
Burn Notice
Black Books
Firefly
Fringe
HIMYM
House
Mad Men
Peep Show
Shameless
The Mentalist
Eftersom du gillar arrested development och några andra serier som är mina top5, så kan jag rekommendera två stycken som du kanske inte har sett och som du kan spendera tid med, samt tre st random.
Community är rätt rolig. Ibland helt jävla sanslöst rolig, men de finns en del avsnitt som är långdragna och sega, då serien inte följer en story utan de flesta avsnitten är självständiga och utan cliffhanger. Tycker du bör prova
och som sagt, ge inte upp, åtminstone inte innan mr.chang kommer in i bilden och alla karaktärer iklädder sig sina stereotypa roller fullt ut.Jeeves and Wooster, eftersom du listade House så antar jag att du gillar just Hugh Laurie, detta är en serie som han gjorde långt tidigare. Har för mig att Hugh tröttnade rejält på att spela in serien dock, men den är riktigt bra. Sköna personligheter och bra humor i en annan "tid".
Kyle XY, kommer nog aldrig kolla klart på denna serien, men vad jag kommer ihåg så gillade jag första säsongen. Fanns någon sorts mysig känsla i hela serien, inte så mycket humor dock.
P.s ifall du vill testa anime så kolla på Berserk eller Claymore(båda har bara 1 säsong), ifall du skulle fastna för någon av dem så kommer du ha en hel del manga att läsa utöver.