2012-08-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Måste tacka er som skriver ner alla de serier ni sett/tittar på, det hjälper mycket när man söker nya saker att titta på. Men nu har jag kollat igenom stora delar av tråden och behöver mer hjälp.

Söker en serie/serier som passar in i min "smak".

Serier jag följer/sett
Arrested development
Suits
White Collar
Game of Thrones
Bones
Supernatural
Burn Notice
Black Books
Firefly
Fringe
HIMYM
House
Mad Men
Peep Show
Shameless
The Mentalist

Eftersom du gillar arrested development och några andra serier som är mina top5, så kan jag rekommendera två stycken som du kanske inte har sett och som du kan spendera tid med, samt tre st random.

Community är rätt rolig. Ibland helt jävla sanslöst rolig, men de finns en del avsnitt som är långdragna och sega, då serien inte följer en story utan de flesta avsnitten är självständiga och utan cliffhanger. Tycker du bör prova och som sagt, ge inte upp, åtminstone inte innan mr.chang kommer in i bilden och alla karaktärer iklädder sig sina stereotypa roller fullt ut.

Jeeves and Wooster, eftersom du listade House så antar jag att du gillar just Hugh Laurie, detta är en serie som han gjorde långt tidigare. Har för mig att Hugh tröttnade rejält på att spela in serien dock, men den är riktigt bra. Sköna personligheter och bra humor i en annan "tid".

Kyle XY, kommer nog aldrig kolla klart på denna serien, men vad jag kommer ihåg så gillade jag första säsongen. Fanns någon sorts mysig känsla i hela serien, inte så mycket humor dock.

P.s ifall du vill testa anime så kolla på Berserk eller Claymore(båda har bara 1 säsong), ifall du skulle fastna för någon av dem så kommer du ha en hel del manga att läsa utöver.
Citera
2012-08-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkus
Nån som har något som liknar Carnivale?

Måste säga att det är svårt, men söker du en välgjord och mystisk serie så kan Twin Peaks kanske vara något, främst första säsongen.

Gillar du 20-tals tema så finns Boardwalk Empire, dock mer välpolerat än Carnivale
Citera
2012-08-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Söker serie som är som Friends how i met your mother that 70s show sådana med public ska vara roligt också.

90-2012 får det vara i från, rätt många säsonger iaf!

Tack i förhand (AHHA)

Nu kanske du har sett den men Seinfeld, dock har den blivit lite daterad.
Citera
2012-09-02, 21:47
Medlem
Älskar Breaking Bad över alla andra serier

Vill ha en spännande action serie som är relativt ny. Det viktiga är tycker jag att den inte blir för "fånig" och håller bra klass.

Har kolalt Dexter och The wire fastnade inte. Tyckte in heller Falling skies var särskilt bra. Vill ha en serie man fastnar för och som är från 05 och framåt med action. Behöver inte vara överdrivet mkt skjuta skjuta men tillräckligt mycket iaf.

Är Burn Notice bra?
The Menatlist?

Ge mig tips tack!

mvh
Citera
2012-09-02, 22:38
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoi12

Vill ha en spännande action serie som är relativt ny. Det viktiga är tycker jag att den inte blir för "fånig" och håller bra klass.

Har kolalt Dexter och The wire fastnade inte. Tyckte in heller Falling skies var särskilt bra. Vill ha en serie man fastnar för och som är från 05 och framåt med action. Behöver inte vara överdrivet mkt skjuta skjuta men tillräckligt mycket iaf.

Är Burn Notice bra?
The Menatlist?

Ge mig tips tack!

mvh

24? Iofs från 02-03 men tror att det passar.

Passar på att slänga ut (Ytterliggare en gång) att jag vill ha en serie lik Ursäkta röran (Vi bygger om).
Citera
2012-09-03, 02:24
Medlem
Citat:

Är Burn Notice bra?
The Menatlist?

Ge mig tips tack!

mvh

The Mentalist är helt underbart bra, jag är helt såld.
Citera
2012-09-03, 18:22
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Är Burn Notice bra?
The Menatlist?

Ge mig tips tack!

mvh

Hur många avsnitt av The Wire såg du? Kan inte för allt i världen förstå hur man inte kan fastna för den serien. Medger dock att den är trög i starten.
Citera
2012-09-03, 23:30
Medlem
Jag vill ha en serie som liknar Friday Night Lights, dock inte Blue Mountain States!
Citera
2012-09-03, 23:59
Medlem
Jag är himla kräsen med mina serier o har svårt att hitta nya, så vad passar om jag gillar:

Supernatural
Angel
House MD
Glee
Dexter
Pretty Little Liars
Gossip girl
Buffy the vampire slayer
Citera
2012-09-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
24? Iofs från 02-03 men tror att det passar.

Passar på att slänga ut (Ytterliggare en gång) att jag vill ha en serie lik Ursäkta röran (Vi bygger om).

Det närmaste är Ballar av stål men den har du nog redan blivit tipsad om.

Det finns en serie till, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad serien heter och minns den bara svagt.
Men det var en Engelsman som betedde sig allmänt odrägligt, i ett av avsnitten gick han omkring med en gigantisk mobil och var extremt högljudd. Det var inte den brittiska versionen av ballar av stål.
Senast redigerad av gul-apelsin 2012-09-04 kl. 00:06.
Citera
2012-09-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minimojen
Jag är himla kräsen med mina serier o har svårt att hitta nya, så vad passar om jag gillar:

Supernatural
Angel
House MD
Glee
Dexter
Pretty Little Liars
Gossip girl
Buffy the vampire slayer

True Blood och The Vampire Diaries kan vara ett tips.
Citera
2012-09-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillbiffen123
Jag vill ha en serie som liknar Friday Night Lights, dock inte Blue Mountain States!

Modern Family kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in